Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Mangoness » 12. mar 2017, 17:48

Forhåbentligt vil hudlægen sætte mig på isotretinoin - og hvis han gør det, så bliver pengene brugt på fugtighedscreme og læbepomade :ninja:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. mar 2017, 18:15

Jeg får VÆSENTLIGT mindre end sidste år, så de ryger ind på opsparingen og skal bruges til den tur, min bror og jeg skal på til London :D
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Jydepigen » 13. mar 2017, 07:55

Jeg har købt et par nye sko - de gamle gik i stykker, så erstatningen er købt :) Ellers skal resten til opsparing. Jeg har lige købt bil i sidste måned, så rart nok at have nogle pengene stående, hvis der skulle komme nogle uventede regninger.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf girl_beat » 13. mar 2017, 08:03

Pityt skrev:Jeg får knap 21.000 tilbage og det eneste "fornuftige" jeg skal købe, er en ny vandhane til min håndvask på badeværelset.
Resten skal, vanen tro, bruges på tant, fjas, tøj og tiltrængte indsprøjtninger i fjæset :fløjt:

Må jeg sympati-glæde mig over dine køb herinde, når jeg nu skal betale skat tilbage? :s :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Pityt » 13. mar 2017, 08:50

girl_beat skrev:
Pityt skrev:Jeg får knap 21.000 tilbage og det eneste "fornuftige" jeg skal købe, er en ny vandhane til min håndvask på badeværelset.
Resten skal, vanen tro, bruges på tant, fjas, tøj og tiltrængte indsprøjtninger i fjæset :fløjt:

Må jeg sympati-glæde mig over dine køb herinde, når jeg nu skal betale skat tilbage? :s :genert:

Alt det du vil :D
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. mar 2017, 10:29

Jeg skal have 3500 kr. tilbage, og en del skal gå til ny seng. Men ellers ryger mine overskydende penge altid til investeringer. Men der bliver nok ikke meget tilbage af skattekronerne.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Stars » 13. mar 2017, 10:36

abcd skrev:
Delfin skrev:Hvorfor er det ufornuftigt, når søster er ligeglad med at de ligger i skattekassen et stykke tid,og pengene er lånt rentefrit? Om hun sparer dem sammen med skat som mellemmand eller i banken, gør nok ikke den store forskel. Faktisk er der en lille fordel ved at bruge skat, da man får 0,5 % i rente, hvor de fleste banker ikke giver nogen renter på en almindelig slavekonto


Det tog mig ca. 20 sekunder at finde en konto uden binding og med 0,85% i rente. Binder man pengene i et år, kan man få 1%. Du kan oprette det hele fra nettet, du behøver ikke forlade sofaen. Og derudover virker det forkert at låne penge af familiemedlemmer imens man har en opsparing stående. Det svarer jo til at have f.eks. 15.000,- stående på en bankkonto og så låne 4.000,- af sin familie fordi man ikke lige vil trække på sine egne penge. Det giver da ingen mening.


Men sådan vil nogen gerne have det, det kan du ikke lave om på.

For 5 år siden lånte min søster 100.000 kr af min mor - rentefrit og uden afbetalingsplan - i forbindelse med køb af lejlighed.
Og lige siden har min mor været vild for, at jeg skulle låne samme beløb, for hun kan bedst med, at det er ens for begge parter.
Så det gjorde jeg, da jeg købte sommerhus forrige år.
Og ja - jeg har vel noget der minder om 100.000 i banken (en del sandsynligvis på den konto, du nævner), men min mor vil ikke have afdrag.
Heller ikke, når hun senere på året forærer os 60.000 hver. Men hun overvejer at nedskrive gælden med 60.000 til næste år og de sidste 40.000 året efter.


Nå ja - ON TOPIC - jeg sørgede for, at mine renteudgifter ikke var forskudsregistrede ... og ja, det er dumt at have et realkreditlån, nå nu man har penge i banken, men der er planer om at renovere udestuen ;) ... og der var også liiige et håndværkerfradrag for varmepumpen. Så skattepengene kommer nok til at financiere den planlagte tur til Amsterdam i sommerferien (kun rejsen og overnatning, altså - så mange penge var der heller ikke retur)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Stars » 13. mar 2017, 10:46

Delfin skrev:
abcd skrev:
Delfin skrev:
abcd skrev:
Delfin skrev:Hvorfor er det ufornuftigt, når søster er ligeglad med at de ligger i skattekassen et stykke tid,og pengene er lånt rentefrit? Om hun sparer dem sammen med skat som mellemmand eller i banken, gør nok ikke den store forskel. Faktisk er der en lille fordel ved at bruge skat, da man får 0,5 % i rente, hvor de fleste banker ikke giver nogen renter på en almindelig slavekonto


Det tog mig ca. 20 sekunder at finde en konto uden binding og med 0,85% i rente. Binder man pengene i et år, kan man få 1%. Du kan oprette det hele fra nettet, du behøver ikke forlade sofaen. Og derudover virker det forkert at låne penge af familiemedlemmer imens man har en opsparing stående. Det svarer jo til at have f.eks. 15.000,- stående på en bankkonto og så låne 4.000,- af sin familie fordi man ikke lige vil trække på sine egne penge. Det giver da ingen mening.


