"Skæve" regninger

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf godtnavn » 3. maj 2019, 11:22

fisken80 skrev:
godtnavn skrev:
Aragorn skrev:
fisken80 skrev:
godtnavn skrev:Sådan nogel har vi heldigvis ikke, eller, har lige erfaret at vi betaler 6-7 kr for at betale til ørsted over betalingsservice, men kan ikke helt overskue hvis den skal kører fra mit eller mandens kort så vi skal ind og tilpasse den hver tredje måned da det jo er en regning i varierende størrelse... Måske vi skulle få et dankort til vores budgetkonto og sparer de små 30 kr om året...


Jeg kan ikke gennemskue, hvad du mener med at skulle tilpasse den.


Jeg tror der menes en fast planlagt overførsel.

Det er jo så også værd at bemærke at girokort overførsler kan tilmeldes automatisk betaling uden at tilknyttes BS.


Altså hvis vores el trækkes fra min lommepengekonto så skal jeg ind og lave en manuel overførsel til min lommepengekonto fra budgetkontoen hver tredje måned, for den kan jo ikke sættes som en fast overførsel når beløbet jo varierere og ikke kendes på forhånd. Jeg kan bedst lide når netbank bare kører uden at jeg skal tænke over det :)


Ah på den måde. Jeg tror bare ikke jeg helt kan se, at det skulle være så uoverskueligt. Men jeg flytter også tit penge mellem mine kontoer, så en gang fra eller til betyder intet.


Jeg flytter aldrig penge, alt kører automatisk... Men uanset ville det være noget der skulle huskes hver 3. måned og holdes øje med beløbet for ikke at få overtræk på forbrugskontoen.
0
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf MissB » 8. maj 2019, 06:53

Jeg synes at det er rigtig irriterende. Jeg har nok en håndfuld regninger der bliver betalt på den måde. Rejsekort, TV2 Play, Telmore, Sygeforikring Danmark og Oister. Måske mere?

Min veninde nævnte tricket med at få lavet et kort til budgekontoen her forleden, og denne tråd har gjort at jeg huskede det og lige har skrevet til min bankrådgiver. No time like the present.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. maj 2019, 06:43

Jeg har overvejet at få en dankort til Budgetkontoen, netop for at kunne betale faste træk direkte derfra, istedet for som nu at betale dem på min "hverdags konto" hvor jeg så overfører aktuelle beløb fra Budgetten.

Indtil videre er det dog så få betalinger at det ikke er et issue at overføre beløbene løbende, ligesom jeg også "lægger ud" for tøj osv til mig selv og børn og overfører dem efterfølgende.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf Stars » 9. maj 2019, 06:53

Jeg har et MasterCard, jeg ikke bruger.
Gad vide, om jeg kunne smide alle de der irriterende "træk-selv-regninger" over på det :gruble:
Så bliver de jo samlet til ét træk en gang om måneden.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf Panton » 9. maj 2019, 06:59

jeg betaler yousee via kortbetaling og det er både tlf og tv. Derudover har mit forsikringsselskab anmodet om betaling via mobilepay istedet for BS pga. nogle gebyrer. Det er jeg lidt træt af. Men sådan er det.

Fitness betaler jeg i centeret hver tredje måned, så ingen fast aftale der.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf Elverpigen » 28. jul 2019, 23:38

Jeg finder det p*sse irriterende, at flere begynder at gå uden om BS, men de har desværre nok en god grund til det.

Jeg har endnu ikke systematiseret de "skæve" regninger, men vil bestemt have jeres løsningsforslag med et separat dankort til formålet i baghovedet.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: "Skæve" regninger

Indlægaf DenBruneMunk » 29. jul 2019, 06:29

Elverpigen skrev:Jeg finder det p*sse irriterende, at flere begynder at gå uden om BS, men de har desværre nok en god grund til det.

De mener det er for din skyld at de tilbyder betaling via kort eller mobilpay osv, istedet. BS har sat gebyrer op de senere år, hvor dankort betaling for mange er gratis. Så det er kun hvis du vil betale, eller at de firmaer lægger BS gebyr i din betaling og den er skjult, så at du ikke kan komme udenom.

Eller, så er det ikke helt så sandt, eller nogle store firmaer kan forhandle sig til en lav gebyr pris og andre må betale formuer.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"