Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2018, 16:05

Delfin skrev:Man kan jo håbe, at nogle benytter lejligheden med et helt åbent marked og åbner nogle selvstændige legetøjsbutikker rundt omkring. Jeg gad jeg godt åbne en fed legetøjs/hobbybutik med et varieret udvalg her i byen, men jeg er for gammel og mangler forudsætningerne


Jeg tror også andre legetøjsbutikker og selv supermarkeder kan få et problem på kort sigt. Det mange glemmer er at Top-Toy også var grossist og importør, og også levere til deres konkurrenter, så en del af det der blev solgt i supermarkederne og i andre legetøjsbutikker kom faktisk gennem Top-Toy/BR :stoned:
Så nu må de andre selv sørge for import, Coop og Dansk Supermarked har nok organisationen til det, om de andre individuelle små butikker kan, er så spørgsmålet. Skal blive spændende at følge.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2018, 16:07

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Man kan jo håbe, at nogle benytter lejligheden med et helt åbent marked og åbner nogle selvstændige legetøjsbutikker rundt omkring. Jeg gad jeg godt åbne en fed legetøjs/hobbybutik med et varieret udvalg her i byen, men jeg er for gammel og mangler forudsætningerne


Så skulle den hedde Dellefinen :lun:


Årrhhh manner, en biks der både solgte Lego, samlesæt OG Deller :dåne:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Delfin » 29. dec 2018, 16:11

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Man kan jo håbe, at nogle benytter lejligheden med et helt åbent marked og åbner nogle selvstændige legetøjsbutikker rundt omkring. Jeg gad jeg godt åbne en fed legetøjs/hobbybutik med et varieret udvalg her i byen, men jeg er for gammel og mangler forudsætningerne


Så skulle den hedde Dellefinen :lun:


Årrhhh manner, en biks der både solgte Lego, samlesæt OG Deller :dåne:


Oooh ja samlesæt og modeltoge til nørderne skal der da også være. Den ville blive så dellet :banan:
0
14 11 14
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Bergen » 29. dec 2018, 16:16

landsbytossen skrev:Sådan går det, når folk helst vil handle på internettet og gerne i udenlandske webshops.


Eller butikken ikke møder efterspørgelsen fra kunden. Jeg er så ofte gået i BR lokalt efter helt almindelig legeting og fårt at vide, at det ikke lige var på hylden, i restorder med videre.

Så har andre end BR tjent pengene. Og har 75% af tiden også været billigere.
Senest rettet af Bergen 29. dec 2018, 16:22, rettet i alt 1 gang.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf TomKah » 29. dec 2018, 16:19

Sof skrev:
TomKah skrev:Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.


Er det ikke mange år siden den lukkede? Synes den lå i storcenteret, men kan ikke lige placere den :gruble:

Tror der ligger en ved Bagsværd Station til gengæld, men har ikke været forbi deromkring det sidste års tid, så er langt fra sikker.

Ellers kan jeg kun komme i tanke om Toys (Hørsholm), Trolde & *etellerandet* (Gilleleje), Lirum Larum (Hornbæk/Saunte), sådan lige uden at google. Min ene nevø er vild med en butik i Hillerød, som ikke er rigtig legetøj, men mere sådan gadgets og sådan, tror den hedder Rhodes eller Rodes


Jo i storcentret ved bag ved Føtex agtigt, men jeg kommer åbenbart aldrig ud for vidste ikke den var lukket.
Der er virkelig ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland.
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf SonataA » 29. dec 2018, 16:24

Men hvor meget handler I i legetøjsbutikkerne? Jeg tror at 90% af det legetøj vi køber, bliver købt på nettet i Tyskland, eller i Bilka/Føtex/kvickly.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf godtnavn » 29. dec 2018, 17:41

SonataA skrev:Men hvor meget handler I i legetøjsbutikkerne? Jeg tror at 90% af det legetøj vi køber, bliver købt på nettet i Tyskland, eller i Bilka/Føtex/kvickly.


Jeg køber det meste i butikker, men bor så omvendt også tæt på mange gode. Var udvalget BR som eneste fysiske ville jeg vælge nettet :)
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf SonataA » 29. dec 2018, 18:52

godtnavn skrev:
SonataA skrev:Men hvor meget handler I i legetøjsbutikkerne? Jeg tror at 90% af det legetøj vi køber, bliver købt på nettet i Tyskland, eller i Bilka/Føtex/kvickly.


Jeg køber det meste i butikker, men bor så omvendt også tæt på mange gode. Var udvalget BR som eneste fysiske ville jeg vælge nettet :)


Jeg kan bestemt heller ikke klage over udvalget af butikker. Men synes ofte at forskellen på priserne i fysisk og onlinebutik er så stor, at det oftest bliver de tyske sider der vinder.
Og det står jo i skrigende kontrast til, at jeg insisterer på at handle garn hos min lokale pusher for at butikkerne skal bevares.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Sof » 29. dec 2018, 18:58

Jeg kan ikke huske jeg har købt legetøj i nogle supermarkeder, vores nærmeste store supermarked/dem der har den slags, er en af de små Føtex’er, som kun har et lille udvalg af non-food, så det er ikke rigtig noget vi ser når vi handler. Har vist heller aldrig købt på tyske webshops.