Kan du ikke lige linke til den konto uden binding. Det kunne jeg måske godt være interesseret i, hvis det ellers er en bank, men kan have tillid til - og de ikke æder renten i gebyrer i den anden ende.


https://www.mybanker.dk/sammenlign/opsp ... GwodB2QNZw - Bank Norwegian.


Tak for link. Det er udenfor emne, så jeg vil ikke gå nærmere ind i det, men der er en del issues ved den "bank", der gør at jeg ikke ønsker det


Hvis du ikke har issues med Ikano-bank, kan du få 0,7% i rente.

Og hvis du er medlem i Coop, kan du i Coop-bank få 0,25% af de første 50.000
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Krølle » 13. mar 2017, 16:49

Ham her :love:

På en måde kan man vel sige, at pengene kommer på arbejde - han kommer i hvert fald ikke til at stå og kede sig :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf MyGirl » 14. mar 2017, 15:33

Vi får omkring 10.000 hver retur, som burde gå direkte og ubeskåret til afbetaling på vores boliglån.

Kan dog tænkes, der også lige blive afsat lidt til babyindkøb :lun: (Altså indkøb til baby - ikke køb AF baby, vel ;) )
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Skorstenen » 14. mar 2017, 16:30

Vi får samlet set 14.000 tilbage. Jeg, fordi jeg altid sætter skatteprocenten op med 1%, og manden grundet en hel del kørsel.
Hvis lægen er enig med mig, så bliver jeg opereret via henvisning og sundhedsforsikring, hvis ikke, bliver pengene brugt til løft af øjenlåg.
Og hvis han er, skal pengene bruges på nyt hegn.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Tilly » 14. mar 2017, 17:03

Fik lige en p-bøde i dag, og der blev jeg altså ekstra glad for at jeg kan se frem til at få penge tilbage i skat!
0
Acdc
Permanent bortvist
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14. mar 2017, 21:54
Kort karma: -2
Likede indlæg: 18

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Acdc » 14. mar 2017, 22:09

Altid sjovt med disse tråde hvor folk bare ikke fatter, at det er deres egne penge de får retur efter at have været udlånt til Skat :fløjt:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Joe » 14. mar 2017, 22:30

Acdc skrev:Altid sjovt med disse tråde hvor folk bare ikke fatter, at det er deres egne penge de får retur efter at have været udlånt til Skat :fløjt:


Det siger folk jo hvert år, men jeg tror godt de fleste mennesker er klar over, at det ikke er penge de får forærende, fordi de har været søde det forgangne år.
Men altså, for mig handler det egentlig om, at det er penge, jeg ikke vidste, jeg havde. Lidt ligesom min søster, der engang imellem gemte pengesedler i sine bøger, når hun lige havde en ved hånden, og så lige pludselig ved en flytning opdagede at det var blevet til pænt mange penge. Det var jo stadig hendes egne penge, men det var jo ikke nogen, hun lige var klar over at hun havde. Eller da jeg lånte 600 kr til min mor på et tidspunkt, og glemte alt om dem, og et par måneder efter fik dem tilbage igen, da hun kom i tanke om det. Jeg vidste jo ikke at jeg manglede de 600 kroner, men da de så kom havde jeg jo det ekstra. Det kan jo føles godt alligevel, hvis man er typen der altid har samme indtjening og udgifter.
Jeg spekulerer så heller ikke i at få penge tilbage, men prøver at udfylde efter hvad jeg mener er rigtigt i forskudsopgørelsen.

Jeg synes indlæg som dit (som kommer hvert eneste år - du er ikke alene) er temmeligt nedladende. Men vi kan da prøve at lave en afstemning herinde:
"Hvorfor får du penge tilbage i skat?"
- Fordi jeg har betalt for meget i skat i det forgange år.
- Fordi jeg er tilfældigt udtrukket i den store tombola.
- Fordi skattefar har set mig på Tinder, og det her er hans første move for at invitere mig ud (skattefar er, ligesom samtlige indvandrermænd, lidt af en Christian Grey type)
- Jeg skal betale penge og jeg fatter ingenting. Fuck systemet!
- Lyserød rumgorilla.

Altså jeg har ikke lige tid til at sætte den op, men du er velkommen.
Senest rettet af Joe 14. mar 2017, 22:47, rettet i alt 1 gang.
13
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad skal alle de rare skattepenge så bruges på?

Indlægaf Krølle » 14. mar 2017, 22:33

Acdc skrev:Altid sjovt med disse tråde hvor folk bare ikke fatter, at det er deres egne penge de får retur efter at have været udlånt til Skat :fløjt:


Altid sjovt at visse lønmodtagere bare ikke har fantasi til at forestille sig, at selvstændige eller ægtefæller til selvstændige ikke kan lave en Rainman-præcis forskudsopgørelse.
3

Tilbage til "Privatøkonomi"