Overføre fra PayPal til egen konto

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jun 2020, 10:34

Ja som overskriften siger, har nogle af jer her erfaring med at gøre det? Jeg har solgt nogle ting og vedkommende spørger om st overføre til PayPal.

Og nej det er ikke noget dba fup halløj
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf DenBruneMunk » 28. jun 2020, 10:39

Bare du får betaling i danske kroner, og der ikke er tale om store summer. Så kan du let føre penge direkte til dansk bank, uden gebyr.
derimod får du penge i Euro, $ eller andet, så lægger du en pæn sum til paypal for at overføre til dansk bank, når de ændrer kurs til dkk.
men ellers er det lige til, jeg gjorde det for nogle år tilbage.

Er det en større sum , vistnok 5000kr+, så vil paypal have dokumentation for din person, og du skal sende id og andet til dem til verificering. Det skulle man for en del år tilbage.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf Kattefjæs » 28. jun 2020, 10:40

Har du en PayPal-konto og er den tilknyttet din almindelige bankkonto? I så fald er det nemt nok. Så overfører de bare pengene til din PayPal-konto og så sætter du dem til udbetaling til din bankkonto.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf Kattefjæs » 28. jun 2020, 10:41

Hvis personen overfører en anden valuta og du skal modtage i kroner, så ville jeg nok anbefale en engangsoverførsel med TransferWise i stedet. Det er billigere end PayPal.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jun 2020, 10:44

Tak.

Pengene er Myanmar kyat og kan godt se at det vil noget rod så. Vil Ikke betale for at få dem på egen konto
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf Kattefjæs » 28. jun 2020, 10:50

FormerlyKnownAs skrev:Tak.

Pengene er Myanmar kyat og kan godt se at det vil noget rod så. Vil Ikke betale for at få dem på egen konto


Så få vedkommende til at lave en engangsoverførsel med TransferWise. Ingen af jer behøver tilknytte jeres bankkonto først. Afsenderen kan betale med debit- eller kreditkort og skal bruge dine internationale bankoplysninger (IBAN).

Så dukker pengene op på din konto i løbet af et par sekunder.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf Kattefjæs » 28. jun 2020, 10:59

Der er vist også andre steder som fungerer på samme måde, fx Revolut. Dem har jeg dog ikke personlig erfaring med.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jun 2020, 10:59

Kattefjæs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Tak.

Pengene er Myanmar kyat og kan godt se at det vil noget rod så. Vil Ikke betale for at få dem på egen konto


Så få vedkommende til at lave en engangsoverførsel med TransferWise. Ingen af jer behøver tilknytte jeres bankkonto først. Afsenderen kan betale med debit- eller kreditkort og skal bruge dine internationale bankoplysninger (IBAN).

Så dukker pengene op på din konto i løbet af et par sekunder.


Det må jeg se på. Hsr aldrig hørt om det før
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Overføre fra PayPal til egen konto

Indlægaf Kattefjæs » 28. jun 2020, 11:33

FormerlyKnownAs skrev:
Det må jeg se på. Hsr aldrig hørt om det før


TransferWise, Revolut og et par andre er online banker som blev oprettet som alternativ til de traditionelle banker som tager skyhøje gebyrer for internationale overførsler. Vi lever i en vild, globaliseret verden nu men bankerne er ikke fulgt med og tilbyder ikke ret mange brugbare services til grænsehoppere eller folk som bor i udlandet dele af året.

Jeg har brug for at sende penge hjem til Danmark næsten hver måned. Med almindelige banker ville det koste flere hundrede kroner i gebyr hver eneste gang og tage op til 10 hverdage. Med TransferWise ankommer pengene til min danske konto i løbet af sekunder, og jeg tror aldrig jeg har betalt mere end £3 i gebyr for en overførsel. De giver også en bedre exchange rate (har glemt hvad det hedder på dansk, beklager) end bankerne, så det er så meget værd at bruge dem hvis man overfører med jævne mellemrum.

Man kan bruge TransferWise på flere måder, fx kan man oprette en bruger uden at oprette en reel bankkonto med dem, hvor man så bare kan lave engangsoverførsler og bruge det debit/kreditkort som man har tilknyttet sin almindelige bankkonto til at betale med. Men man kan også oprette en online bankkonto hos dem som man kan bestille et contactless debitkort til. Selvom kontoen kun er online, har den stadig et almindeligt registrerings- og kontonummer (herovre kalder de det sort code & account number) så man kan bruge den til at modtage lønindbetalinger fx.

Jeg får min løn indbetalt på min almindelige bankkonto og flytter så penge over til min TransferWise-konto når jeg har brug for det debitkort, som er tilknyttet. Kortet til min almindelige bankkonto er ikke contactless så jeg bruger mit contactless TransferWise-kort til at tjekke ind og ud i undergrunden fx, som alternativ til Oyster.

Jeg flytter ikke penge til min TransferWise-konto hvis jeg skal lave en større overførsel. Så betaler jeg bare for overførslen med mit almindelige debitkort.

At flytte penge internationalt med TransferWise fungerer nærmest som en hvilken som helst andet betaling med kort på nettet, bortset fra at man skal bruge modtagerens IBAN selvfølgelig, men det er simpelthen så nemt ellers.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"