Fup med bilhandlere, hvad gør du?

Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Fup med bilhandlere, hvad gør du?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2018, 11:54

Nu er der endnu en historie oppe på DR, som omhandler snyd og fup med salg af biler, og hvor penge forsvinder, som der ifølge artiklen aldrig kommer tilbage til dem igen.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... -205000-kr

Har vi nogen her, som har prøvet det?
Hvordan sikrer man sig bedst, når det nu er normalt sådan at sælger forretningerne bilen, så skal et ejerskifte ske på papiret, og der skal registreringsattesten altså bruges.

Man må da kunne finde en bedre og sikker måde at gøre det på, også selvom man siger, få penge først, så laver i registrering om efter, så kan køber jo lige så let løbe med pengene, så er man bare på modsatte side af handlen og snydt.

Det lyder som noget rod, og man kan jo dårligt stole på sin bilforhandler, hvis sådan noget kan ske så let som dette.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fup med bilhandlere, hvad gør du?

Indlægaf twinkle » 4. okt 2018, 12:15

DenBruneMunk skrev:Nu er der endnu en historie oppe på DR, som omhandler snyd og fup med salg af biler, og hvor penge forsvinder, som der ifølge artiklen aldrig kommer tilbage til dem igen.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... -205000-kr

Har vi nogen her, som har prøvet det?
Hvordan sikrer man sig bedst, når det nu er normalt sådan at sælger forretningerne bilen, så skal et ejerskifte ske på papiret, og der skal registreringsattesten altså bruges.

Man må da kunne finde en bedre og sikker måde at gøre det på, også selvom man siger, få penge først, så laver i registrering om efter, så kan køber jo lige så let løbe med pengene, så er man bare på modsatte side af handlen og snydt.

Det lyder som noget rod, og man kan jo dårligt stole på sin bilforhandler, hvis sådan noget kan ske så let som dette.


Altså, nu har jeg lige “solgt” min bil - det blev til en forhandler, hvor den indgik i handlen af en ny bil. Jeg overvejede meget at bruge fx en autkionsside eller andet, men jeg var sgu for bange for at blive snydt. Derfor har jeg nok solgt min bil billigere til forhandler, end hvad den egentlig er værd. Men, jeg har solgt den til et respektabelt og velfunderet lokalt bilhus, hvor jeg tænker at risikoen for at blive snydt er meget lille.

Nu står der ikke noget om, hvorvidt de researchede firmaet der kom med et bud. Om de kiggede CVR numre, hvornår firmaet blev oprettet mv., det ville jeg nok gøre som minimum. Men det er da uden tvivl rigtig ærgerligt og synd for dem, at de nu står og er blevet snydt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Privatøkonomi"