Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 9. jun 2017, 10:56

Måske sidder der en x-inkasso medarbejder, der vil fortælle, hvordan det faktisk foregår eller bare nogle med samme oplevelse som mig? :)

Jeg har 2 gange - af 2 forskellige inkasso-firmaer - fået brev om at jeg skylder nogen penge.
Begge fra selskaber jeg aldrig har brugt, seneste fra el-selskab på en adresse jeg aldrig har boet på. En regning fra sidste år, og jeg har boet på min adresse i over 10 år nu... Og den anden havde de en fødselsdato på, som overhovedet ikke svarede overens med min.

Jeg har et MEGET alm. navn og bor i en forholdsvis stor by, så tænker de bare sidder og søger og skyder med spredehagl, når personen er flyttet og de ikke ved hvorhen? Sender breve til folk med samme navn som bor i samme by, og håber på de finder den rigtige eller er heldig at en bare betaler, fordi de bliver bange eller ikke kan finde rundt i det?

MULIGVIS er dette fordi der i en periode over 18-19 år, har boet en i samme ungdomsbolig-kompleks med samme navn, men hvis man sådan hurtig regner på det, har der nok boet over 500 personer over så lang tid - så måske er det et uheldigt sammentræf. Har de adgang til et eller andet register, hvor de kan se, hvor folk har boet igennem 20 år? Og hvorfor tjekker de så ikke, hvor lang tid personen de sender brevet til, har boet på nuværende adresse?

Er da lidt træt af at få sådanne breve og skal til at ringe rundt og forklare :cuss:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 09:19

Yuna skrev:Måske sidder der en x-inkasso medarbejder, der vil fortælle, hvordan det faktisk foregår eller bare nogle med samme oplevelse som mig? :)

Jeg har 2 gange - af 2 forskellige inkasso-firmaer - fået brev om at jeg skylder nogen penge.
Begge fra selskaber jeg aldrig har brugt, seneste fra el-selskab på en adresse jeg aldrig har boet på. En regning fra sidste år, og jeg har boet på min adresse i over 10 år nu... Og den anden havde de en fødselsdato på, som overhovedet ikke svarede overens med min.

Jeg har et MEGET alm. navn og bor i en forholdsvis stor by, så tænker de bare sidder og søger og skyder med spredehagl, når personen er flyttet og de ikke ved hvorhen? Sender breve til folk med samme navn som bor i samme by, og håber på de finder den rigtige eller er heldig at en bare betaler, fordi de bliver bange eller ikke kan finde rundt i det?

MULIGVIS er dette fordi der i en periode over 18-19 år, har boet en i samme ungdomsbolig-kompleks med samme navn, men hvis man sådan hurtig regner på det, har der nok boet over 500 personer over så lang tid - så måske er det et uheldigt sammentræf. Har de adgang til et eller andet register, hvor de kan se, hvor folk har boet igennem 20 år? Og hvorfor tjekker de så ikke, hvor lang tid personen de sender brevet til, har boet på nuværende adresse?

Er da lidt træt af at få sådanne breve og skal til at ringe rundt og forklare :cuss:


De har adgang til CPR registret, er kan man se hvor folk har boet, i hvilken periode.

Sagen burde lukkes hurtigt hvis du spørger efter dokumentation.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Raenil » 14. jun 2017, 12:55

De skyder med spredehagl - det er billigst.
Skriv til dem og bed dem om dokumentation for deres krav - så hører du aldrig mere fra dem.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 14. jun 2017, 17:29

mulledit skrev:
De har adgang til CPR registret, er kan man se hvor folk har boet, i hvilken periode.

Sagen burde lukkes hurtigt hvis du spørger efter dokumentation.

Men de har jo ikke haft mit cpr nr nogen af gangene?
Sagen blev allerede lukket samme dag jeg ringede til dem, men er nysgerrig omkring deres metoder
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 14. jun 2017, 17:30

Raenil skrev:De skyder med spredehagl - det er billigst.
Skriv til dem og bed dem om dokumentation for deres krav - så hører du aldrig mere fra dem.

Begge sager er lukkede allerede, men nu må vi se i fremtiden om flere firmaer finder frem til "den urette" :)
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 15. jun 2017, 06:19

Yuna skrev:
mulledit skrev:
De har adgang til CPR registret, er kan man se hvor folk har boet, i hvilken periode.

Sagen burde lukkes hurtigt hvis du spørger efter dokumentation.

