Hvor handler du på nettet?

Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Fynerfin82 » 13. feb 2019, 17:35

Jeg hader at gå i butikker, så jeg handler primært på nettet. Af sider jeg bruger hyppigt:
Zalando
Med24
Sportsmaster
Bon a parte
Jollyroom
Ebay
HM

Jeg er ikke specielt loyal, jeg tjekker priserne og køber det der, hvor jeg kan få den bedste pris. Dog shopper jeg mest tøj til mig selv hos Bon A Parte, da jeg kender kvalitet og størrelse.
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Suzan » 13. feb 2019, 17:57

Rideudstyr - garn - Ikea
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf MrMister » 13. feb 2019, 18:00

Bruger alle mulige sider - sorteret ud fra Pricerunner & Trustpilot.

Til gengæld bruger jeg kun Momondo til at tjekke referencepriser. Sidste havde 8/10 max 2 stjerner hos Trustpilot, og så vil jeg gerne betale lidt ekstra for at booke direkte hos sas, norwegian eller lignende
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Minionine » 13. feb 2019, 20:28

Zalando handler jeg helt klart mest hos til mig selv. En af de vigtigste grunde er, at det er så pisse nemt med Zalando. Man betaler kun for de varer man ønsker at beholde, og sender retur kvit og frit - i samme emballage. Neeeemt!

Ellers handler jeg rigtig meget i diverse børnetøjshops, hvor rabatkoder har en høj tiltrækningskraft.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf ExCoastal » 13. feb 2019, 20:37

Amazon (vi har Prime), Walmart, Target og hotels.com er nok de faste. Derudover en del steder, hvor jeg typisk leder efter noget til min søn, men her går jeg udelukkende efter den bedste pris.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf TinaW » 16. feb 2019, 19:58

Suzan skrev:Rideudstyr - garn - Ikea


Nå ja...
Diverse rideudstyrs sider handler jeg også på. Ofte Horze eller hooks, men også deciderede islænderudstyr sider.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Viskelæder » 16. feb 2019, 19:59

Asos, Missguided, H&M, Luxplus, Ebay
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Yossarian » 16. feb 2019, 20:29

Jeg ville egentlig have troet, at Amazon var en klar nummer ét på listen. Jeg handler selv mest på nicheshops og også klart mest danske, hvis jeg kan få det, jeg vil have der. Jeg synes det er nemmere i forhold til hurtig levering og at det føles mere trygt. Jeg har endnu til gode at købe noget på Amazon eller andre store steder.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf Stitch » 16. feb 2019, 23:12

Jeg er sjældent heldig med sko-og tøjkøb på nettet, så der handler jeg meget sjældent. Kun når jeg kender produktet i forvejen. Hader at skulle spilde tid på at hente pakken og sende den retur. Især fordi de ofte vælger at levere den på et posthus/biks længst væk, selvom jeg vælger en tæt på ved bestilling.

Men jeg researcher pris på Google. Søger og søger til jeg er ved at blive idiot :lol2: . Stoler dog heller ikke på Pricerunner og synes ofte, jeg finder det billigere ved selv at søge.

Til gengæld køber jeg ofte ting på eBay. Primært til mobilen og sådan. Men også småting til køkkenet fx.
Amazon har jeg kun brugt 1-2 gange, da jeg sjældent synes tingene er billigere der end andre steder.

Bruger dog også nettet til at købe rejser. Men det gør jeg jo ikke så tit.

Køber også kontaktlinser på nettet, men der venter jeg til, der er en god rabatkode, så jeg er slet ikke en loyal kunde til en bestemt hjemmeside. Sparer ofte en del på det.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf PaleSeptember » 17. feb 2019, 14:40

Jeg handler klart mest hos Zalando, når jeg køber tøj. Gratis fragt og retur betyder en del for mig, og så er jeg også glad for, at man kan vente 30 dage med at betale.
Har handlet en del hos H&M også, men det er efterhånden sjældent.
Dagligvarer køber jeg ikke på nettet, men hvis Nemlig leverede, hvor vi bor, så ville jeg sikkert.
Hoteller bliver stort set altid booket igennem hotels.com, og vi har også flere gange optjent bonusovernatninger.
Enkelte gange har jeg handlet hos asos, luxplus, lookfantastic og den slags, men det er ikke fast.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf TomKah » 20. feb 2019, 07:06

ExCoastal skrev:Amazon (vi har Prime), Walmart, Target og hotels.com er nok de faste. Derudover en del steder, hvor jeg typisk leder efter noget til min søn, men her går jeg udelukkende efter den bedste pris.

