Den nye registreringsafgift

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Den nye registreringsafgift

Indlægaf Artem » 21. sep 2017, 19:25

Langt om længe har regeringen fremlagt den nye registreringsafgift som DF har lagt sit klamme aftryk på.

Oprindeligt ville regeringen have sat den høje afgift på over 106.600 kr ned fra 150% til en flad afgift på 100%
Resultatet blev at den lave afgift på 105% op til 106.600 bliver sat ned til 85% men hvor knækket til den høje afgift bliver forhøjet til 185.000 kr

I praksis bliver afgiftnedsættelsen nærmest den samme i forhold til det oprindelige forslag op til nuværende bilpriser på omkring de 500.000 kr.
Så det DF reelt har gjort er at sørge for at dyre biler til 1 mio og mere ikke bliver nedsat med mere end de omkring 55.000 kr som en bil til en halv mio også bliver nedsat med.

Synes helt ærligt det er for latterligt og handler alene om misundelse. Men er da positiv over at vi trods alt får billigere biler.

https://www.regeringen.dk/nyheder/aftal ... ngsafgift/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 779
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1182

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Brutus » 21. sep 2017, 19:30

Men hvordan kan det gå til at en mikrobil bliver 4.700 kr. dyrere, når afgiften nedsættes fra 105 til 85 pct.
Det går over min forstand.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2017, 19:42

Brutus skrev:Men hvordan kan det gå til at en mikrobil bliver 4.700 kr. dyrere, når afgiften nedsættes fra 105 til 85 pct.
Det går over min forstand.


Det kunne have at gøre med dette:

"Der gives i dag et fradrag i den afgiftspligtige værdi på 3.750 kr., når bilen er udstyret med blokeringsfri bremser (ABS) og 2.500 kr., når bilen er udstyret med elektronisk stabiliserings system (ESP). Parterne er enige om at afskaffe de to fradrag, da de to typer af sikkerhedsudstyr er lovpligtige i nye biler. "
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2017, 19:42

Hvis der er nogen der er misundelige, er det vel dem gerne vil have en stor BMW, men som ikke har evnerne til at tjene nok penge til at købe den.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Artem » 21. sep 2017, 19:43

Brutus skrev:Men hvordan kan det gå til at en mikrobil bliver 4.700 kr. dyrere, når afgiften nedsættes fra 105 til 85 pct.
Det går over min forstand.

Fordi de også ændrer ved det bundfradrag alle biler får for at have diverse sikkerhedsustryr, og hvor langt bilen kører på literen.

I praksis fungere vores afgifter sådan at vi feks. tager en microbil til 50.000 kr. ligger 25% moms over på = 62.500 kr.
Der efter kommer der så fradag for diverse udstyr som udgør feks. 15.000 kr, så kommer der fradrag for at den kører 22 km/l som måske er omkring de 15.000 kr.
Så ud af de 62.500 kr betaler man kun afgift af de 32.500 kr. hvor der skal betales 85% afgift. = 27.625 kr.
62.500 + 27.625 = 90.125 kr i salgspris.

Som jeg forstår det får nye biler jo mere og mere sikkerhedsudstyr, hvor de har sat fradraget ned på det udstyr og tilføjet andre ting man kan få fradrag for som kun de større biler har. Derfor ender nogle af de små biler med at blive lidt dyrere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Artem » 21. sep 2017, 19:49

abcd skrev:Hvis der er nogen der er misundelige, er det vel dem gerne vil have en stor BMW, men som ikke har evnerne til at tjene nok penge til at købe den.

Problemet med de nuværende afgifter er at folk ikke vil betale 150% i afgift af en bil til 1 mio så den ender i 2,5 mio. Hvorfor der nærmest ikke bliver solgt nogle af dem. De bliver i stedet flexleaset når de er 3 år gamle til 0,5% afgift om måneden.
Det er sådan vores afgifter fungerer i dag, hvor det bedre kan betale sig at flexlease end at eje. Det ændrer denne afgiftnedsættelse ikke på.

Men er det virkelig så skidt hvis der er flere der vil få råd til en sjov sommerbil som en Porsche? Personligt ser jeg danmark som er vildt kedeligt og bilfattigt land, netop fordi der nærmest ingen specialbiler er her i landet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2017, 20:00

Artem skrev:
abcd skrev:Hvis der er nogen der er misundelige, er det vel dem gerne vil have en stor BMW, men som ikke har evnerne til at tjene nok penge til at købe den.

Problemet med de nuværende afgifter er at folk ikke vil betale 150% i afgift af en bil til 1 mio så den ender i 2,5 mio. Hvorfor der nærmest ikke bliver solgt nogle af dem. De bliver i stedet flexleaset når de er 3 år gamle til 0,5% afgift om måneden.
Det er sådan vores afgifter fungerer i dag, hvor det bedre kan betale sig at flexlease end at eje. Det ændrer denne afgiftnedsættelse ikke på.

Men er det virkelig så skidt hvis der er flere der vil få råd til en sjov sommerbil som en Porsche? Personligt ser jeg danmark som er vildt kedeligt og bilfattigt land, netop fordi der nærmest ingen specialbiler er her i landet.


Det ville da være fint hvis vi alle kunne køre rundt i Porscher og Mercedeser, men det er også temmelig unødvendigt, så ud fra devisen "beskat hvor det gør mindst ondt", så synes jeg luksusbiler er alle tiders beskatningsobjekt.
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Wizzze » 21. sep 2017, 20:02

Jeg synes det er en større falliterklæring at man ikke har taget hensyn til El- eller Hybridbiler.

