Hvor mange kontanter har du liggende?

Brugeravatar
Camp
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jan 2021, 15:18
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Camp » 9. jan 2021, 06:47

Det ville nok være naivt at tro, det ikke har noget en sort og kriminel økonomi at gøre, men når det er sagt, så burde vi alle have et rimeligt beløb liggende... Lige nu forsøger de at presse kontanterne ud, ved at gøre det besværligt at handle med dem og de vil jo til hver en tid bruge argumentet, sort/kriminel økonomi, til at retfærdiggøre deres agenda, som i virkeligheden handler om total kontrol og fri prissættelse på, at opbevare vores penge. Vi får jo lige nu, ingen eller minusrenter for de penge vi ikke investere og da det er uklogt, at smide alt i investering, og vi alle har brug for en buffer, som anbefales til minimum tre månedsløninger, gerne mere hvis vi har ejerbolig, så det er med andre ord mange penge banken kan tage sig godt betalt for at opbevare, samtidig med de lukker afdelinger, kasser og generelt fjerner det lille ord service... Men det egentlige problem er et udemokratisk pengesystem, der består af gæld, som vi bør kæmpe i mod, ved at køre en kontant økonomi, også selvom de gør det besværligt... Når de er væk, så er de væk.
0
Brugeravatar
Camp
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jan 2021, 15:18
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Camp » 9. jan 2021, 08:45

Pølsemix skrev:
Luffegås skrev:Niksen ;) Det gør jeg aldrig mere. Synes sgu det er rart der ikke kan trækkes på kontoen, hvis man lige i oktober var kommet til at fornye Netflix i den 25. og så måneden efter ikke har flere penge den 25. november.... Så er det bare ærgeligt. Jeg skal aldrig mere have dankort.
Folk må komme med ind i det nye århundrede. På arbejde tilbyder vi f.eks. iZettle til dem der ikke har kontanter, og det tager fint alle kort.

Hvis man ikke kan håndtere noget så simpelt som at styre sit forbrug, så må man også leve med de ulemper det giver :D


Det er da netop at styre sit forbrug, at tage aktiv styring... Og i forhold til at have mastercard eller visacard, burde der ikke være nogen forskel, det er butikkerne der ikke får opdateret deres betalingsudbud.
Senest rettet af Camp 9. jan 2021, 08:52, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Camp
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jan 2021, 15:18
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Camp » 9. jan 2021, 08:51

Pølsemix skrev:
Luffegås skrev:Hey brokkede jeg mig?? Jeg sagde bare jeg synes det er gammeldags. Det er dig der prøver at prække mig noget på jeg har aktivt fravalgt.

Ja, og det giver ikke nogen mening, kontanter er da mere gammeldags end dankort og det er da klart at debetkort ikke giver de samme muligheder som et dankort. Et fravalg er da helt i orden, men det er et forbrugerstyret markedet og så længe dankortet ikke bliver udkonkurreret af andre alternativer, så må du også leve med de ulemper det giver. Det er jo hele kernen i det, for langt de fleste mennesker er dankortet at foretrække, da de sørger for at der er penge på kontoen til Netflix og hvad det nu ellers bruges til.


Dit dankort søger ikke for der er penge på kontoen, det sørger for at du overtrække din konto, medmindre du har et debitcard, som du i øvrigt kan få i både visa og master.. Så når vi taler om ikke at kunne styre sit forbrug?
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2021, 09:00

Camp skrev:
Det er da netop at styre sit forbrug, at tage aktiv styring... Og i forhold til at have mastercard eller visacard, burde der ikke være nogen forskel, det er butikkerne der ikke får opdateret deres betalingsudbud.

Præcis, fordi man ikke kan håndtere at administrere et dankort og selvfølgelig er der da en forskel for ellers tilbød butikkerne det da allerede aka man må leve med de ulemper det giver.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2021, 09:02

Camp skrev:
Dit dankort søger ikke for der er penge på kontoen, det sørger for at du overtrække din konto, medmindre du har et debitcard, som du i øvrigt kan få i både visa og master.. Så når vi taler om ikke at kunne styre sit forbrug?

Det bliver du nødt til at omformulere, så det giver mening.
0
Brugeravatar
Camp
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jan 2021, 15:18
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Camp » 9. jan 2021, 09:16

Pølsemix skrev:
Camp skrev:
Dit dankort søger ikke for der er penge på kontoen, det sørger for at du overtrække din konto, medmindre du har et debitcard, som du i øvrigt kan få i både visa og master.. Så når vi taler om ikke at kunne styre sit forbrug?

Det bliver du nødt til at omformulere, så det giver mening.


Af dømme ud fra dine svar, så kommer det aldrig til at give mening for dig... Go' dag!
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2021, 09:20

Camp skrev:
Af dømme ud fra dine svar, så kommer det aldrig til at give mening for dig... Go' dag!

:stoned: :lol:
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvor mange kontanter har du liggende?

Indlægaf Kilix » 13. jan 2021, 23:51

Jeg ved vi har kontanter liggende, i diverse valuta, men vi kommer helt sikkert ikke op over 12000 danske kroner totalt.
jeg har 85 euro i min pung, og en glas krukke med laag der er fyldt til randen med euro moenter -dog flest euro cents, hvis den kommer op over 20 euro naar den taelles, saa er det pga nogen glemte 2 euro moenter.
Saa er der starbucks kopperne hvor vi smider rejse resterne i alt afhaengigt af land. Igen, sjaeldent over 500 kroner.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"