Forsikringers forfald

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Forsikringers forfald

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 21:28

Ja det kom som lidt af en surprice at der lå for (alt for) mange tusindelapper betaling af div. forsikringer i vores Betalingsservice denne måned.
For vi tegnede forsikringerne sidste år i Marts måned, og vi har derfor antaget at forfald også lå i Marts måned, - vi har altid været vant til at forsikringer havde forfald pr. den måned de var tegnet første gang.

Men nu fik vi altså hele bunken her i Januar. Lidt æv da vi ikke var forberedt. Det har været nogle udgifttunge måneder, og så disse oveni, - så det bliver ikke til meget udsalgshopping :( ( og inden nogle løfter fordømmende pengefingre - der ville være fint råderum til at betale forfald i Marts, som vi havde regnet med vi skulle)

Og så tænker jeg, hvad er mest normalt
Forfald pr. årsskifte
Forfald pr. måned forsikringen er tegnet


Vi er så ved at skifte forsikring igen, for det er ganske simpelt for dyrt de forsikringer vi har fået.
Senest rettet af Madam Pomfrey 3. jan 2016, 22:49, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Forsikringers forfald

Indlægaf Olaf » 3. jan 2016, 22:01

Alle vores er den måned hvor forsikringen er tegnet - vi har tre forskellige selskaber
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Forsikringers forfald

Indlægaf Whoosh » 3. jan 2016, 22:04

Olaf skrev:Alle vores er den måned hvor forsikringen er tegnet - vi har tre forskellige selskaber

Ja, sådan er det også her.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Forsikringers forfald

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 22:48

polavyk skrev:Det lyder også underligt, hvis i har betalt for et år, da i oprettede forsikringerne. Det er også en lille smule frækt.

Jeg har en kassekredit på min budgetkonto. Jeg ved godt, at man kommer til at betale renter for de måneder, hvor man er i underskud, men jeg synes, det giver mening i forhold til, at jeg kan holde det faste beløb, jeg sætter ind, nede og ikke skal have en sum penge stående til de hårde måneder.



Vi antog det var for et år, men det har så nok kun været for 10 måneder.
Og så er prisen vi har fået oplyst da vi tegnede forsikringerne jo ikke den reelle pris.
Ingen af os husker at bankdamen fortalte os der var forfald i januar. - det står dog sikkert på papirerne, dem har vi ikke lige haft overskud til at grave frem endnu, men det må vi gøre snarest.

Men summasumarum, vi skifter selskab, bl.a. pga. pris og dækningen der ikke er så god som vi ønsker den, og vi faktisk ikke havde fået den dækning vi meget specifikt bad om.
Banken har fået ny samarbejdspartner inden for forsikring, og allerede der kunne vi spare en pæn sum.
Plus der også er lavet nogle fodfejl fra vores gl. bankrådgivers side - min mands livsforsikring (skal vi have som en del af vores boliglån) var blevet sat væsentligt ned, men den blev stadig trukket til den gamle pris.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Forsikringers forfald

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 23:25

Nå blev stædig og tjekkede det igennem.

Vi har kun betalt til udgangen af 2015, men har ikke været opmærksomme på dette da forsikringerne blev trukket over betalingsservice første gang. Vi har bare antaget at vi betalte for 12 måneder ad gangen, og ikke igangværende kalenderår. Og vi er sikre på at vi ikke er oplyst om dette.
I betingelserne for forsikringen står også at der betales for 12 måneder, og derefter på aftale betalingsdato. Og jeg læste dem netop igennem, og jeg er sikker på jeg ville ha bemærket at det kun var for kalenderåret ud. Men det fremgår dog af Betalingservice at det er til 31/12-2015.

Så det er jo mest systemet der er tumpet!
Det øvrige tillægger jeg en reel menneskelig fejl :) - vi har absolut fået en god og personlig behandling og god rådgivning.
Og det er også rettet op på efter henvendelse til banken.

Og så fandt jeg tilbuddet i mailen, og tjekkede prisernene anno 2015 op imod 2016, og de er steget temmeligt markant.
Vi er oppe i 8-10% stigning i præmierne. AV
Til sammenligning, er min bil - der fortsat er i vores gl. selskab faldet 400 kr i præmie.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"