Til jer med pension i Pensam

HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Til jer med pension i Pensam

Indlægaf HerErJeg » 16. maj 2016, 14:37

En advarsel eller seriøs opfordring til nærlæse den seneste årsopgørelse der netop er udsendt.
For min kones vedkommende, så falder prognosen for den årlige livsvarige alderspensionen fra 122.000 kr til 66.600 kr. årligt. Bare lige sådan, knips.
Der er intet sket i forhold til arbejdsforhold eller indbetalinger.
Jeg mistænker Pensam for ikke at være i stand til selv at regne på deres egne tal, der har altid været en voldsom forskel fra Pensionsinfo's beregning til den de selv har foretaget.
Jeg snakkede sågar med dem lige før jul, for at høre hvad der kunne stoles på, og der var svaret helt klart, at der var deres tal der var de rigtige. Pensioninfo var galt på den, jeg husker ikke begrundelsen. Vi stod og skulle i banken for at få det store overblik på kort og lang sigt, projekter, ønsker og planer. Bankrådgiveren vidste bare ikke hvad han skulle regne med.

Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud for andre end os, men hvis man er tæt på pensionen, så er det intet mindre end en katastrofe, hvis muligheden for en fornuftig udbetaling bare forsvinder. Desværre er en stor del af deres kunder, nogle som ikke interesserer sig for den slags breve eller ikke forstår indholdet.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"