Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 11:47

Affødt af en diskussion på Facebook (ja den samme som jeg skriver om i Liv&sjæl), hvor en person i 1½ år er blevet trukket 99 kroner om måneden for et abonnement uden at opdage det, så er jeg nysgerrig efter at høre, hvor ofte I tjekker jeres kontoudtog for bl.a. poster, der ikke lige kan identificeres.
Jeg forstår nemlig slet ikke, at man ikke opdager den slags. Jeg ville opdage det allerede efter første betaling, fordi jeg tjekker mindst en gang om ugen, men det kan jo godt være, at det bare er mig, der er paranoid i forhold til, at min konto kan blive misbrugt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. okt 2017, 11:54

Det kommer lidt an på hvor meget jeg bruger mit kort egentlig. Jeg tjekker altid i forbindelse med hævning af penge til mad, bilen skal tankes eller jeg føler behov for at bruge penge på noget jeg egentlig ikke har brug for :fløjt:

Tror jeg tjekker 2-3 gange om ugen i gennemsnit.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Stars » 9. okt 2017, 11:57

:gruble: Mellem hver 14. dag og hveranden måned, vil jeg tro.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Flora » 9. okt 2017, 12:03

Jeg tjekker min konto stort set dagligt. Egentlig er det helt unødvendigt at tjekke så tit, men det er bare blevet en vane. Jeg synes det lyder grotesk at kunne overse en fast månedlig betaling i 1½ år.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2017, 12:07

Arh, sådan en gang eller to om måneden vil jeg tro.
Men Boxer slap da af sted med i temmelig lang tid at have taget ekstra for nogle overflødige kanaler, som de havde givet med ved oprettelsen gratis (de første 3 mdr.), før jeg opdagede det.

For at føje spot til skade kører de pt en reklame om, at man skal vælge dem for ikke at betale for kanaler, man aaaaldrig bruger :evil:
0
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:13

dgd2007 skrev:Arh, sådan en gang eller to om måneden vil jeg tro.
Men Boxer slap da af sted med i temmelig lang tid at have taget ekstra for nogle overflødige kanaler, som de havde givet med ved oprettelsen gratis (de første 3 mdr.), før jeg opdagede det.

For at føje spot til skade kører de pt en reklame om, at man skal vælge dem for ikke at betale for kanaler, man aaaaldrig bruger :evil:


Jeg kan godt forstå, at man kan overse det, hvis det er noget man i forvejen betaler til, men hvis du nu ikke havde Boxer ville du så ikke undre dig, hvis de hver måned trak et beløb fra din konto?

Jeg spørger, fordi jeg simpelthen ikke kan få ind i hovedet, hvordan man i 1½ år kan overse, at et firma, man ikke mener man har noget at gøre med, trækker 99 kroner hver måned.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:14

Flora skrev:Jeg tjekker min konto stort set dagligt. Egentlig er det helt unødvendigt at tjekke så tit, men det er bare blevet en vane. Jeg synes det lyder grotesk at kunne overse en fast månedlig betaling i 1½ år.


Ja ikke? Jeg begriber det simpelthen heller ikke.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:16

Mistermor skrev:Det gør jeg ikke ret tit. Måske hver 3. måned.


Vildt, jeg fatter ikke du tør lade der være så længe imellem. Eller jo, hvis du ikke handler på nettet, så måske. Men tjekker du ikke om dine PBS-betalinger f.eks. er blevet trukket som de skal? For der kan jo ske fejl, og jeg mener da, at man selv har ansvaret for at holde øje med, at de regninger der kører over pbs nu også bliver betalt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Stars » 9. okt 2017, 12:19

fisken80 skrev:
Mistermor skrev:Det gør jeg ikke ret tit. Måske hver 3. måned.


Vildt, jeg fatter ikke du tør lade der være så længe imellem. Eller jo, hvis du ikke handler på nettet, så måske. Men tjekker du ikke om dine PBS-betalinger f.eks. er blevet trukket som de skal? For der kan jo ske fejl, og jeg mener da, at man selv har ansvaret for at holde øje med, at de regninger der kører over pbs nu også bliver betalt.



