El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf Movita » 13. nov 2022, 19:09

I min by stiger fjernvarmen med 78 %. De bruger også over 60 % gas
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9895

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf Tilly » 15. nov 2022, 19:01

Jeg kan ikke finde ud af om jeg burde skifte fra pulje-el til flex-el (Norlys). Jeg bor alene, og arbejder i dagtimerne. Jeg må ikke vaske om natten hvor jeg bor. Men jeg vil jo godt kunne planlægge at vaske i weekenderne, hvor el-priserne ofte er lavere, og i det hele taget forsøge at udnytte de lave el-priser.

Men mon det kan betale sig? Mit elforbrug ligger på omkring 70 kwh pr måned.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 214
Likede indlæg: 4686

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf Chatsy » 15. nov 2022, 19:31

Tilly skrev:Jeg kan ikke finde ud af om jeg burde skifte fra pulje-el til flex-el (Norlys). Jeg bor alene, og arbejder i dagtimerne. Jeg må ikke vaske om natten hvor jeg bor. Men jeg vil jo godt kunne planlægge at vaske i weekenderne, hvor el-priserne ofte er lavere, og i det hele taget forsøge at udnytte de lave el-priser.

Men mon det kan betale sig? Mit elforbrug ligger på omkring 70 kwh pr måned.

De tilbyder også noget der hedder KombiEl. Tilmelder du dig det før den 20/11 er der også 500 kr i rabat på den første regning.

Det er sådan en mellemting mellem pulje og flex. Og så er rabatten da også værd at tage med.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf zembra1986 » 15. nov 2022, 22:00

Tilly skrev:Jeg kan ikke finde ud af om jeg burde skifte fra pulje-el til flex-el (Norlys). Jeg bor alene, og arbejder i dagtimerne. Jeg må ikke vaske om natten hvor jeg bor. Men jeg vil jo godt kunne planlægge at vaske i weekenderne, hvor el-priserne ofte er lavere, og i det hele taget forsøge at udnytte de lave el-priser.

Men mon det kan betale sig? Mit elforbrug ligger på omkring 70 kwh pr måned.


Hvis du kan udnytte de billigere timer, til madlavning og andet tungere el forbrug i de timer du er hjemme og i weekenderne (belysning og opladning af el apparater bruger virkelig lidt, og er ikke noget du behøver at tænke så meget over) så ville jeg skifte hvis jeg var dig. Jeg tror bestemt du vil kunne spare lidt. Jeg bruger selv kun 80-100 kWh pr. måned og min aconto regning er faldet ret meget. Som i over 500 kr. pr kvartal.
1
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf MrsHyacinth » 15. nov 2022, 22:53

Vi har flex på el og begyndte i ren arrigskab at fokusere på vores forbrug ift priser i oktober. Det kan dæleme godt mærkes:

EE5EC2FA-0CAB-4F86-9A5D-1A20F6EFF895.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf Majer » 29. nov 2022, 20:32

Nå nu stiger elprisen igen. Vi har ellers lige skiftet fra fast pris på 4.80 kr til variabel pris pr. 1/12.
Mon det er klogt at skynde sig at skifte tilbage til fastprisen igen?
0
didaa
Indlæg: 1718
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2358

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf didaa » 29. nov 2022, 22:09

Jeg har lige lavet en fastpris aftale for 12 måneder. Råprisen på el i den er godt 4 kr. Det er det billigste selskabet kan tilbyde. Den kan opsiges af mig med en måneds varsel, men de forpligter sig til de 12 måneder.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: El og gas priser, den kommende vinter og fremtiden

Indlægaf zembra1986 » 29. nov 2022, 23:12

Majer skrev:Nå nu stiger elprisen igen. Vi har ellers lige skiftet fra fast pris på 4.80 kr til variabel pris pr. 1/12.
Mon det er klogt at skynde sig at skifte tilbage til fastprisen igen?


Ja, den er godt nok på himmelflugt i disse dage :( Jeg synes det er er noget foruroligende. Der har været flere dage med blæst og temperaturene er vel stadig rimelig milde, årstiden taget i betragtning. Hvad mon der sker med prisen når det bliver rigtig koldt og vinterligt og helt vindstille :8: Det tør jeg næsten ikke tænke på. Altså jeg vidste godt den ville stige i takt med temperaturen falder, og hvis det blæser mindre, men det er godt nok en voldsom stigning......koldere er det heller ikke. Det kan og vil på et eller andet tidspunkt blive meget koldere end nu.

Jeg kan heldigvis skifte fra måned til måned hos mit selskab, og jeg har selv overvejet om jeg skal skifte tilbage til pulje el, men Indtil videre er flex prisen ikke oversteget pulje el prisen, men det kan nok hurtigt ændre sig som tingene ser ud lige nu. Omvendt bliver pulje el også justeret i pris fra januar af, og den stiger vel helt sikkert også, så det er slet ikke simpelt at sige hvad det bedste valg er. Jeg tror snart det bliver et valg mellem pest og kolera.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"