Hvad betyder det at I har Prime? (Amazon).

Har altid troet det bare betød at varen blev afsendt fra et Amazon centrallager. Jeg var ikke klar over det havde en særlig betydning, som i at det noget man har.
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf TomKah » 20. feb 2019, 07:08

Jeg handler mest hos Zalando. Legetøj køber jeg dog ved Amazon.de.

Ellers bruger jeg foreskellige danske webshops til børnetøj, f.eks pompdelux og kids World og hvad de ellers hedder. Jeg falder end da for reklamer på Facebook. Jeg er så nem.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf ExCoastal » 20. feb 2019, 20:33

TomKah skrev:
ExCoastal skrev:Amazon (vi har Prime), Walmart, Target og hotels.com er nok de faste. Derudover en del steder, hvor jeg typisk leder efter noget til min søn, men her går jeg udelukkende efter den bedste pris.

Hvad betyder det at I har Prime? (Amazon).

Har altid troet det bare betød at varen blev afsendt fra et Amazon centrallager. Jeg var ikke klar over det havde en særlig betydning, som i at det noget man har.


Amazon Prime er et årligt medlemskab, hvor man får gratis fragt (2 dages leveringstid) og rabat på Amazon Now (levering samme dag). Og så har vi også adgang til Amazons streamingservice. Det koster $119 årligt.
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf TomKah » 20. feb 2019, 22:34

ExCoastal skrev:
TomKah skrev:
ExCoastal skrev:Amazon (vi har Prime), Walmart, Target og hotels.com er nok de faste. Derudover en del steder, hvor jeg typisk leder efter noget til min søn, men her går jeg udelukkende efter den bedste pris.

Hvad betyder det at I har Prime? (Amazon).

Har altid troet det bare betød at varen blev afsendt fra et Amazon centrallager. Jeg var ikke klar over det havde en særlig betydning, som i at det noget man har.


Amazon Prime er et årligt medlemskab, hvor man får gratis fragt (2 dages leveringstid) og rabat på Amazon Now (levering samme dag). Og så har vi også adgang til Amazons streamingservice. Det koster $119 årligt.


Okay tak for svar. Fra Amazon.de får man gratis fragt på Amazon Prime varer uden at være medlem.
USA er uden tvivl mere kendt for deres medlemshalløj.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor handler du på nettet?

Indlægaf ExCoastal » 21. feb 2019, 06:32

TomKah skrev:
ExCoastal skrev:
TomKah skrev:
ExCoastal skrev:Amazon (vi har Prime), Walmart, Target og hotels.com er nok de faste. Derudover en del steder, hvor jeg typisk leder efter noget til min søn, men her går jeg udelukkende efter den bedste pris.

Hvad betyder det at I har Prime? (Amazon).

Har altid troet det bare betød at varen blev afsendt fra et Amazon centrallager. Jeg var ikke klar over det havde en særlig betydning, som i at det noget man har.


Amazon Prime er et årligt medlemskab, hvor man får gratis fragt (2 dages leveringstid) og rabat på Amazon Now (levering samme dag). Og så har vi også adgang til Amazons streamingservice. Det koster $119 årligt.


Okay tak for svar. Fra Amazon.de får man gratis fragt på Amazon Prime varer uden at være medlem.
USA er uden tvivl mere kendt for deres medlemshalløj.


Jeg bestiller ting mange steder fra, og jeg får tit gratis levering med UPS Ground, som typisk tager 4-5 dage. Men min kone kan ikke vente så længe, så hun ville have Amazon Prime, så vi kunne få leveret indenfor 2 dage gratis. Salgstalen indeholdt "vi får jo også Amazons streaming service". Sagt til ham som lige har købt Netflix adgang :D "Og vi får rabat hos Whole Foods (gourmet supermarked, købt af Amazon)'. Vi har ikke besøgt en Whole Foods de sidste 2 år :lol:

Men du har ret i, at amerikanerne køber mange abonnementer, det er nok den vej, som tingene går. Jeg kæmper imod, så meget som jeg kan, så indtil videre er Netflix mit eneste abonnement (ud over mobilen naturligvis).
0

Tilbage til "Privatøkonomi"