Men de har jo ikke haft mit cpr nr nogen af gangene?
Sagen blev allerede lukket samme dag jeg ringede til dem, men er nysgerrig omkring deres metoder


Nej, men de har haft skyldnerens. Det er meget dårligt arbejde fra deres side og yderst kritisabelt. Er det samme inkasso bureau?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 15. jun 2017, 10:31

mulledit skrev:

Nej, men de har haft skyldnerens. Det er meget dårligt arbejde fra deres side og yderst kritisabelt. Er det samme inkasso bureau?

2 forskellige, det var derfor jeg blev nysgerrig om det var alm fremgangsmåde

Hvis de har haft den andens personnr, ja så er det møg dårligt arbejde, og tyder jo på at de bare tager chancen og presser de forkerte mennesker i håbet om at en betaler
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 16. jun 2017, 06:45

Yuna skrev:
mulledit skrev:

Nej, men de har haft skyldnerens. Det er meget dårligt arbejde fra deres side og yderst kritisabelt. Er det samme inkasso bureau?

2 forskellige, det var derfor jeg blev nysgerrig om det var alm fremgangsmåde

Hvis de har haft den andens personnr, ja så er det møg dårligt arbejde, og tyder jo på at de bare tager chancen og presser de forkerte mennesker i håbet om at en betaler


Må man høre hvem det andet selskab er?

Som skrevet før så arbejder jeg med det her, dog ikke i inkasso bureau og det er mig en gåde hvordan de kan arbejde så dårligt. Altså jeg tænker at det er dårlig inkasso skik og at du bør klage. Ud fra den måde vi arbejder på, så kan jeg slet ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Som en anden skriver, så skyder de med spredehagl.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 16. jun 2017, 07:04

mulledit skrev:
Må man høre hvem det andet selskab er?

Som skrevet før så arbejder jeg med det her, dog ikke i inkasso bureau og det er mig en gåde hvordan de kan arbejde så dårligt. Altså jeg tænker at det er dårlig inkasso skik og at du bør klage. Ud fra den måde vi arbejder på, så kan jeg slet ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Som en anden skriver, så skyder de med spredehagl.

Første gang var Svea. Og der ved jeg de i det mindste havde skyldners fødselsdato, for den læste hun op i telefonen og den var slet ikke i nærheden af min.

Efter at de endnu engang ugen efter smed mig til registrering i RKI, og jeg endnu engang ringede ind og spurgte, hvad helvede de havde gang i, var det så at vi kom frem til at det højst sandsynligt var fordi vi begge havde boet på samme gade (og muligvis samme husnr/ungdomsboligkompleks), igennem 18-19 år, som skrevet før. Andre jeg har snakket med sagde at det var en langt ude forklaring, men det er den eneste der overhovedet giver mening, og specielt når det sker 2 gange :D Foruden hvis de bare sidder og søger på navn og by og håber på det bedste


Ville gerne klage over det, specielt Svea fordi de gjorde det 2 gange i løbet af 14 dage, men aner ikke hvor jeg skal klage, og hvad det overhovedet nytter. Tror bare at det er nogle meget uheldige tilfældigheder, i hvert fald hvis det er pga min adresse for 19 år siden :/ Og så burde de altså bruge lidt ekstra tid på at tjekke mine informationer igennem, når jeg har boet på min nuværende adresse i de sidste 10 år
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 16. jun 2017, 08:36

Yuna skrev:
mulledit skrev:
Må man høre hvem det andet selskab er?

Som skrevet før så arbejder jeg med det her, dog ikke i inkasso bureau og det er mig en gåde hvordan de kan arbejde så dårligt. Altså jeg tænker at det er dårlig inkasso skik og at du bør klage. Ud fra den måde vi arbejder på, så kan jeg slet ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Som en anden skriver, så skyder de med spredehagl.

Første gang var Svea. Og der ved jeg de i det mindste havde skyldners fødselsdato, for den læste hun op i telefonen og den var slet ikke i nærheden af min.

