Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf mufle » 18. jan 2017, 11:12

I 2015 købte vi hus, vi valgte en ejerskifteforsikring hos Husejernes Forsikring.

De er så gået konkurs og vi må gentegne en ny.
Jeg har undersøgt sagen og det er ikke lige til højrebenet.

Vores hus er ret nyt, fra 2010, og det udelukker os fra at tegne en forsikring hos vores nuværende forsikringsselskab.
Andre forsikringsselskaber vil kun tage den, hvis vi flytter alle forsikringer, og så bliver det noget dyrere, samlet set.

Så er der en del der slet ikke tilbyder ejerskifteforsikring, og nogle kræver nye el-installationsrapporter osv. Det løber jo også op.

Jeg overvejer at droppe det helt. Vi boede i huset fra 2012-2015 hvor vi købte det, det er som sagt nyt og selvrisikoen er alligevel ret høj, som jeg forstår det. Derudover synes jeg det er helt vildt at vi skal lægge 20.000 - igen!!!

Hvad ville I gøre - undlade at tegne den eller gentegne den, hvor det hele så bliver dyrere og der i øvrigt skal smides ca. 20.000 igen? :forvirret: :mellow:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf Sophies-mor » 18. jan 2017, 14:33

Under ingen omstændigheder undvære min forsikring!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf achillaxedprune » 18. jan 2017, 14:42

Prøv at undersøg om I kan få forsikring hos Frida... det gav vi ca. 18.000 kr. for med 5000 kr. i egendækning. Jeg ville nødig undvære, hvis nu der kommer noget. Der rækker de 20.000 kr. sparet ikke langt.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf mufle » 19. jan 2017, 12:21

achillaxedprune skrev:Prøv at undersøg om I kan få forsikring hos Frida... det gav vi ca. 18.000 kr. for med 5000 kr. i egendækning. Jeg ville nødig undvære, hvis nu der kommer noget. Der rækker de 20.000 kr. sparet ikke langt.


Jeg prøver!

Men jeg bliver nok også sådan lidt ... hm ... når jeg læser hvor store problemer folk efterfølgende har med at få forsikringsselskabet til at dække noget som helst. Jeg har bl.a. læst lidt dårligt om Frida Forsikring i den forbindelse (men ikke kun dem, også andre), og så tænker jeg lidt: er det så penge ud af vinduet, hvis man skal slås med dem alligevel og ender med at få 0 kr.?
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf missme » 19. jan 2017, 13:09

Vi er i samme situation. Fandme ærgelig. Jeg ved ikke om vi tegner en ny forsikring. Som dig, tænker jeg hvor meget den mon er værd når det kommer til stykket.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf achillaxedprune » 19. jan 2017, 13:27

mufle skrev:
achillaxedprune skrev:Prøv at undersøg om I kan få forsikring hos Frida... det gav vi ca. 18.000 kr. for med 5000 kr. i egendækning. Jeg ville nødig undvære, hvis nu der kommer noget. Der rækker de 20.000 kr. sparet ikke langt.


Jeg prøver!

Men jeg bliver nok også sådan lidt ... hm ... når jeg læser hvor store problemer folk efterfølgende har med at få forsikringsselskabet til at dække noget som helst. Jeg har bl.a. læst lidt dårligt om Frida Forsikring i den forbindelse (men ikke kun dem, også andre), og så tænker jeg lidt: er det så penge ud af vinduet, hvis man skal slås med dem alligevel og ender med at få 0 kr.?


Ja, det er en bøvl med forsikringsselskaberne. Vi meldte en skade i marts, og det blev først fixet og beløbet dækket i december! Men vi fik ca. 22.000 kr. udbetalt, så forsikringen har allerede tjent sig hjem.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf Tux » 19. jan 2017, 14:19

Vores forsikringen hos Tryg var penge givet godt ud, og der var ingen problemer med at få dem til at dække da de skulle det..
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf Sophies-mor » 19. jan 2017, 15:05

Vi har hos Privatsikring og har ingen problemer haft ved skader.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf mufle » 25. jan 2017, 12:32

Det er da bare super :nerve: :puke:

Vi kan gentegne en forsikring, men vi kan kun tegne den for 5 år, da vi tegnede den for et år siden var det for 10 år.

Jeg har ringet til alle mulige, og der er stor præmie, kun 5 år, mange steder kun tilbud om basisforsikring og ikke den udvidede, vi havde.
Derudover vil kun få overhovedet tage os ind, fordi huset er nyt.

Det kan godt ende med, at vi gambler her. Hvor er jeg bare træt af det :skeptisk:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jan 2017, 15:49

mufle skrev:Det er da bare super :nerve: :puke:

Vi kan gentegne en forsikring, men vi kan kun tegne den for 5 år, da vi tegnede den for et år siden var det for 10 år.

Jeg har ringet til alle mulige, og der er stor præmie, kun 5 år, mange steder kun tilbud om basisforsikring og ikke den udvidede, vi havde.
Derudover vil kun få overhovedet tage os ind, fordi huset er nyt.