Det er ikke nogen overraskelse for mig at store Mercedes, Audi eller BMW´er ikke bliver billigere, det ville DF have set som en sejr for LA, noget de ikke kunne leve med. Jeg synes også det er spændende at ingen fra LA har været ude og udtale sig om aftalen, de vil ikke eje dette forlig, for det kan ikke sælges som en sejr.
2
Do as I say! :whip:
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Petrix » 21. sep 2017, 20:07

Jeg synes det er helt fint med en høj registreringsafgift.
Ved ikke, hvordan vi ellers skal få indsamlet det nødvendige antal skattekroner.
0
27102021
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Akehurst2 » 21. sep 2017, 20:12

Det er jo stadig meget høje afgifter, og det synes jeg er en skam. Når biler er så dyre i anskaffelse opmuntrer det til at man kører meget mere, for nu har den været så dyr, at det ikke kan betale sig at lade være.

Jeg ville foretrække at man beskattede forbrug mere end anskaffelse. Jeg synes, folk skal have råd til sikre, miljøvenlige biler med god køreglæde, men at man af hensyn til trængslen, miljøet og folkesundheden skulle indrette afgifterne, så folk ikke kører de unødvendige ture.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Artem » 21. sep 2017, 20:13

Wizzze skrev:Jeg synes det er en større falliterklæring at man ikke har taget hensyn til El- eller Hybridbiler.

Det er ikke nogen overraskelse for mig at store Mercedes, Audi eller BMW´er ikke bliver billigere, det ville DF have set som en sejr for LA, noget de ikke kunne leve med. Jeg synes også det er spændende at ingen fra LA har været ude og udtale sig om aftalen, de vil ikke eje dette forlig, for det kan ikke sælges som en sejr.

Ok du har ikke set Debatten til aften som handlede om afgiftnedsættelsen for der var både Christina Egelund og Ole Birk Olesen med.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Artem » 21. sep 2017, 20:20

abcd skrev:Det ville da være fint hvis vi alle kunne køre rundt i Porscher og Mercedeser, men det er også temmelig unødvendigt, så ud fra devisen "beskat hvor det gør mindst ondt", så synes jeg luksusbiler er alle tiders beskatningsobjekt.

Men hvis det handler om at få flest penge i kassen så vil en lavere afgift som den flade skat på 100% giver flere penge i kassen end det de er endt med. For der bliver som sagt nærmest ikke solgt nogle af de biler i dag hvor de bliver flexleaset til 0,5% afgift om måneden. Hvor en sænkelse fra 150 til 100% ville have fået gang i det salg.

Men vi skulle faktisk længere ned i afgift for at få flest penge i kassen tror det optimale vil ligge på et sted mellem 50 og 80% afgift. Som vil gøre at mange flere vil købe større biler som de betale mere i afgift af end små biler.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Wizzze » 21. sep 2017, 20:21

Petrix skrev:Jeg synes det er helt fint med en høj registreringsafgift.
Ved ikke, hvordan vi ellers skal få indsamlet det nødvendige antal skattekroner.


registreringsafgiften er 19mia. i alt, der opkræves over 200mia i moms, 34mia. i energiafgifter, 11mia. i vægtafgift, over 7mia. på tobak, og 4 mia. i co2 afgift.
Hvorfor ikke nedsætte registreringsafgiften betydeligt og slippe af med alle de gamle usikre og svinende biler? og så i stedet gøre det dyrere i vægafgift, energiafgift, co2 afgift osv. altså at bruge bilen/svineriet, fremfor købet?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Tux » 21. sep 2017, 20:26

Wizzze skrev:
Petrix skrev:Jeg synes det er helt fint med en høj registreringsafgift.
Ved ikke, hvordan vi ellers skal få indsamlet det nødvendige antal skattekroner.


registreringsafgiften er 19mia. i alt, der opkræves over 200mia i moms, 34mia. i energiafgifter, 11mia. i vægtafgift, over 7mia. på tobak, og 4 mia. i co2 afgift.
Hvorfor ikke nedsætte registreringsafgiften betydeligt og slippe af med alle de gamle usikre og svinende biler? og så i stedet gøre det dyrere i vægafgift, energiafgift, co2 afgift osv. altså at bruge bilen/svineriet, fremfor købet?

Alderen på bilparken bliver ikke nødvendigvis lavere af en afgiftsnedsættelse..
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den nye registreringsafgift

Indlægaf Wizzze » 21. sep 2017, 20:31

Tux skrev:
Wizzze skrev:
Petrix skrev:Jeg synes det er helt fint med en høj registreringsafgift.
Ved ikke, hvordan vi ellers skal få indsamlet det nødvendige antal skattekroner.


registreringsafgiften er 19mia. i alt, der opkræves over 200mia i moms, 34mia. i energiafgifter, 11mia. i vægtafgift, over 7mia. på tobak, og 4 mia. i co2 afgift.
Hvorfor ikke nedsætte registreringsafgiften betydeligt og slippe af med alle de gamle usikre og svinende biler? og så i stedet gøre det dyrere i vægafgift, energiafgift, co2 afgift osv. altså at bruge bilen/svineriet, fremfor købet?

Alderen på bilparken bliver ikke nødvendigvis lavere af en afgiftsnedsættelse..


Jo hvis du gør det dyrt gennem vægt- og energiafgifter at eje en gammel usikker og forurenende bil.
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Privatøkonomi"