Men der er jo flere og flere faste betalinger, som ikke går over PBS, men er faste træk på kortet.

Her er det så vidt jeg husker CBB, YOUSEE og SEAS-NVE. Så de er ikke på PBS-oversigten.
Jeg tilstår at være så naiv, at jeg forventer, at mine PBS-betalinger bliver trukket som aftalt, så længe der er dækning på kontoen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Persnikedy » 9. okt 2017, 12:20

Ca en gang om ugen. Mest for at holde øje med at jeg holder mig indenfor hvad jeg har sagt til mig selv at jeg skal
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf DenBruneMunk » 9. okt 2017, 12:32

Mindst et par gange om dagen, har altid et godt øje til misbrug af konto, så man må hellere kikke en gang for meget end slet ikke. Så har man også overblik over hvad hæves og hvorfor.
0
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:33

Stars skrev:
fisken80 skrev:
Mistermor skrev:Det gør jeg ikke ret tit. Måske hver 3. måned.


Vildt, jeg fatter ikke du tør lade der være så længe imellem. Eller jo, hvis du ikke handler på nettet, så måske. Men tjekker du ikke om dine PBS-betalinger f.eks. er blevet trukket som de skal? For der kan jo ske fejl, og jeg mener da, at man selv har ansvaret for at holde øje med, at de regninger der kører over pbs nu også bliver betalt.



Men der er jo flere og flere faste betalinger, som ikke går over PBS, men er faste træk på kortet.

Her er det så vidt jeg husker CBB, YOUSEE og SEAS-NVE. Så de er ikke på PBS-oversigten.
Jeg tilstår at være så naiv, at jeg forventer, at mine PBS-betalinger bliver trukket som aftalt, så længe der er dækning på kontoen.


Ja, det er der, men det kan der vel også gå kludder i? Eller hvad?
Jeg synes bare jeg har læst om, at folk har oplevet, at ellers tilmeldte pbs-betalinger ikke er blevet trukket, men det er muligvis et meget sjældent fænomen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2017, 12:33

fisken80 skrev:Jeg kan godt forstå, at man kan overse det, hvis det er noget man i forvejen betaler til, men hvis du nu ikke havde Boxer ville du så ikke undre dig, hvis de hver måned trak et beløb fra din konto?
[...]

Jo, det ville jeg opdage (trods alt) :cool:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf JoyNips » 9. okt 2017, 12:36

Jeg tjekker netbank stort set dagligt. Måske 5 gange om ugen. Det er jo så nemt med en app og fingeraftrykslæser på telefonen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Stars » 9. okt 2017, 12:43

fisken80 skrev:
Stars skrev:
fisken80 skrev:
Mistermor skrev:Det gør jeg ikke ret tit. Måske hver 3. måned.


Vildt, jeg fatter ikke du tør lade der være så længe imellem. Eller jo, hvis du ikke handler på nettet, så måske. Men tjekker du ikke om dine PBS-betalinger f.eks. er blevet trukket som de skal? For der kan jo ske fejl, og jeg mener da, at man selv har ansvaret for at holde øje med, at de regninger der kører over pbs nu også bliver betalt.



Men der er jo flere og flere faste betalinger, som ikke går over PBS, men er faste træk på kortet.

Her er det så vidt jeg husker CBB, YOUSEE og SEAS-NVE. Så de er ikke på PBS-oversigten.
Jeg tilstår at være så naiv, at jeg forventer, at mine PBS-betalinger bliver trukket som aftalt, så længe der er dækning på kontoen.


Ja, det er der, men det kan der vel også gå kludder i? Eller hvad?
Jeg synes bare jeg har læst om, at folk har oplevet, at ellers tilmeldte pbs-betalinger ikke er blevet trukket, men det er muligvis et meget sjældent fænomen.



Jo, men er det ikke mest i forbindelse med oprettelse/ændringer i aftalen?
Så når først den kører, så er det enten fordi der ikke er penge nok på kontoen eller en systemfejl, der rammer hele Sydbank / DONG?
Sidstnævnte plejer bankerne/NETS da at fikse helt af sig selv uden gene for kunderne.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Privatøkonomi"