Det kan godt ende med, at vi gambler her. Hvor er jeg bare træt af det :skeptisk:



Jeg er også med i puljen der skulle tage stilling til om der skulle tegnes et alternativ.
Jeg har fravalgt det, og føler faktisk ikke rigtig jeg gambler... Og mit hus har ellers 43 år på bagen, med en tilbygget 1. sal fra start start 80.
Har boet der i 2,5 år nu.
Tænker at skulle der være opdaget noget graverende, som var dækket af ejerskiften, så havde vi nok opdaget det nu.
Og mange af de lidt mere risky ting, såsom råd og svamp, en kloak der lækker, fejl på el installationer, de er også dækket af husforsikringen.

I vores tidligere hus havde vi også gang i ejerskiften et par gange, men det var ting der ret hurtigt var temmeligt åbenlyse at der kunne være fejl.
Vi har gennemgået vores nuværende hus grundigt, sammen med min far der er håndværker, og de fejl, mangler og tumpede løsninger der er, ville ikke være dækket alligevel.


Måske i skulle tage fat i en håndværker der er vant til at gennemgå huse til tilstandsrapporter, og få ham til at gå huset igennem sammen med jer, ifht. det valg i står overfor.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf mufle » 3. feb 2017, 09:37

Madam Pomfrey skrev:
mufle skrev:Det er da bare super :nerve: :puke:

Vi kan gentegne en forsikring, men vi kan kun tegne den for 5 år, da vi tegnede den for et år siden var det for 10 år.

Jeg har ringet til alle mulige, og der er stor præmie, kun 5 år, mange steder kun tilbud om basisforsikring og ikke den udvidede, vi havde.
Derudover vil kun få overhovedet tage os ind, fordi huset er nyt.

Det kan godt ende med, at vi gambler her. Hvor er jeg bare træt af det :skeptisk:


Jeg er også med i puljen der skulle tage stilling til om der skulle tegnes et alternativ.
Jeg har fravalgt det, og føler faktisk ikke rigtig jeg gambler... Og mit hus har ellers 43 år på bagen, med en tilbygget 1. sal fra start start 80.
Har boet der i 2,5 år nu.
Tænker at skulle der være opdaget noget graverende, som var dækket af ejerskiften, så havde vi nok opdaget det nu.
Og mange af de lidt mere risky ting, såsom råd og svamp, en kloak der lækker, fejl på el installationer, de er også dækket af husforsikringen.

I vores tidligere hus havde vi også gang i ejerskiften et par gange, men det var ting der ret hurtigt var temmeligt åbenlyse at der kunne være fejl.
Vi har gennemgået vores nuværende hus grundigt, sammen med min far der er håndværker, og de fejl, mangler og tumpede løsninger der er, ville ikke være dækket alligevel.

Måske i skulle tage fat i en håndværker der er vant til at gennemgå huse til tilstandsrapporter, og få ham til at gå huset igennem sammen med jer, ifht. det valg i står overfor.


Jeg er også næsten dér, hvor vi bare dropper det helt. Vi boede i huset 5 år inden vi købte det, så mon ikke der ville have dukket noget frem, hvis der var noget. Jeg har også lige fundet ud af, at det også er et problem at vi har været lejere inden vi købte det. Så er der nogle forsikringsselskaber, vi ikke kan tegne hos. Vorherre til hest, altså :skeptisk:
Da der blev lavet tilstandsrapport følte jeg at de gennemgik huset ekstremt grundigt og kompetent, og de fandt ingenting. Så ja, jeg tror også jeg dropper det helt, også fordi jeg kun kan tegne for 5 år nu, og fordi det er et problem overhovedet at finde nogen der vil tegne en i vores tilfælde.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Konkurs Husejernes Forsikring - skal vi undlade at tegne en ny?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. feb 2017, 14:59

mufle skrev:
Jeg er også næsten dér, hvor vi bare dropper det helt. Vi boede i huset 5 år inden vi købte det, så mon ikke der ville have dukket noget frem, hvis der var noget. Jeg har også lige fundet ud af, at det også er et problem at vi har været lejere inden vi købte det. Så er der nogle forsikringsselskaber, vi ikke kan tegne hos. Vorherre til hest, altså :skeptisk:
Da der blev lavet tilstandsrapport følte jeg at de gennemgik huset ekstremt grundigt og kompetent, og de fandt ingenting. Så ja, jeg tror også jeg dropper det helt, også fordi jeg kun kan tegne for 5 år nu, og fordi det er et problem overhovedet at finde nogen der vil tegne en i vores tilfælde.



Når der foreligger en god og grundigt gennemgået tilstandsrapport at huset, så ville jeg ikke være bekymret, og i kender selv huset godt.
SÅ hellere bruge energi og pengene på at gennemgå husforsikringens dækning, og evt. tegne nogle tillægsdækninger hvis i synes det er aktuelt.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"