Agerer du bank for dit energiselskab?

Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf Stars » 21. nov 2022, 08:24

Uden at tjekke op på det, betaler jeg også et acontobeløb for 3 måneder af gangen, der så gøres op.

Og jeg ser egentlig ikke problemet i at betale a conto, så længe det er rimeligt i forhold til forventet forbrug. Og slet ikke nu, hvor der afregnes på hver regning og ikke kun en gang om året.

Hvis man ikke betalte a conto kan man jo omvendt argumentere, at elselskabet agerer bank for dig, medmindre du afregner dagligt :D
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2022, 09:18

Betaler aconto el 3 måneder af gangen hos andel, men de rammer normalt meget godt. Det plejer at være 1-200 kr den ene eller anden vej, det varierer lidt hvilken vej. Synes dog de har sat gennemsnitsprisen ret høj på seneste acontoregning, og indtil videre har prisen været ret lav, så tror der kommer noget retur ved kommende regning. Har variabel pris og det kan jo være priserne stiger meget i december og så kommer det til at passe. Går generelt efter at vaske når det er billigst, men vi bor småt og børnene sover dårligt når maskinen larmer så kører primært vaskemaskinen om dagen, går dog efter de billige dage. Opvasker kører om natten.
0
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf klaus » 21. nov 2022, 12:47

Jep. Jeg har 370kr tilgode fra modstrøm da jeg var der sidste år. Slutopgørelsen fik jeg i feb men pengene er aldrig dukket op.
Så nu har jeg sendt dem en mail.
Det er svineri at de beholder pengene og får renter på dem. Det burde bare køre automatisk.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf avdotja » 21. nov 2022, 13:02

klaus skrev:Jep. Jeg har 370kr tilgode fra modstrøm da jeg var der sidste år. Slutopgørelsen fik jeg i feb men pengene er aldrig dukket op.
Så nu har jeg sendt dem en mail.
Det er svineri at de beholder pengene og får renter på dem. Det burde bare køre automatisk.

Den oplevelse er du åbenbart ikke ene om: Tilsyn undersøger, om energiselskabet Modstrøm har beholdt millioner af kroner fra tidligere kunder.
0
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf klaus » 21. nov 2022, 13:59

avdotja skrev:
klaus skrev:Jep. Jeg har 370kr tilgode fra modstrøm da jeg var der sidste år. Slutopgørelsen fik jeg i feb men pengene er aldrig dukket op.
Så nu har jeg sendt dem en mail.
Det er svineri at de beholder pengene og får renter på dem. Det burde bare køre automatisk.

Den oplevelse er du åbenbart ikke ene om: Tilsyn undersøger, om energiselskabet Modstrøm har beholdt millioner af kroner fra tidligere kunder.


Det var netop derfor jeg kiggede på min gamle konto.
Jeg blev desværre lokket tilbage af en sælger.
Første gang jeg var der i ca 1 år.
Tror jeg betalte 1 eller 2 gange aconto og så efterfølgende kun for forbrug.
Den her gang betaler jeg for aconto plus det aktuelle forbrug. Det er så rodet at det er umuligt at se om det passer.
Nu prøver jeg Gasel fra 1 dec.
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf MOGA » 21. nov 2022, 21:01

klaus skrev:
avdotja skrev:
klaus skrev:Jep. Jeg har 370kr tilgode fra modstrøm da jeg var der sidste år. Slutopgørelsen fik jeg i feb men pengene er aldrig dukket op.
Så nu har jeg sendt dem en mail.
Det er svineri at de beholder pengene og får renter på dem. Det burde bare køre automatisk.

Den oplevelse er du åbenbart ikke ene om: Tilsyn undersøger, om energiselskabet Modstrøm har beholdt millioner af kroner fra tidligere kunder.


Det var netop derfor jeg kiggede på min gamle konto.
Jeg blev desværre lokket tilbage af en sælger.
Første gang jeg var der i ca 1 år.
Tror jeg betalte 1 eller 2 gange aconto og så efterfølgende kun for forbrug.
Den her gang betaler jeg for aconto plus det aktuelle forbrug. Det er så rodet at det er umuligt at se om det passer.
Nu prøver jeg Gasel fra 1 dec.


Jeg har lige opdaget, at jeg i halvandet år har haft 1000 kr. til gode. Går den, så går den.
1
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf MrsHyacinth » 21. nov 2022, 22:01

Sm tidligere nævnt skylder Velkommen mig pt ca 11K, selvom de ifølge eget udsagn udbetaler evt overskydende på månedsbasis. Går den, så går den - man skal selv følge op.

Det skal jeg så lige have gjort… Suk.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Agerer du bank for dit energiselskab?

Indlægaf DenBruneMunk » 22. nov 2022, 05:52

Synes ingen agerer bank om det er dig eller elselskab, derimod sidder elselskab med en særlig trussel imod dig om regningen ikke betales, og har intet med aconto eller bagudbetaling at gøre men magten til at lukke for el. Det har ingen bank, for du kan have penge i flere banker.

Få selskaber tilbyder bagudafregnet forbrug, Der er Clever power og Ewii et par af dem, hvor andre for denne ekstraordinære service også kræver ekstra gebyr. nettopower opkræver 19kr for månedsbetaling som stadig er forudbetalt ;(
0

Tilbage til "Privatøkonomi"