Den nye vurdering?

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8743
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Den nye vurdering?

Indlægaf Artem » 2. dec 2023, 20:57

Lupa2800 skrev:Jeg fatter hat

Vores gamle ejendomsvurdering var på 1.600.000, grund på 389.400

Den nye er ejendomsvurderingen på 4.244.000 og grund på 4.776.000

Det er jo helt skørt.

Synes jeg læste noget om at de grunde hvor grundværdi var højere end ejendomsværdi, ville blive genberegnet, men er ikke sikker.

Kan jeg klage i vores tilfælde eller skal jeg bare være glad for at den gamle vurdering var så lav.

Kan lige tilføje, at vi bor i let industriområde i et hus hvor der er tilladt at ha erhverv.

Du kan kun klage hvis du skal sælge.
Hvor mennesker så laver en rigtig vurdering inden for nogle få dage.

Der har været lidt fremme om hvor meget til salg en hus skal være for at man kan klage.
Som vist er lidt usikkert, for det begynder folk jo med at fuske med, hvor de får en mægler til at sætte huset til salg som et skuffesalg, uden rigtig at ville sælge.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lupa2800
Indlæg: 120
Tilmeldt: 22. dec 2015, 18:32
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Re: Den nye vurdering?

Indlægaf Lupa2800 » 2. dec 2023, 21:38

abcd skrev:
Lupa2800 skrev:Jeg fatter hat

Vores gamle ejendomsvurdering var på 1.600.000, grund på 389.400

Den nye er ejendomsvurderingen på 4.244.000 og grund på 4.776.000

Det er jo helt skørt.

Synes jeg læste noget om at de grunde hvor grundværdi var højere end ejendomsværdi, ville blive genberegnet, men er ikke sikker.

Kan jeg klage i vores tilfælde eller skal jeg bare være glad for at den gamle vurdering var så lav.

Kan lige tilføje, at vi bor i let industriområde i et hus hvor der er tilladt at ha erhverv.


Hvad kan det sælges for?


Vores sidste vurdering lød på 2.4 ish, det var ikke med henblik på salg, men omlægning og den forsigtige vurdering lå på 2.1 men han mente den godt kunne sælges for 2.4
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Den nye vurdering?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. dec 2023, 19:29

Jeg har d.d. modtaget deklaration for min 2020 vurdering.
Og har 4 uger til at gøre indsigelse.

Ifht min grundvurdering, - hvor min grund er 841 kvm, vurderer de at den potientielt kan udstykkes, - da kommunens mindste udstyking hedder 250 kvm, altså kan jeg i princippet udstykke til 3 grunde. De vurderer derfor, åbenbart, grundværdien ud fra at det er 3 mulige grunde, men trækker kr. 25.000 pr. grund fra, - ifht. hvad det koster at udstykke :stoned:

Jeg synes på ingen måde det giver mening :gruble:

jo potientielt kunne der da ha ligget 3 små rækkehuse, med hver små 300 kvm grund, herunder noget fælles indkørsel.
Men sådan som min bolig, og garage, er placeret på grunden, så ville det ikke give mening at udstykke noget som helst.
- eller jo, jeg kunne da sælge lidt af baghaven til den bagvedliggende børnehave :ivrig:

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er noget jeg bør lave en indsigelse over, - for de har jo ret i at kommunens mindste udstykning hedder 250 kvm - men jeg synes ikke der er nogen logik i at vurdere at samtlige huse på min vej potientielt kunne være udstykket i 3-4 grunde hver :gruble: når grundene har en meget klassisk størrelse af ca. 750 - 1000 kvm.
På min side af vejen, hvor vi har de "små" grunde, der ligger de fleste huske på langs med grunden, altså gavl ud til vejen.
På modsatte side, hvor grundene typisk er omkring 1000 kvm, der ligger hundene oftest på tværs, altså langs vejen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"