Julen varer længe koster mange penge!

Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf Muspel » 22. dec 2018, 19:06

mariannaa skrev:jeg synes ikke at julemad er dyre end andet? Så min jul koster 579 kr. som jeg har brugt på 3 gaver.

Jeg synes, at det er sindsygt at bruge flere tusind kroner på gaver til voksne mennesker.


Nej jeg tænker også, at man jo lige skal huske på, at man jo også bruger penge i en almindelig weekend.

Meen. Jeg har da brugt nogle penge på gaver. :-D
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf Sof » 22. dec 2018, 19:13

Jeg tænker det er åbenlyst at det koster mere end end helt alm uge, uden gæster, hvis man er den der holder.

Vi bruger normalt 600 kr eller deromkring på mad om ugen, inden vi har købt and, steg og mandler til 6 voksne og 2 børn, så er vi nærmest deroppe af, for en enkelt aften.

Ligesom at det heller ikke er hver måned vi hiver en plante/træ hjem til 100+ kroner, eller pynt, eller gaver.
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf mariannaa » 22. dec 2018, 20:33

SurSødSovs skrev:
mariannaa skrev:jeg synes ikke at julemad er dyre end andet? Så min jul koster 579 kr. som jeg har brugt på 3 gaver.

Jeg synes, at det er sindsygt at bruge flere tusind kroner på gaver til voksne mennesker.


Så er jeg glad for, jeg kan holde min sindssyge for mig selv og nyde et festmåltid og lækre gaver.


Nu har jeg læst flere gange at du skriver, at du tjener mere end 50.000 om mdr. kan det passe?

Har man den form for indtægt så er flere tusind til gaver jo som et greb i luften. For dem som har en mere normal månedsløn, så synes jeg at det er vanvittigt at bruge flere tusind kroner. Hvad andre synes må de jo selv om, men for mig personligt, så ville jeg aldrig bruge så mange penge på gaver.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf missme » 22. dec 2018, 22:44

Jeg har brugt ca 5500 kr på gaver, med tre børn er det ikke engang særlig meget tænker jeg. Og så kommer alt det løse, gaver til pakkeleg til julefrokosten, slik og konfekt til juleaften, mandelgave og tusinde andre småting. Tør ikke åbne netbank
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf Mani » 23. dec 2018, 07:04

Vi har brugt 5-6.000 på gaver og pakkekalender. Nogle år bruger vi en del mere - andre noget mindre.

Derudover juletræ, juleknas og mad til gæster 4 dage i den kommende uge. Jeg har sat 2.000 ekstra over på madkontoen - så må vi se hvordan det rækker.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf LadyFox » 23. dec 2018, 10:48

Vi bruger under. Hos os der giver vi børn en gave, og så skal vi give en anden voksen en gave til en 300-400 kroner. Dog kan vi godt finde på at give en lille ting til andre også. Hos os er det ikke værten der står med hele udgiften, alle vi voksne smider lidt penge i til værten sådan at det går op. Før i tiden delte min mor og stedfar bare regningen, men dels er deres begges økonomiske situation blevet værre, min mor er sygemeldt på 3. År og min stedfar er i senior job, og dels er os yngre-voksnes økonomi blevet bedre, så det er jo meget rimeligt at vi også bidrager.
0
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf Anne Droid » 23. dec 2018, 11:13

Jeg har brugt flere penge end jeg plejer. Men jeg tjener også mere end jeg plejer. Og så er det kæresten og jeg der holder jul i år.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. dec 2018, 11:25

jeg har brugt ca. 10.000 kr på julen

adventsgaver til mine 4 børn, debatten, mine 2 niecer
div til juledekorationer, lys osv.
julebag med mine søstre og niecer
div. julearrangementer med ungerne, gaver til rafleleg, pakkekalender osv.

julegaver til
børnenes far
4 x børn
3 niecer
2 søstre, den ene med påhæng
mine forældre
veninde
gaver indbyrdes mellem børnene

julemad og juleknas
lidt nyt julepynt

Men jeg har så også givet den gas med nogle lækre julegaver til de 2 ældste, som får store og dyre gaver iår. Men syntes de fortjente det :)
Men helt sikkert en post der kunne ha været sparet på, hvis det havde knebet med finanserne.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf godtnavn » 29. dec 2018, 18:29

Vi brugte 5500 kr på gaver og juletræ (havde budgetteret med 5.000 kr, det sætter vi nok op til 6.000 kr næste år) og så tror jeg vi har brugt 2-3.000 kr ekstra på mad her i december, men vi har også både gæster til 1. advent, og holder både jul og nytår hjemme, de dage løber op! Og så er der en del mere mad ude i byen i december til f.eks. julemarkeder.

Så vi har brugt en del mindre kan jeg godt se, vi er jo 2 voksne og et barn. Vi vælger så kun at give gaver til dem vi ser i juledagene, ellers ville gavebudgettet være markant højere med cirka 20 nevøer og niecer, og også meget andet tæt familie :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Julen varer længe koster mange penge!

Indlægaf godtnavn » 29. dec 2018, 19:20

mariannaa skrev:
SurSødSovs skrev:
mariannaa skrev:jeg synes ikke at julemad er dyre end andet? Så min jul koster 579 kr. som jeg har brugt på 3 gaver.

Jeg synes, at det er sindsygt at bruge flere tusind kroner på gaver til voksne mennesker.


Så er jeg glad for, jeg kan holde min sindssyge for mig selv og nyde et festmåltid og lækre gaver.


Nu har jeg læst flere gange at du skriver, at du tjener mere end 50.000 om mdr. kan det passe?

Har man den form for indtægt så er flere tusind til gaver jo som et greb i luften. For dem som har en mere normal månedsløn, så synes jeg at det er vanvittigt at bruge flere tusind kroner. Hvad andre synes må de jo selv om, men for mig personligt, så ville jeg aldrig bruge så mange penge på gaver.


Vi har brugt 5.500 kr på julegaver (og her har jeg glemt at vores gaver til hinanden ikke går af dette budget, så egentlig har vi nok brugt 7500 kr-ish) og det selvom jeg er på su og manden har en meget normal månedsløn, jeg føler vi har sparet en del, og vi kunne snildt have brugt det dobbelte, at bruge meget under det er urealistisk for os, så må du da godt mene jeg er sindssyg...
0

Tilbage til "Privatøkonomi"