Årsopgørelsen 2018

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Årsopgørelsen 2018

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2019, 09:55

Danseprinsesse skrev:Vi har også udvidet selvangivelse og fik først indberettet i går.

Totalt nervepirrende indberetning var det. :-p

Min bror hjælper os med regnskab. I går havde vi alle været til familiefødselsdag sammen, og det blev lidt sent, inden alle unger var puttet, så vi kunne gå i gang.
Vi kom igennem kørsel i virksomheden, afskrivninger, afgifter, etc., så årsregnskabet kunne afsluttes helt. Det tog et par timer.
Så skulle det hele selvangives; først min kærestes, der p.t. er den nemmeste og derefter mit.

Jeg havde glemt mit strømstik, så batteriniveauet begyndte at blive kritisk, og vi var virkelig trætte.
Vi skiftede til min brors computer, så vi ikke skulle miste indtastningerne midt i min selvangivelse.
Vi fik logget på Skat, og så crashede min brors computer. :panik:
Tilbage til min, logge på Skat igen. Jeg startede med at taste det private, mens min bror startede sin op igen, så han kunne give mig data fra regnskabet (så det kunne gå hurtigere, end hvis vi skulle skifte mellem forskellige vinduer på min).
Da jeg havde tastet 10 regninger ind mhp. håndværkerfradrag som det sidste, opdagede jeg, at beløbene skulle være uden moms. Om igen.
Klar til godkendelse.
Så opdagede vi en fejl i et af beløbene fra virksomheden. Op og finde rubrikken og rette i regnskabsoplysninger. Tilbage til selvangivelsen, ned og godkende igen. Vi arbejdede meget koncentreret og hurtigt.
Alt var ok, jeg klikkede godkend, der kom besked op med “Din årsopgørelse er klar. Klik her for at se den”. I det øjeblik jeg klikkede, døde min computer. :lol:

Hvem siger regnskab og skat er kedeligt!

Og så skal jeg have godt 50.000 tilbage. That’s nice.


`ikk mig, ´ikk mig :-D :love:
0
Do as I say! :whip:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Årsopgørelsen 2018

Indlægaf godtnavn » 18. maj 2019, 14:49

Vi ahr lige fået en ekstra skatteudbetaling her i maj, er det nromalt? Fik overskydende skat samtidig med alle andre, men så er der lige gået 12 kr ekstra ind for skat her i maj :lol:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Årsopgørelsen 2018

Indlægaf Pjeps » 11. feb 2020, 15:00

Hmm , jeg har lige fået 27 kr mere tilbage i skat :lol:

Kunnede da ikke bare regne dem ind i den skat jeg enten skal betale eller have tilbage snart !
0
:ninja:

Tilbage til "Privatøkonomi"