diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf DenBruneMunk » 29. okt 2017, 15:00

Jeg har engang for flere år siden tilmeldt mig som medlem af diabetes foreningen. De opkræves så pænt penge hvert år for medlemskab.

Jeg har i et par år ikke betalt, og har også forsøgt at skrive til dem omkring udmelding og skrevet til hovedkontor og andre email lokationer men lige meget hjælper det.
De sender blade, og de sender deres årlige lodder, som de gerne vil have man sender retur hvis man ikke vil købe dem alle, som bare ryger i skraldespanden, da jeg betragter alt sammen som uopfordret reklame.

Skal man betragte denne forening som ren velgørenhed, selvom de lever på aftaler og økonomisk bistand fra firmaer ? De kan skrive og ringe, eller sms'e til dig uopfordret fordi de ikke er dækket af markedsføringsloven eller er det bare fordi man engang var medlem af dem, så har de fået ret til at kontakte dig på alle mulige måder? En opsigelse må da ophæve sådan en ret?

Nogen som har prøvet det og er sluppet for konkurrencer og indbetalingskortene?

Jeg synes det er synd de kalder det kontingent når de vist vil fungere som velgørenhed, for så er kontingent jo indtægt og ikke ufrivillig tilskud til velgørenhed? eller?

Det er ikke fordi jeg synes diabetes foreningen gør noget dårligt, jeg har bare ikke lyst til at ufrivilligt skulle presses til at betale med fortsatte reklamer og kontakt forsøg.

Har også søgt på google efter udmelding og opsigelse af medlemsskab, ikke fordi der dukker noget op, og vil man afmelde lotteri, så vil de absolut have medlemsnummer som jeg ikke aner noget om.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. okt 2017, 15:11

Jeg vil ikke kalde det velgørenhed. Det er en interesseorganisation, og det er helt normalt, at sådan en har medlemmer. Det er ligesom det, en forening går ud på.

Når du stadig modtager ting fra dem, er det sandsynligvis, fordi du fortsat står som medlem i deres system, og så kan deres henvendelser ikke kaldes uopfordrede. Jeg vil dog sige, at det virker uprofessionelt, at du trods skriftlig henvendelse ikke er blevet udmeldt, og at andre interesserede altså skal betale for noget, du får gratis.

Hvad har du haft skrevet til dem, og hvad har de svaret?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf DenBruneMunk » 29. okt 2017, 15:15

DetSorteCirkus skrev:Hvad har du haft skrevet til dem, og hvad har de svaret?

Har spurgt om hvor man skal henvende.. ingen svar
Har meldt mig ud... ingen bekræftelse.
Har forklaret jeg ikke har medlemsnummer og ikke vil se deres lotteri og medlems gebyr... ingen svar

Fandt som sagt en link så man kan droppe lotteri men kræver medlemsnummer.

De har info@diabetes.dk , som man kan skrive til.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. okt 2017, 15:19

DenBruneMunk skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvad har du haft skrevet til dem, og hvad har de svaret?

Har spurgt om hvor man skal henvende.. ingen svar
Har meldt mig ud... ingen bekræftelse.
Har forklaret jeg ikke har medlemsnummer og ikke vil se deres lotteri og medlems gebyr... ingen svar

Fandt som sagt en link så man kan droppe lotteri men kræver medlemsnummer.

De har info@diabetes.dk , som man kan skrive til.


Skrev du fuldt navn, adresse, osv., så de kunne identificere dig uden nummeret?
Under alle omstændigheder er det for dårligt, at de ikke svarer.
Du skal gå ud fra, at så længe du ikke har modtaget en bekræftelse på udmeldelse, er du stadig medlem.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf DenBruneMunk » 29. okt 2017, 15:52

DetSorteCirkus skrev:Du skal gå ud fra, at så længe du ikke har modtaget en bekræftelse på udmeldelse, er du stadig medlem.

Jeg ringede endda ind til dem, og dengang var svaret jeg skulle kikke på deres side om betingelser, så de ville ikke modtage opsigelsen.

Så når man så hårdnakket gør sådan, så fortsætter jeg med at vurdere deres opkald/papir og henvendelser som uopfordret, jeg kan ikke vedkendes noget som jeg ikke kan få lov at komme ud af, på helt almindelige manér , som andre tillader det.

Håber der er nogen som kender lidt til udmeldelse, for det ville da være bedst at komme ud af det, selvom de ikke brokker sig over de ingen kontingent har fået i lang tid nu. Jeg kunne vente til næste lotteri og så står der nok et medlems nummer. Det er dog en anerkendelse at afmelde med medlemsnummer, når jeg nu mener at have udmeldt mig på de mulige måder de giver dig.

Måske skulle man prøve at ringe til dem igen.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: diabetes medlem - Er udmelding bare af nægte at betale?

Indlægaf Rapfisk » 29. okt 2017, 19:50

Jeg ville ringe og så bede om, at de guider til den side på hjemmesiden, hvor man skal melde sig ud - for jeg kan i hvert fald ikke finde den.

Hvis det ikke lykkes, ville jeg skrive en mail til dem, hvor jeg meldte mig ud "med udgangen af indeværende kontingentperiode" og gennem Outlook anmode om en kvittering for levering og for læst mail.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Privatøkonomi"