Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2018, 06:40

MissDitte skrev:Ingenting. Jeg har danske bank.


Har du ikke en lønkonto? :gruble:
Ah!.. Jeg ser at man nu kan få en ung konto gratis.. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf sigge » 21. sep 2018, 06:50

Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf MissDitte » 21. sep 2018, 06:58

thomassneum skrev:
MissDitte skrev:Ingenting. Jeg har danske bank.


Har du ikke en lønkonto? :gruble:
Ah!.. Jeg ser at man nu kan få en ung konto gratis.. :)


Jeg er vist lidt for gammel til at få en ung konto :)
Jeg har alle mine bankforretninger i Danske Bank. Og hvis man har et engagement over et vist beløb bliver man eksklusiv kunde og skal dermed ikke betale for sine konti. Selvfølgelig fordi de ved, at de tjener det ind andre steder :)
1
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf fisken80 » 21. sep 2018, 07:10

sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.


Jeg har Lån&Spar og betaler ingen gebyrer.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Stars » 21. sep 2018, 07:14

sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.

Jeg har Lån & Spar:

Jeg betaler ikke årligt gebyr for VISADankort og Mastercard.
Jeg betalte dog 150 kr. pr. stk for nye, da de blev stjålet.

Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogle gebyrer, jeg betaler - jeg veksler dog ikke penge til rejser hos dem.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Lulu » 21. sep 2018, 07:15

Sof skrev:Ingenting. Men jeg tror egentlig vores bank (Sydbank) tager et gebyr for alm. konto med kort, fordi vi har boliglån er vi låst op til deres fulde fordelsprogram og så slipper vi for at betale.

Hvilke og hvor mange fordele man kan vælge afhænger af hvor “stor” ens økonomi er.


Præcis det samme for os.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf DenBruneMunk » 21. sep 2018, 07:35

MissDitte skrev:
thomassneum skrev:
MissDitte skrev:Ingenting. Jeg har danske bank.


Har du ikke en lønkonto? :gruble:
Ah!.. Jeg ser at man nu kan få en ung konto gratis.. :)


Jeg er vist lidt for gammel til at få en ung konto :)
Jeg har alle mine bankforretninger i Danske Bank. Og hvis man har et engagement over et vist beløb bliver man eksklusiv kunde og skal dermed ikke betale for sine konti. Selvfølgelig fordi de ved, at de tjener det ind andre steder :)

Jeg betaler også gratis der for gebyrer men danskebank har så deres bidrag via pensionsopsparinger og deres puljeinvest aftaler som koster mere end gratis. Så er der omlægning af huslån og oprettelse af bolig/bil og andre lån formoder jeg. Ikke at glemme promille betaling på aktie handel.

Danskebank har måske sparet en for gebyr når man er ekslusiv kunde men som du siger, hvad de ikke får ind på karusellen, får de ind på gyngerne.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Danseprinsesse » 21. sep 2018, 07:48

Jeg/vi er kunde i Nordea. Vi betaler ikke noget for at have en konto eller for Visa, Mastercard, netbank, overførsler osv. Det kommer vi heller ikke til efter nytår.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf sigge » 21. sep 2018, 08:14

Stars skrev:
sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.

Jeg har Lån & Spar:

Jeg betaler ikke årligt gebyr for VISADankort og Mastercard.
Jeg betalte dog 150 kr. pr. stk for nye, da de blev stjålet.

Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogle gebyrer, jeg betaler - jeg veksler dog ikke penge til rejser hos dem.
fisken80 skrev:
sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.


Jeg har Lån&Spar og betaler ingen gebyrer.


Tak begge to. Jeg har lige udfyldt deres kontaktformular, så nu venter jeg på at blive kontaktet, så jeg kan få en snak med dem om et eventuelt bankskifte.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf KIM K » 21. sep 2018, 08:31

Jeg har Nordea, betaler ikke noget for konti og visa/Dankort.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf MOGA » 21. sep 2018, 10:50

Jeg betaler ingenting i Jyske Bank som udgangspunkt, dog koster et indbetalingskort 2 kr., men alt mit kører over PBS.


Artem skrev:Det koster ikke noget for mig at have en konto og kort i Jyske bank. Det sidste er dog en rabat jeg får fordi jeg er aktionær.
Men kan se at jeg sidste år har betalt 116 kr i omkostninger til netbank og mobilbank. Er faktisk ikke helt med på hvad det hele skyldes. :gruble: Betaler godt nok 2 kr pr indbetalingskort. Men så mange regninger betaler jeg trods alt ikke.


På et tidspunkt indførte de et gebyr for netbank, hvis man ikke var indplaceret i den rigtige kundekategori, kan det måske være derfor?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Lurende Peber » 21. sep 2018, 11:01

Sangius skrev:Koster ikke noget så vidt jeg ved. Vi har LSB

Samme hér
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Tilly » 21. sep 2018, 11:06

Jeg betaler 30 kr pr måned for den kundepakke jeg har ved Danske Bank, som hedder Danske Hverdag+.

Jeg overvejer at skifte til Lån & Spar Bank. Men skal lige have regnet lidt på hvad der er bedst, for lige nu får jeg også lidt rabat på mine forsikringer fordi jeg er kunde ved Danske Bank.

Men jeg overvejer så også at skifte forsikringsselskab...
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Lys » 21. sep 2018, 11:10

Ingenting. Jeg er i Nordea.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf Artem » 21. sep 2018, 12:21

MOGA skrev:Jeg betaler ingenting i Jyske Bank som udgangspunkt, dog koster et indbetalingskort 2 kr., men alt mit kører over PBS.

På et tidspunkt indførte de et gebyr for netbank, hvis man ikke var indplaceret i den rigtige kundekategori, kan det måske være derfor?

Da jeg skiftede til Jyske bank for et par år siden var en af de ting jeg gik meget op i, at jeg netop ikke skulle betale alle mulige gebyrer. Men der gik kun et halvt år hvor de så kom med en ny gebyr politik, hvor jeg skulle betale de 2 kr pr. indbetalingskort. Som jeg faktisk var lidt oppe og køre over, og klagede til min bankrådgiver over det. Men som ikke havde anden løsning end at jeg kunne lave bankoverførsel i stedet, som stadig ville være gratis.
Det har jeg dog ikke gjort, men bare betalt de 2 kr.

Med hensyn fra de store gebyr i 2017 som bare var det tal jeg skrev. Så er jeg kommet i tanke om at det skyldes flere overførsler til udlandet som de tage 20 kr for.
For ellers kan jeg se at de ellers bare opkræver omkostninger for netbank en gang i kvartalet, og i år har det være 4-16 kr i kvartalet alt efter antal regninger jeg har betalt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Privatøkonomi"