skattefar har lige givet mit et lån...

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

skattefar har lige givet mit et lån...

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jul 2017, 22:38

Skattefar syntes åbenbart jeg skulle have et kviklån til sommerferien.
De har således sendt 4124 kr til min konto, og skrevet det var overskydende skat.

Jeg har fået min overskydende skat - så jeg valgte at tjekke min årsopgørelse.
Og der står så at jeg skylder skattefar 4122 kr, som jeg skal afbetale i 3 rater.

Andre der har oplevet lignende?? Det giver jo igen mening!!! :nerve:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: skattefar har lige givet mit et lån...

Indlægaf fisken80 » 3. jul 2017, 05:04

Madam Pomfrey skrev:Skattefar syntes åbenbart jeg skulle have et kviklån til sommerferien.
De har således sendt 4124 kr til min konto, og skrevet det var overskydende skat.

Jeg har fået min overskydende skat - så jeg valgte at tjekke min årsopgørelse.
Og der står så at jeg skylder skattefar 4122 kr, som jeg skal afbetale i 3 rater.

Andre der har oplevet lignende?? Det giver jo igen mening!!! :nerve:


Nej, men min svigermor fik engang en opkrævning på lidt over 1 million i restskat... en fredag eftermiddag efter Skats lukketid. Den stakkels kvinde gik fuldstændig i panik. Det var selvfølgelig en fejl, men man kan godt undre sig over, hvordan sådan en fejl lige opstår.
Ring til Skat når de åbner i dag og spørg hvad de har gang i.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: skattefar har lige givet mit et lån...

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jul 2017, 05:38

fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:Skattefar syntes åbenbart jeg skulle have et kviklån til sommerferien.
De har således sendt 4124 kr til min konto, og skrevet det var overskydende skat.

Jeg har fået min overskydende skat - så jeg valgte at tjekke min årsopgørelse.
Og der står så at jeg skylder skattefar 4122 kr, som jeg skal afbetale i 3 rater.

Andre der har oplevet lignende?? Det giver jo igen mening!!! :nerve:


Nej, men min svigermor fik engang en opkrævning på lidt over 1 million i restskat... en fredag eftermiddag efter Skats lukketid. Den stakkels kvinde gik fuldstændig i panik. Det var selvfølgelig en fejl, men man kan godt undre sig over, hvordan sådan en fejl lige opstår.
Ring til Skat når de åbner i dag og spørg hvad de har gang i.



Jeg tror min logik ville holde mig fra panik lige der....
Tænker også lige at ringe, for der er ingen logik i det, overhoved.
Og heller ikke ligefrem ok at jeg skal betale renter til dem, fordi de har lavet en manuel eller teknisk fejl.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: skattefar har lige givet mit et lån...

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. jul 2017, 21:19

For lige at runde tråden af...

Skat kunne ikke forklare noget. Og mente ikke at der var tale om en it fejl, eller manuel.
Svaret lå dog i e-boks nogle dage efter, det var min kommune der havde givet forkerte oplysninger til skat om min civilstatus 2016, og derefter havde rettet det igen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"