Det er dyrt at være kvinde...

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Wizzze » 23. jun 2020, 15:53

Især når man skal låne, f.els. til en bil.

https://www.bt.dk/forbrug/kvinder-betal ... t-er-trist

Kvinder betaler i gennemsnit 0,5% mere i rente på billån, end mænd gør, og det skyldes åbenbart at mange kvinder ikke forstår renter, priser på penge, og ikke undersøger / spiller banker / udlånere ud mod hinanden.

Synes du penge og privatøkonomi er kedeligt, forstår du ÅOP, og hvorfor er sjællandske kvinder så meget bedre end de jyske kvinder, som undersøgelsen afdækker? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Hunkat » 23. jun 2020, 16:30

Efter jeg er blevet "voksen" og i øvrigt også tillidsrepræsentant så er jeg blevet meget mere fræk i min attitude. Både overfor ledelsen og overfor banker og andre serviceudbydere. Jeg kan ikke forhandle rabat hjem på alt som min stedfar kan (den mand er skamløs!) men det går fremad.

Og jeg sætter mig ind i reglerne, det er en del af mit job som smitter af på privatøkonomien også.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf JoyNips » 23. jun 2020, 18:50

Jeg synes i bund og grund penge og privatøkonomi er uinteressant, men jeg sætter mig ind i det fordi det er nødvendigt at vide en smule om hvordan man skal håndtere sine penge. Og herhjemme er det mig, der investerer min opsparing mens min kæreste bare har penge stående i banken. Han laver til gengæld budgetter, holder øje med varmeforbruget og omberegner realkreditlån og sådan noget. Og det er også ham der undersøger billån.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf IrmaPigen » 25. jun 2020, 06:58

Jeg gider ikke låne penge til en bil...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf LaMariposa » 25. jun 2020, 07:06

Jeg har et traume fra min skoletid, hvor jeg bare IKKE kunne forstå matematik. Så jeg tror egentlig ikke rigtigt på, at jeg ville kunne forstå det, hvis jeg skulle låne og sætte mig ind i det :genert: Men det betyder nu ikke, at jeg er ligeglad, jeg ville få nogen til at hjælpe mig med at forstå, hvis det blev aktuelt.
0
:lun: Be brave
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Fynerfin82 » 25. jun 2020, 07:49

Jeg synes privatøkonomi er vildt spændende, men jeg er også bankuddannet :D Min oplevelse privat er at mænd er meget bedre til at spørge til råds og sætte sig ind i tingene. Jeg arbejder ikke længere i bank, men bliver ofte spurgt til råds af mandlige venner og kolleger. Det er både til forhandlingsstrategi, priser, valg af lån og udbyder. Det er virkelig sjældent at der er kvinder, der spørger mig om noget i den retning.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2020, 19:12

Jeg ville ikke låne penge til en bil :) Det er en slags luksus jeg tænker jeg ville sparer op til hvis jeg skulle have det. Jeg har aldrig betalt renter, kun fået renter. Sådan tænker jeg at fortsætte, eneste der kunne ændre det var hvis vi køber hus en dag, hvilket jeg ikke håber bliver aktuelt.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf didas » 25. jun 2020, 19:52

Herhjemme har vi begge den samme forståelse for økonomi, og den er helt ok. Og så er jeg ansat i Nykredit koncernen, som betyder personalevilkår i banken, så det der med at forhandle renter og gebyrer kan ikke rigtig betale sig, for de er i forvejen enten lave eller ikke eksisterende :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Pjeps » 25. jun 2020, 22:06

Nu låner jeg helst ikke penge, men hvis jeg gør så sætter jeg mig grundigt ind i sagerne, og forhandler gerne !

Jeg synes ikke det er et vildt spændende emne, men jeg har ikke de store problemer med at forstå økonomi.
0
:ninja:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Purple Haze » 26. jun 2020, 05:23

Hvis man skal være lidt provokerende så kan man vel påstå at i familier med mor, far og børn så har mor ikke overskud til at tage sig af den del også. Når hun har travlt med at holde styr på familiens kalender, hvad der er i fryseren, hvor far har lagt sin mobil, om hunden er vaccineret til tiden, om sønnike har nok legeaftaler osv.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det er dyrt at være kvinde...

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2020, 05:33

Purple Haze skrev:Hvis man skal være lidt provokerende så kan man vel påstå at i familier med mor, far og børn så har mor ikke overskud til at tage sig af den del også. Når hun har travlt med at holde styr på familiens kalender, hvad der er i fryseren, hvor far har lagt sin mobil, om hunden er vaccineret til tiden, om sønnike har nok legeaftaler osv.


Jeg tror ikke så meget det er overskud som det bare er interesser. Mor er mere interesseret i hvornår der er børnefødselsdage, og far er mere interesseret i økonomien. Man skal passe på ikke at gøre sine interesser til eget martyrium og den andens svaghed.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"