Lunar Way. Nogen der bruger det?

Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 4. jan 2019, 10:17

Jeg har downloadet app´en og har modtaget både kort og pin-kode, men har ikke taget det i brug endnu. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man smartest bruger det. Jeg vil gerne kunne lave et par opsparingsmål, og gider ikke have gang i flere kort, så jeg tænker at alt vel skal overføres til Lunar Way kortet (altså nem-konto og alle betalingsaftaler). Men jeg er i tvivl om, hvor meget der automatisk følger med?

Hvis jeg har forskellige betalingsaftaler og faste overførsler, fortsætter de så bare automatisk? Og man skal vel ind og ændre kortoplysninger alle steder, hvis man lægger hele sin økonomi over på det nye kort, oder was? Her tænker jeg på sådan noget som Paypal og lignende.

De får gode anmeldelser, så jeg vil egentlig gerne i gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2019, 11:16

I er med på at Lunar Way ikke er en bank, ´ikk?
Lunar Way har ikke bank licens og er ikke under finanstilsynets kontrol. De er bare en mobil app ovenpå Nykredit Bank. Indgår man en aftale med Lunar Way bliver man kunde i Nykredit Bank, med de alm. kundevilkår der følger der.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 4. jan 2019, 12:10

Wizzze skrev:I er med på at Lunar Way ikke er en bank, ´ikk?
Lunar Way har ikke bank licens og er ikke under finanstilsynets kontrol. De er bare en mobil app ovenpå Nykredit Bank. Indgår man en aftale med Lunar Way bliver man kunde i Nykredit Bank, med de alm. kundevilkår der følger der.

Jo, det er jeg helt med på. Men man skifter jo ikke bank som sådan, vel? :gruble: Det er i hvert fald det jeg har set reklameret med på de sociale medier.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf HappyPaww » 4. jan 2019, 14:10

Wizzze skrev:I er med på at Lunar Way ikke er en bank, ´ikk?
Lunar Way har ikke bank licens og er ikke under finanstilsynets kontrol. De er bare en mobil app ovenpå Nykredit Bank. Indgår man en aftale med Lunar Way bliver man kunde i Nykredit Bank, med de alm. kundevilkår der følger der.

Så hvis jeg allerede er Nykredit-kunde ændrer det som sådan ikke ved mine vilkår at få Lunar Way? Synes det kunne være rart med et bedre overblik osv, som alle Influencer-damerne reklamerer med :lol:

Men det virker også lidt som noget fusk...? :genert: HVAD er den reelle fordel ved at bruge det?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2019, 14:17

HappyPaww skrev:
Wizzze skrev:I er med på at Lunar Way ikke er en bank, ´ikk?
Lunar Way har ikke bank licens og er ikke under finanstilsynets kontrol. De er bare en mobil app ovenpå Nykredit Bank. Indgår man en aftale med Lunar Way bliver man kunde i Nykredit Bank, med de alm. kundevilkår der følger der.

Så hvis jeg allerede er Nykredit-kunde ændrer det som sådan ikke ved mine vilkår at få Lunar Way? Synes det kunne være rart med et bedre overblik osv, som alle Influencer-damerne reklamerer med :lol:

Men det virker også lidt som noget fusk...? :genert: HVAD er den reelle fordel ved at bruge det?


Altså, for så vidt kunne Nykredit bare have lavet sig en federe netbank. Det er for mig at se ikke så meget anderledes end at Danske Bank har en 'Letbank', som er en netbank tilpassets ældre og ikke så digitalt stærke kunder.

Som Lunar Way selv skriver det er de 'en app, der gør det lettere for dig at håndtere dine penge og langt mere simpelt at få et overblik over dit forbrug'. Funktionerne kan man se her: https://lunarway.com/da/funktioner Mange af dem findes i andre mobilbanker også.

De penge, man har i Lunar Way er som wizzze skriver, reelt bare anbragt i Nykredit Bank. Det gør jo så også, at man ikke behøver at være mere bekymret for dem end for penge i andre banker - de er lige så fint beskyttet.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2019, 14:22

Hvad er det i øvrigt for influencere, der reklamerer for det? *nysgerrig*
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2019, 14:52

SurSødSovs skrev:Nu har jeg kigget på beskrivelsen. Hvorfor er det smartere en de andre apps til netbank?


Fordi Lunar Way siger det, vist nok.

