Ingen feriepenge og dagpengeret udløbet = ubetalt ferie?

Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Ingen feriepenge og dagpengeret udløbet = ubetalt ferie?

Indlægaf Daphne » 23. sep 2018, 20:17

Debatten ved jo alt, og min A-kasse kan åbenbart ikke finde ud af at vende tilbage med et svar hurtigt.
Jeg er i fuldtidsjob - siden midten af juni. Inden da har jeg arbejdet deltid og nogle perioder fuldtid. Jeg holdt 9 dages ferie i starten af juni - brugte mine optjente feriepenge (dem skal man jo bruge før man kan bruge feriedagpenge). Nu skal jeg så holde et par dages ferie igen, men har så fået at vide af A-kassen at min dagpenge-ret er udløbet i august (og det passer sikkert meget godt). Men kan det så passe at jeg slet ikke har mulighed for at holde ferie og samtidig få en form for penge indtil maj næste år?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Ingen feriepenge og dagpengeret udløbet = ubetalt ferie?

Indlægaf Delfin » 23. sep 2018, 21:31

Kort og skidt ja desværre. Men du kan holde ferie for egen regning.
0
14 11 14
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Ingen feriepenge og dagpengeret udløbet = ubetalt ferie?

Indlægaf Daphne » 24. sep 2018, 16:00

Delfin skrev:Kort og skidt ja desværre. Men du kan holde ferie for egen regning.

Ja jeg tænkte det nok. Det bliver en hård omgang med alle de helligdage, der kommer inden næste ferieår....
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Ingen feriepenge og dagpengeret udløbet = ubetalt ferie?

Indlægaf fisken80 » 24. sep 2018, 16:08

Daphne skrev:
Delfin skrev:Kort og skidt ja desværre. Men du kan holde ferie for egen regning.

Ja jeg tænkte det nok. Det bliver en hård omgang med alle de helligdage, der kommer inden næste ferieår....


Så vidt jeg ved får man da løn for helligdage?
Jeg googlede lige og som jeg læser det, så har man ret til betalt fri på helligdage medmindre andet er aftalt. Som udgangspunkt har man som månedslønnet ret til betalt fri. Er du på timeløn og overenskomst er du ret sandsynligt omfattet af opsparing af søgne- helligdagsopsparing.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Privatøkonomi"