Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2020, 10:45

Skulle lige hente lidt mælk og et par andre småting, og tænkte det nok var smart, her mens det regnede, så var der nok ikke så mange.....

Det var der så, både i supermarked, og på Østerbrogade og overalt faktisk. Det lignede nærmest en helt normal Lørdag hvor folk lige har fået løn og nogle af dem skulle fyres af :8:

Er det bare København, eller er det også sådan i dit lille hjørne af verden? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf icelady » 2. maj 2020, 11:02

Lige da jeg læste overskriften var mit umiddelbare svar: "Ja! Folk kører i taxa, drankerne kommer slæbende med Tuborg eller Carlsberg, og pizza-bilerne holder næsten i kø." (Jeg bor i et kvarter med mange folk på overførselsindkomst.)



Da jeg så fik læst dit indlæg, så må svaret også blive ja. (desværre).


Det med at holde afstand/samfundsssind/kun en at handle pr gang....jeg synes et stigende antal ser højt på det, og jeg kan personligt ikke have det.

Så jo, der er stort set lige så mange ude som normalt :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf DenBruneMunk » 2. maj 2020, 11:04

Nakskov igår omkring 12.00 , var der lige så mange mennesker, ikke fordi det lignede pensionist mylder. Så ja, man kan altid se når vi har fået penge, så er der mange i byen også i regnvejr. Tør ikke tænke på Meny/Nakskov lørdag, når alle skal købe hos bageren og andre skal ud, så er Corona regelsæt glemt og smidt væk af butikken for der er simpelthen lige mange som stiller sig i flokke om det er er lønningsdag eller flokmentalitet :) Og den ligger lige hvor folk skal gå fordi og ud af butikken ;(
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf icelady » 2. maj 2020, 11:07

Mistermor skrev:"Min" Føtex i Randers N opfordrede ligefrem folk til at tænke over, om de var nødt til at handle (torsdag på facebook) fordi der var gået løn ind. Og især at huske kun at handle en person.
Vi havde ikke tænkt på, at der kom løn torsdag. Så vi udsatte til igår, hvor jeg så var sløj. Så jeg har været i Føtex i dag, og der var virkelig mange mennesker, og jeg vil tro at 3/4 ikke var alene afsted. De store børn/teenagere, der er med, fordi de keder sig, tåger rundt i gangene uden noget mål og er svære at holde afstand til.
Rigtig mange opfører sig, som før corona. Og egentlig er personalet heller ikke gode til ikke at fylde på gangene, når de fylder op på hylderne.

Jeg hørte en mand beklage sig til kassedamen over, at der var så mange i butikken, der var flere afsted. Hun fortalte, at de havde vagt på igår, og det var ligesom det hjalp lidt, - men de kunne jo ikke tvinge folk til ikke at handle flere.

Det var i alt fald en mission at få handlet, og jeg var nok lidt sammenbidt i processen (dog uden at skælde nogen ud) Nu har jeg heldigvis handlet til mange dage, så vi kun skal have mælk og brød købt ind.



Jeg grinte lidt af det opslag, men når man tænker over det, er det faktisk sørgeligt de er nødt til at opfordre til det.


Jeg ville selv have været derude i dag, men jeg har droppet det, efter at have talt med en der var i Aldi på Mariagervej. Han sagde det var tæt på proppet. Og når Aldi er proppet, så er det endnu værrere i Føtex.

Jeg skulle også have været i Maxizo derude, men det må simpelthen vente en dag eller 2.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Flora » 2. maj 2020, 11:14

Jeg handlede i går, og der var ikke flere, end der plejer at være. Så nej, umiddelbart kan man ikke se det her.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23208

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Mani » 2. maj 2020, 12:18

Der var virkelig mange i vores Kvickly & Løvbjerg. Heldigvis kunne jeg nøjes med at kører forbi - skulle bare hente en pakke i pakkeboksene :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Hunkat » 2. maj 2020, 12:22

På vestegnen kan man altid se når folk har fået løn. Køen til cigeretter i kiosken er alene lang, folk langer øl og sodavand i kurven som om de blev betalt for det og køen til hæveautomaten er ligeså lang som til kiosken. Kun det sidste har ændret sig pga. corona.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Artem » 2. maj 2020, 13:37

Jeg har kun været i Sport 24 outlet i dag, og der virkede igen til at være en normal mængde af folk.
Tænkte kun det var dejligt at der ligesom var ved at være normale tilstande igen.
Sådan er det generelt her i byen hvor de fleste butikker efterhånden har åbnet igen. Undtagen i centeret.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2020, 14:38

Jeg handlede stort i går. Eller, dvs. jeg forsøgte. Vores lokale Netto er lukket ned for ombygning, så jeg måtte ind til byen. Det var ikke fordi, der var mange mennesker, men kølediskene var nærmest tomme. Der var intet hakket kød overhovedet, og grønsagshylderne lod også meget tilbage at ønske.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. maj 2020, 14:50

Overhoved ikke....
Men det kan man aldrig :)

generelt., og stadig, er foll rigtig gode til at komme en enkelt person og handle, og kundeflowet er blevet spredt godt ud over dagen.
De gamle synes at være blevet meget bedre til at handle morgen/formiddag, hvor børn er i børnehave og skole nu, og mange af os andre jobber den.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Mangoness » 2. maj 2020, 14:54

Der var mange mennesker ude i midtbyen i går her i Aalborg - men det var der også sidste lørdag :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Tilly » 2. maj 2020, 15:09

Jeg skulle købe noget i en butik i Herning gågade i dag, for en veninde der er syg. Jeg blev faktisk næsten chokeret, for der var nærmest sort med mennesker. Mængden af mennesker mindede om når der er Open by Night eller andet arrangement der lokker folk til.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. maj 2020, 17:19

Der var ikke flere i mjn Føtex, end der normalt er på en lørdag. Der var heller ikke flere i min Rema i torsdags.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf DenBruneMunk » 2. maj 2020, 17:30

CuteNBad skrev:Ærlig talt det rager mig en høstblomst.
Fordi en person kører et dankort igennem på 5000 kr i Netto, siger intet om at vedkommende har penge...de kan være lånt.
Så hvad skal jeg bruge den observation til?

Misforstod du ikke emnet?

Hvis du ikke kan se mennesker for alle de penge du mener at se på dankort, så er problemet vel et helt andet end at de handler når de får løn :) Også selvom du måske giver udtryk for noget om høstblomst, så må der være mange af dem, siden det var det du læste.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kan man se at folk lige har fået løn, der hvor du bor?

Indlægaf Stars » 2. maj 2020, 18:10

Tilly skrev:Jeg skulle købe noget i en butik i Herning gågade i dag, for en veninde der er syg. Jeg blev faktisk næsten chokeret, for der var nærmest sort med mennesker. Mængden af mennesker mindede om når der er Open by Night eller andet arrangement der lokker folk til.

Når storcenteret er lukket, kan de jo ikke fordele sig ... så ender de alle sammen i gågaden

:ninja:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Privatøkonomi"