Vi har købt langt størstedelen hos Lirum Larum, Karrusella/Games, Superhelten og LEGOs egen. En smule på Kids-World, hvis vi har manglet noget de lige havde og alligevel var inde og købe tøj. Når vi får ønskesedler fra andre er det oftest fra Karrusella eller BabySam.

Småbørnsudstyr som højstole og klapvogne osv har vi udelukkende købt hos Ønskebørn (havde ikke skænket Babies’r’Us en tanke på den led)
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf MOGA » 29. dec 2018, 20:54

TomKah skrev:Min datter er som jeg tidligere i tråden skrev - rigtig ked af det. Vi kom forbi en Br k i dag som var lukket og slukket med en kopi af konkursbegæring hængt i vinduet. Hun læste den selv men har stadig svært ved at tro på det.
Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.
Jeg synes dog at BR var noget møg til sidst.


Jeg tænkte netop det samme - der er vist meget få legetøjsbutikker tilbage i Nordsjælland nu. Vi har forholdsvis langt til en Bilka/Føtex med legetøj, så nu må tingene blive købt på nettet.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf TomKah » 29. dec 2018, 21:00

MOGA skrev:
TomKah skrev:Min datter er som jeg tidligere i tråden skrev - rigtig ked af det. Vi kom forbi en Br k i dag som var lukket og slukket med en kopi af konkursbegæring hængt i vinduet. Hun læste den selv men har stadig svært ved at tro på det.
Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.
Jeg synes dog at BR var noget møg til sidst.


Jeg tænkte netop det samme - der er vist meget få legetøjsbutikker tilbage i Nordsjælland nu. Vi har forholdsvis langt til en Bilka/Føtex med legetøj, så nu må tingene blive købt på nettet.

Men Bilka og Føtex har jo heller ikke rigtig særlig meget legetøj.

I år har jeg købt det meste på Amazon. Det var billigere end BR selv når de kører ned 30 pct.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf fisken80 » 29. dec 2018, 21:14

TomKah skrev:
MOGA skrev:
TomKah skrev:Min datter er som jeg tidligere i tråden skrev - rigtig ked af det. Vi kom forbi en Br k i dag som var lukket og slukket med en kopi af konkursbegæring hængt i vinduet. Hun læste den selv men har stadig svært ved at tro på det.
Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.
Jeg synes dog at BR var noget møg til sidst.


Jeg tænkte netop det samme - der er vist meget få legetøjsbutikker tilbage i Nordsjælland nu. Vi har forholdsvis langt til en Bilka/Føtex med legetøj, så nu må tingene blive købt på nettet.

Men Bilka og Føtex har jo heller ikke rigtig særlig meget legetøj.

I år har jeg købt det meste på Amazon. Det var billigere end BR selv når de kører ned 30 pct.


Der må være stor forskel på Bilkaer. Bilka i Odense har mindst lige så stort et udvalg som BR havde, hvis ikke større. Alene deres udvalg i Lego slog BRs med mange længder.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. dec 2018, 21:17

fisken80 skrev:
TomKah skrev:
MOGA skrev:
TomKah skrev:Min datter er som jeg tidligere i tråden skrev - rigtig ked af det. Vi kom forbi en Br k i dag som var lukket og slukket med en kopi af konkursbegæring hængt i vinduet. Hun læste den selv men har stadig svært ved at tro på det.
Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.
Jeg synes dog at BR var noget møg til sidst.


Jeg tænkte netop det samme - der er vist meget få legetøjsbutikker tilbage i Nordsjælland nu. Vi har forholdsvis langt til en Bilka/Føtex med legetøj, så nu må tingene blive købt på nettet.

Men Bilka og Føtex har jo heller ikke rigtig særlig meget legetøj.

I år har jeg købt det meste på Amazon. Det var billigere end BR selv når de kører ned 30 pct.


Der må være stor forskel på Bilkaer. Bilka i Odense har mindst lige så stort et udvalg som BR havde, hvis ikke større. Alene deres udvalg i Lego slog BRs med mange længder.


Det samme med Bilka i Slagelse. Deres legetøjsafdeling er rigtig god. Bedre end BR
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf MOGA » 29. dec 2018, 21:17

TomKah skrev:
MOGA skrev:
TomKah skrev:Min datter er som jeg tidligere i tråden skrev - rigtig ked af det. Vi kom forbi en Br k i dag som var lukket og slukket med en kopi af konkursbegæring hængt i vinduet. Hun læste den selv men har stadig svært ved at tro på det.
Der er ikke mange legetøjsbutikker i Nordsjælland nu. Der er vidst en legekæden i Lyngby, men det er hvad jeg kender til.
Jeg synes dog at BR var noget møg til sidst.


Jeg tænkte netop det samme - der er vist meget få legetøjsbutikker tilbage i Nordsjælland nu. Vi har forholdsvis langt til en Bilka/Føtex med legetøj, så nu må tingene blive købt på nettet.

Men Bilka og Føtex har jo heller ikke rigtig særlig meget legetøj.

I år har jeg købt det meste på Amazon. Det var billigere end BR selv når de kører ned 30 pct.


Det har du ret i. Jeg har købt det meste på Coolshop.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf TomKah » 29. dec 2018, 21:26

Bilka i Hillerød er jo også mere end forvokset Føtex end en rigtig Bilka.
1

Tilbage til "Privatøkonomi"