Pengegaver

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Pengegaver

Indlægaf Mi55y » 25. jul 2019, 08:24

abcd skrev:
FrøkenM skrev:
Mi55y skrev:Nå, men nu er det i stedet blevet til, at vi får pengene udbetalt som gaver. Min kæreste kom på, at vi skal have ny seng og en gasgrill. Men min kæreste mener, at det er min svigerfar, der skal købe gaverne - at vi ikke må lægge ud for ham. Er det korrekt?

Det mener jeg, ja.

Min tantes søskende gjorde det på samme måde i en arvesag hvor søsteren der havde overtaget hus i en periode købte ting til sine søskende fremfor at betale en ret høj arveafgift :)


Er I sikre på det hjælper at give ting i stedet for penge? Jeg tror ikke at man bare kan købe ting og slippe for skat på den måde.

Man kan selvfølgelig gøre det alligevel, der er næppe nogen der opdager noget, og det bliver ikke mig der får ondt i røven over det, men hvis man vil gøre alt efter bogen, tror jeg ikke umiddelbart det bliver mere efter bogen af at man erstatter pengene med en seng og en gasgrill.


Det kan der være noget om. Men der er jo ikke noget at sige til, at man forsøger at finde en løsning, når reglerne ikke er fulgt med tiden. Min svigerinde kan få penge skattefrit, alene fordi de er gift. Jeg kan ikke, selvom vi ejer hus og har børn sammen. :stoned:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Pengegaver

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2019, 08:34

Mi55y skrev:Nå, men nu er det i stedet blevet til, at vi får pengene udbetalt som gaver. Min kæreste kom på, at vi skal have ny seng og en gasgrill. Men min kæreste mener, at det er min svigerfar, der skal købe gaverne - at vi ikke må lægge ud for ham. Er det korrekt?


Man må gerne give gaver, men hvis de bliver for ekstravagante skal de beskattes fordi man ikke kan benytte gaver til at omgå reglerne. Umiddelbart tænker jeg dog ikke at en seng eller en gasgrill er for ekstravagant hvis gavegivers økonomi er til at kunne give den slags gaver.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Privatøkonomi"