Vil du betale for at have penge i banken?

Brugeravatar
Firefoxii
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. sep 2019, 06:54
Kort karma: 0
Geografisk sted: Capital
Kontakt:

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Firefoxii » 26. sep 2019, 07:13

Jeg tror der er en del andre banker der kommer til at følge trop samt at grænsen flytte noget længere ned. :gruble:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf cola » 26. sep 2019, 14:26

Jeg gad godt vide hvad der betegnes "have penge i banken" er det at du lige har fået løn og derved fordi du har en opsparing/ aktier / obligationer osv, stående, kommer over deres grænse, eller er det når du gennem en længere periode har haft den slags penge stående i banken?

Og er det kun penge på lønkonto eller er det samlet set alt hvad der kan tildeles banken, dvs de folk der herinde siger de vil sætte det i aktier og obligationer, faktisk også blir ramt ?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Wizzze » 26. sep 2019, 14:38

cola skrev:Jeg gad godt vide hvad der betegnes "have penge i banken" er det at du lige har fået løn og derved fordi du har en opsparing/ aktier / obligationer osv, stående, kommer over deres grænse, eller er det når du gennem en længere periode har haft den slags penge stående i banken?

Og er det kun penge på lønkonto eller er det samlet set alt hvad der kan tildeles banken, dvs de folk der herinde siger de vil sætte det i aktier og obligationer, faktisk også blir ramt ?


Hos Jyske er der alle kontante midler, også f.eks. pensionskonti som står i kontanter, f.eks. hvis man lige har solgt aktier eller lign. Eller har man været ude og sælge obl. i forbindelse med huskøb, eller har man solgt hus eller lejlighed og fået betalingen ind på ens konto.

Det er nok de færreste der har 750.000kr stående kontant på husholdningskontoen, men der er mange som på forskellige slags opsparings- og investeringskonti har over de lige nu "farlige" 750.000kr. Men flytter denne grænse sig nedad som man af os forventer, så kan man almindelige menneskers reservekonti, til når vaskemaskinen går, eller bilen skal på værksted, pludselig komme i spil, og så bliver det med negative renter "hvermandseje".
1
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf fisken80 » 26. sep 2019, 14:51

Wizzze skrev:
cola skrev:Jeg gad godt vide hvad der betegnes "have penge i banken" er det at du lige har fået løn og derved fordi du har en opsparing/ aktier / obligationer osv, stående, kommer over deres grænse, eller er det når du gennem en længere periode har haft den slags penge stående i banken?

Og er det kun penge på lønkonto eller er det samlet set alt hvad der kan tildeles banken, dvs de folk der herinde siger de vil sætte det i aktier og obligationer, faktisk også blir ramt ?


Hos Jyske er der alle kontante midler, også f.eks. pensionskonti som står i kontanter, f.eks. hvis man lige har solgt aktier eller lign. Eller har man været ude og sælge obl. i forbindelse med huskøb, eller har man solgt hus eller lejlighed og fået betalingen ind på ens konto.

Det er nok de færreste der har 750.000kr stående kontant på husholdningskontoen, men der er mange som på forskellige slags opsparings- og investeringskonti har over de lige nu "farlige" 750.000kr. Men flytter denne grænse sig nedad som man af os forventer, så kan man almindelige menneskers reservekonti, til når vaskemaskinen går, eller bilen skal på værksted, pludselig komme i spil, og så bliver det med negative renter "hvermandseje".


Men så findes der da heldigvis alternativer i form af internetbanker, særligt de relativt nye, der meget gerne vil være konkurrencedygtige så de kan få nogle kunder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Wizzze » 3. okt 2019, 07:42

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Wizzze » 15. jan 2020, 12:35

Og så skete det, nu er det ikke kun de store indeståender på 750.000kr som skal betale negative renter....

https://finans.dk/finans2/ECE11877721/v ... ctxref=ext

Nu kan kunderne ikke længere lade pensions- eller investeringsmidler stå kontant, og er man ikke fuld kunde med nemkonto osv. så er det også slut med at have penge stående. Og de vilkår skal nok brede sig til flere og flere banker, nu skal man virkelig tænke sig om hvor og hvordan man opbevarer penge.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Artem » 15. jan 2020, 15:38

Wizzze skrev:Og så skete det, nu er det ikke kun de store indeståender på 750.000kr som skal betale negative renter....

https://finans.dk/finans2/ECE11877721/v ... ctxref=ext

Nu kan kunderne ikke længere lade pensions- eller investeringsmidler stå kontant, og er man ikke fuld kunde med nemkonto osv. så er det også slut med at have penge stående. Og de vilkår skal nok brede sig til flere og flere banker, nu skal man virkelig tænke sig om hvor og hvordan man opbevarer penge.

Godt man kun har gæld.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2020, 08:43

Er du kunde i jyske bank? Så skal du til at kigge på dine pengesager og konti, for jyske har lige sænket deres grænser for negative indlån, så reglen nu er at der indføres negative renter på ALLE konti, dog vil der på ens NemKonto være en grænse på 250.000kr og på børneopsparinger 100.000kr.
Men ellers så betaler man negative renter fra krone 0, på f.eks. pensionsopsparinger, boligopsparinger osv. !!

