Ændring af indskudsgarantien, hvad er klogt at gøre?

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Ændring af indskudsgarantien, hvad er klogt at gøre?

Indlægaf Studsgaard » 17. nov 2017, 08:11

Vores børns børneopsparinger er tilmeldt puljeordninger for at få størst udbytte af pengene.
Men nu har vi fået brev om at de børneopsparinger der er tilmeldt puljeordninger ikke er dækket af indskudsgaranti hvis banken går konkurs.

Jeg intressere mig da for vores økonomi, men har sku helt ærlig ikke den store viden indenfor det, så derfor vil jeg lige høre her inde hvor jeg ved der er nogen med noget mere (faglig) viden på området.

Der står i brevet at vi kan tage en snak med rådgiveren og det vil jeg/vi også gøre, men jeg vil gerne lige selv også undersøge det lidt.

Så hvad anbefaler i?
Findes der alternativer der også giver mere end den almindelige ikke eksisterende rente? Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med at sige, vi tager chancen, for vi har ikke en stor økonomisk opsparing selv.

Vi har jutlanderbank - hvis det her nogen betydning.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Ændring af indskudsgarantien, hvad er klogt at gøre?

Indlægaf IrmaPigen » 11. dec 2017, 11:11

Såfremt banken bliver nødlidende vil I for almindelige indskud have en dækning på 100.000 euro.

Så hvis i samlet set har mere end det stående i almindelige indskud, så skal i sprede jeres indestående til anden eller andre banker, så der Maks står 100.000 euro i hver bank/pengeinstitut.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"