Det er lidt svært at bedømme uden at have set app'en. For der er selvfølgelig forskel på net/mobilnaker, men hvad de lige præcis kan som andre ikke kan, fremgår heller ikke helt klart for mig.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2019, 15:12

Akehurst2 skrev:
SurSødSovs skrev:Nu har jeg kigget på beskrivelsen. Hvorfor er det smartere en de andre apps til netbank?


Fordi Lunar Way siger det, vist nok.

Det er lidt svært at bedømme uden at have set app'en. For der er selvfølgelig forskel på net/mobilnaker, men hvad de lige præcis kan som andre ikke kan, fremgår heller ikke helt klart for mig.


Så vidt jeg kan se, får man ikke noget, som ikke findes i andre netbanker også, derudover kan jeg kun se at man får adgang til en meget dyr kassekredit :gruble:

Hvis man er kunde i et pengeinstitut med en dårlig netbank, så kunne jeg måske se en ide i også at have Lunar Way, men hvorfor så ikke bare skifte til en bedre bank, i stedet for at have 2 steder at holde styr på? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 4. jan 2019, 18:34

Umiddelbart ser det for mig ud til, at jeg kan have bedre overblik over min økonomi end i min danske bank netbank. Den har en del af de samme funktioner, og deres nyere app kan lidt flere ting. Men det med at lave forskellige opsparingsmål, virker ikke for mig i danske banks muligheder. Det fungerer på en helt åndssvag måde i den nye app. Det er den primære grund til, at jeg ville prøve Lunar Way.

Jeg har ikke brug for en kassekredit, så at den er dyr hos Lunar Way betyder ikke noget :)

Det var mere spørgsmålet om, hvor mine penge reelt befinder sig, jeg var i tvivl om og ikke kunne finde svar på.

Jeg har set Irina the diva reklamere for det. Men de har vist købt sig ind på flere influensers.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2019, 18:37

Knirkemis skrev:Umiddelbart ser det for mig ud til, at jeg kan have bedre overblik over min økonomi end i min danske bank netbank. Den har en del af de samme funktioner, og deres nyere app kan lidt flere ting. Men det med at lave forskellige opsparingsmål, virker ikke for mig i danske banks muligheder. Det fungerer på en helt åndssvag måde i den nye app. Det er den primære grund til, at jeg ville prøve Lunar Way.

Jeg har ikke brug for en kassekredit, så at den er dyr hos Lunar Way betyder ikke noget :)

Det var mere spørgsmålet om, hvor mine penge reelt befinder sig, jeg var i tvivl om og ikke kunne finde svar på.

Jeg har set Irina the diva reklamere for det. Men de har vist købt sig ind på flere influensers.


Dine penge er i Nykredit Bank. No worries :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 4. jan 2019, 18:38

Akehurst2 skrev:
Knirkemis skrev:Umiddelbart ser det for mig ud til, at jeg kan have bedre overblik over min økonomi end i min danske bank netbank. Den har en del af de samme funktioner, og deres nyere app kan lidt flere ting. Men det med at lave forskellige opsparingsmål, virker ikke for mig i danske banks muligheder. Det fungerer på en helt åndssvag måde i den nye app. Det er den primære grund til, at jeg ville prøve Lunar Way.

Jeg har ikke brug for en kassekredit, så at den er dyr hos Lunar Way betyder ikke noget :)

Det var mere spørgsmålet om, hvor mine penge reelt befinder sig, jeg var i tvivl om og ikke kunne finde svar på.

Jeg har set Irina the diva reklamere for det. Men de har vist købt sig ind på flere influensers.


Dine penge er i Nykredit Bank. No worries :)

Tak :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf HappyPaww » 4. jan 2019, 19:57

Saseline og Christiane S-M er der også...
0
Brugeravatar
Copycat
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. nov 2016, 22:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 15

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Copycat » 4. jan 2019, 21:28

Er der en blogger der ikke har lavet 40 tusinde story's om lunarway efterhånden? Hele min Instagram er fyldt med det
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2019, 14:51

Er det ikke bare en smart måde at fange en masse nye kunder? Jeg mener, hvis nykredit reklamerede med en smart netbank tænker jeg ikke mange var sprunget i.

Jeg er glad for min bank der giver mig penge for at være kunde, det kan jeg meget bedre lide end min tidligere bank hvor jeg skulle betale for mit visakort og oveni fik jeg ingne renter der.
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Buffy » 6. jan 2019, 16:21

Nogen der ved hvordan mål/goal virker? Er det en konto, man opdeler til forskellige mål eller hvordan? For det lyder ret smart faktisk.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"