Jyske var de første til at indføre negative renter på indeståender over 750.000kr som alle de andre efterhånden har fulgt efter og gjort det samme. Nu er jyske så de første til at indføre negative renter fra krone 0, spørgsmålet er så hvor hurtigt de andre følger efter? :gruble:

Er du kunde i jyske bank? Bliver du påvirket?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Kerrigan » 25. feb 2020, 08:56

Wizzze skrev:Er du kunde i jyske bank? Så skal du til at kigge på dine pengesager og konti, for jyske har lige sænket deres grænser for negative indlån, så reglen nu er at der indføres negative renter på ALLE konti, dog vil der på ens NemKonto være en grænse på 250.000kr og på børneopsparinger 100.000kr.
Men ellers så betaler man negative renter fra krone 0, på f.eks. pensionsopsparinger, boligopsparinger osv. !!

Jyske var de første til at indføre negative renter på indeståender over 750.000kr som alle de andre efterhånden har fulgt efter og gjort det samme. Nu er jyske så de første til at indføre negative renter fra krone 0, spørgsmålet er så hvor hurtigt de andre følger efter? :gruble:

Er du kunde i jyske bank? Bliver du påvirket?

Ja, jeg så det godt da jeg stod op. Det er godt nok skruen uden ende.

Jeg har Jyske Bank, men bliver (indtil videre) ikke påvirket.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 25. feb 2020, 10:13

Falstria skrev:Har betalt penge for at have penge i banken i flere år nu.
På en erhvervskonto uden kredit, har der skulle betales negativ rente for indestående over 100.000 kr. i et par år.

Det fik mig til at købe et ekstra hus til udlejning, for et par år siden, istedet for at lade pengene stå på kontoen.
Ja, det illustrerer præcist hvad der sker. EU (og andre regeringer verden over) reagererede på finanskrisen ved at sætte renten i bund, og med quantitative easing. Hvilket har gjort det umuligt at spare penge op på traditionel vis. I stedet bliver pengene kanaliseret ud i aktiver. Ejendomme, aktier, etc. Hvilke har fået dem til at eksploderer i pris.

Det har været et gylden årti for alle der havde ejendomme (mm.). Den yngre generation er fucked. Millenials kommer aldrig til at eje noget at betydning. Sådan går det når stater prøver at redde fallerede selskaber i stedet for at lade dem gå konkurs. En skandale uden lige som alle der betaler skat er med til at financierer.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf DenBruneMunk » 25. feb 2020, 10:24

Hvis man ikke lige ved det, så har CoopBank sat negativ rente på 0,75% ved 150.000 , fra d. 1. april 2020, for kunder som ikke har Nemkonto eller Lønkonto hos dem. Så den er allerede godt langt nede hos nogle banker.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2020, 10:34

Tux skrev:
Wizzze skrev:Jyske Bank har allerede indført negative renter for konti med store kontante indeståender. Og de andre banker overvejer at indføre det samme.
Derefter vil der ikke gå længe, før det ikke kun vil gælde for de store millionbeløb, men vil ramme de mere almindelige indeståender.

Hvad vil du gøre, hvis det kommer til at koste minus 0,5% at have penge stående i banken?

Flytte dem hjem under madrassen, begrave dem i baghaven, eller bide i det sure æble, og betale banken?

Hvor ved du der fra?

Jeg caller fake news..


Stadig fake news? bare et ½ år senere ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Artem » 25. feb 2020, 10:47

Wizzze skrev:Er du kunde i jyske bank? Så skal du til at kigge på dine pengesager og konti, for jyske har lige sænket deres grænser for negative indlån, så reglen nu er at der indføres negative renter på ALLE konti, dog vil der på ens NemKonto være en grænse på 250.000kr og på børneopsparinger 100.000kr.
Men ellers så betaler man negative renter fra krone 0, på f.eks. pensionsopsparinger, boligopsparinger osv. !!

Jyske var de første til at indføre negative renter på indeståender over 750.000kr som alle de andre efterhånden har fulgt efter og gjort det samme. Nu er jyske så de første til at indføre negative renter fra krone 0, spørgsmålet er så hvor hurtigt de andre følger efter? :gruble:

Er du kunde i jyske bank? Bliver du påvirket?

Ja er kunde i jyske bank og nej bliver ikke påvirker. Mit boliglån er et stort prioritetslån. Så har reelt kun gæld. Som til gengæld er med en meget lav rente i de her år.

Men selv hvis det ikke var tilfældet ville jeg ikke flytte, for som man kan se. Følger de andre jo efter, så bliver en skrue uden ende med at flytte hele tiden, og da jeg har prøvet det nogle gange ved jeg da der trods alt er noget arbejde ved at gøre det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf MOGA » 25. feb 2020, 20:15

Vi har JB, og ja, det påvirker, og ja, jeg er træt af det. Men...jeg tror hurtigt de andre banker følger efter og i det store hele drejer det sig ikke om en formue for os.
0
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Vil du betale for at have penge i banken?

Indlægaf Petrix » 25. feb 2020, 20:31

Det vil jeg helst ikke, men det er heller ikke rigtig tid til at sætte pengene i hverken aktier eller mursten.
0
27102021

Tilbage til "Privatøkonomi"