Mit dankort er blevet misbrugt

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Æble » 22. nov 2016, 07:56

Er du sikket på at det ikke er blevet stjålet fra dig?
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 08:35

Æble skrev:Er du sikket på at det ikke er blevet stjålet fra dig?


Jeg ved det ikke :whine: vil heller ikke sige til banken eller politiet, at kort er stjålet, da jeg ikke er sikker på, hvordan jeg har mistet kortet.
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 08:37

Kort update igen:

I dag kan jeg se, at der er blevet hævet over 1.700 kr (fordelt på tre transaktioner) af Elekcig, og der står et notanr. på mit kontoudtog - håber, at man kan bruge notanummeret for at finde frem til synderen?!

Jeg har desværre ikke hørt fra politiet endnu :whine: :whine:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Æble » 23. nov 2016, 14:16

For mig er det mest sandsynligt at det er blevet stjålet uden du har opdaget det. De fleste mennesker er heldigvis ærlige og ville ikke misbruge et kort de finder.

Jeg ville bare sige at du ikke ved om du har tabt det eller det er blevet stjålet fra dig.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf xxx---xxx » 23. nov 2016, 14:54

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er rart.
Men hvis du læser dine kort betingelser så vil du se at du har en selv risiko på 1000 kr. Medmindre du har givet/de har luret din pinkode. Så er den på 8000 kr.
Men eftersom kortet kun er brugt på nettet, så må du gå udfra at der ikke er brugt pinkode til nogle køb.
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 19:36

FruDulle skrev:Kan de ikke oplyse fra de butikker ud fra transaktionsnummer hvor sagerne er sendt til?


Nej - enten vil de ikke oplyse, da det er en sag for politiet, ellers kan de ikke finde frem til ordre via beløbet.

Det sidste synes jeg er meget mærkeligt. Jeg har et stort beløb, der er hævet, og det burde ikke være svært at finde frem til selve ordren, når man søger på beløbet. Men åbenbart kan de ikke finde ud af det.
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 19:37

FruDulle skrev:hvor er det surt. ØV!

Jeg fik stjålet mit kort uden at jeg opdagede. Handlede i en butik, barn i klapvogn, poser og tasker og uopmærksom. Kortet ned i jakkelommen for det skulle op lidt efter. Ud af butik og ind i ny. 5 min fra jeg var ude af første butik til jeg skulle bruge det igen og opdagede at det var væk fra min jakkelomme. De er lynende hurtige de banditter.


ØV! Noget svineri! Fik du spærret kortet inden det blev misbrugt?
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 19:38

Æble skrev:For mig er det mest sandsynligt at det er blevet stjålet uden du har opdaget det. De fleste mennesker er heldigvis ærlige og ville ikke misbruge et kort de finder.

Jeg ville bare sige at du ikke ved om du har tabt det eller det er blevet stjålet fra dig.


God pointe - det vil jeg skrive i min indsigelse. Men er bare frustreret på politiet. Jeg kan ikke sende min indsigelse ind, nu hvor politiet ikke er vendt tilbage med et sagsnummer. :cuss:
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 23. nov 2016, 19:39

xxx---xxx skrev:Jeg kan godt forstå du ikke synes det er rart.
Men hvis du læser dine kort betingelser så vil du se at du har en selv risiko på 1000 kr. Medmindre du har givet/de har luret din pinkode. Så er den på 8000 kr.
Men eftersom kortet kun er brugt på nettet, så må du gå udfra at der ikke er brugt pinkode til nogle køb.


1.000 kr kan jeg godt leve med - jeg håber, at politiet vil finde frem til svindleren!
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 24. nov 2016, 08:53

Der er genbrud i sagen !!!!

I dag var der endnu to transaktioner fra et firma - jeg kontaktede dem, og de udleverede oplysningerne. Navn, adresse og telefonnummer! Personen, som er en han, bor faktisk her i området :-(

Jeg har kontaktet politiet, og de vil selvfølgelig gøre noget ved sagen. Jeg er bare så glad! Dog har jeg bare så meget lyst til at ringe og svine ham til, men tør sgu ikke.
13
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Delfin » 24. nov 2016, 10:16

Fedt med et gennembrud, og ja lad du hellere politiet om det, selvom fristelsen er stor
1
14 11 14
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Hunkat » 24. nov 2016, 10:21

MGG skrev:Der er genbrud i sagen !!!!

I dag var der endnu to transaktioner fra et firma - jeg kontaktede dem, og de udleverede oplysningerne. Navn, adresse og telefonnummer! Personen, som er en han, bor faktisk her i området :-(

Jeg har kontaktet politiet, og de vil selvfølgelig gøre noget ved sagen. Jeg er bare så glad! Dog har jeg bare så meget lyst til at ringe og svine ham til, men tør sgu ikke.


Det er fristende men pas nu på dig selv. Man ved simpelthen ikke hvad der går gennem hovedet på sådan nogle typer når de bliver bustet. Lad politiet om det (ikke fordi jeg tror du ville dukke op med to rockere).

Og fint at de kunne udleverer personen, det er da også for dumt at sidde og bestille til sin egen adresse og navn :rulle:
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 24. nov 2016, 10:22

Tak Facebook - han er en prut på 14-15 år. Og er venner med nogle jeg kender på Facebook - de går i samme klasse.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Hunkat » 24. nov 2016, 10:29

Hvis du kan få ud af firmaerne hvad det er han har købt så skriv det ned og aflevere det også til politiet. Banken dækker for misbrug af dit kort men hvis man kan finde gerningsmanden så skal han selv (eller hans forældre) betale for at dække banken.

Så bliver det jo spændende om det der hårvoks og kasse redbull er pengen værd når det er mor og far der skal redde ens røv foran en dommer.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Hunkat » 24. nov 2016, 10:38

Lismaens skrev:Man må da gå ud fra at en dreng i den alder bor hjemme. Hvorfor dælen er forældrene ikke blevet mistænksomme omkring den mængde af pakker/nye varer der kommer ind af døren og har taget fat i ham endnu. :forvirret:


Hvis knægten kommer først hjem og snupper pakken/sedlen før mor og far og så ellers gemmer tingene væk på værelset så tror jeg nu godt det kan gå lang tid før man som forældre opdager noget desværre.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Privatøkonomi"