Efter at de endnu engang ugen efter smed mig til registrering i RKI, og jeg endnu engang ringede ind og spurgte, hvad helvede de havde gang i, var det så at vi kom frem til at det højst sandsynligt var fordi vi begge havde boet på samme gade (og muligvis samme husnr/ungdomsboligkompleks), igennem 18-19 år, som skrevet før. Andre jeg har snakket med sagde at det var en langt ude forklaring, men det er den eneste der overhovedet giver mening, og specielt når det sker 2 gange :D Foruden hvis de bare sidder og søger på navn og by og håber på det bedste


Ville gerne klage over det, specielt Svea fordi de gjorde det 2 gange i løbet af 14 dage, men aner ikke hvor jeg skal klage, og hvad det overhovedet nytter. Tror bare at det er nogle meget uheldige tilfældigheder, i hvert fald hvis det er pga min adresse for 19 år siden :/ Og så burde de altså bruge lidt ekstra tid på at tjekke mine informationer igennem, når jeg har boet på min nuværende adresse i de sidste 10 år


Jeg har vist også skrevet til dig tidligere at jeg ikke giver en bjælde for den forklaring. Til brug for registrering i RKI skal de være i besiddelse af dit CPR nr.

Jeg ville tage fat i forbrugerombudsmanden, dem kan man ringe til.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 11. aug 2017, 12:37

OMG! Jeg er snart græde-færdig :(

Det er nu sket for 3. gang (og et nyt inkasso-selskab) :( :( :(

Og han snakkede også noget om Nørregade (TLDR: Jeg boede der for 20 år siden)... så jeg har bare været pisse mega ulideligt uheldig, at der har boet en person med samme navn siden da .

Aner snart ikke hvad jeg skal gøre... Det er da frygteligt at skulle ordne den her slags sager flere gange om året, og bare kan gå og vente på, hvornår den næste sag dukker op :(

Denne gang var det også et elselskab, og jeg har brugt dem for 2 år siden, men har intet hørt fra dem vedr. ubetalte regninger eller noget.

Så jeg ringede ind til dem for at være 100 % sikker, efter jeg havde snakket med inkasso-firmaet, og tjekkede mit gamle kundenr, og jeg skyldte intet.

Nu har jeg skrevet en lang mail til det nye inkasso-firma for at spørge lidt ind til, hvordan de finder skyldnere, og hvornår denne el skulle være brugt, for hvis de har adgang til cpr-register med tidligere adresser, hvorfor tjekker de så ikke hvor lang tid man har boet på sin nuværende.
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 14. aug 2017, 12:13

Det lyder som ufatteligt mange, ret så tilfældige, sammenfald.

Men 1 ting er sikker, sagen med dig skal lukkes med det samme du henvender dig.

Evt. kan du jo kontakte forbruger ombudsmanden og gøre opmærksom på at der er et problem i branchen.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf mulledit » 14. aug 2017, 12:15

Men BTW, det behøver som sådan ikke være dårlig advokatskik. Det vil det være hvis de ikke lukker sagen, uden tvivl. Men at de kontakter dig, det er ikke 100% dårlig advokatskik. De skriver sikkert noget med indsigelser osv.

Mit bud er at du ikke har set det sidste inkassobrev.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 23. aug 2017, 09:13

mulledit skrev:Men BTW, det behøver som sådan ikke være dårlig advokatskik. Det vil det være hvis de ikke lukker sagen, uden tvivl. Men at de kontakter dig, det er ikke 100% dårlig advokatskik. De skriver sikkert noget med indsigelser osv.

Mit bud er at du ikke har set det sidste inkassobrev.

Mit bud er så, at regningerne/varsel om inkasso aldrig er sendt til mig, før Experian vælger at sende brev, da det altså er mange breve "ikke at have set" :P

Jeg har jo aldrig modtaget ét eneste brev fra selve virksomhederne "jeg" skylder penge, rykkerbreve og kun i ét tilfælde et brev fra inkassofirmaet, at de vil sende videre til RKI, inden RKI har kontaktet mig.
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Dårlig inkassoskik når de prøver at finde skyldnere?

Indlægaf Yuna » 23. aug 2017, 09:17

Sagen fra det sidste firma er nu blevet lukket - måtte dog selv rykke for svar, fordi jeg intet hørte fra dem i 3 hverdage. Som i min verden er lang tid, når det nu er dem, der har lavet en fejl.

Blev lidt forarget over ordlyden i mailen fra dem "Jeg har VALGT at lukke din sag"... Nej lille dame, du havde faktisk ikke noget valg, det var noget som du BLEV NØDT TIL :P

Lavede også en søgning på Google (for der kom ikke noget frem direkte via Krak) på mit navn og gadenavnet fra den gang, og der bor F***** en med samme navn på adressen NU (med firmanavn, tlf nr og facebook link)! De har seriøst dårlige skills til at finde frem til personer i de her firmaer...
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...

Tilbage til "Privatøkonomi"