Hvad kan du ikke styre?

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Little_Woman » 14. sep 2018, 17:25

Babytøj/ting på tilbud - fuld pris ringer ingen klokker, men 50% eller mere, så kan jeg fristes til meget...

Det gør så også at barnevognen er det eneste jeg har købt til fuld pris :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Suzan » 14. sep 2018, 18:28

Nogetsomhelst :lol:

Garn, tråd og stof.

Sko og støvler

Tasker
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf ajnaM » 14. sep 2018, 18:56

Kød til fryseren og plejeting på tilbud - barberskum, deodoranter, creme, hårspray osv. :D





Oh ja, og garn.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Misantropen » 14. sep 2018, 22:23

At købe ind når jeg er sulten :gisp:
Jeg får altid købt alt muligt forskelligt der slet ikke er nødvendigt.


DetSorteCirkus skrev:Og notesbøger! Og klistermærker til notesbøger1 Og fortrykte lister til dit og dat!
Alt det, der på engelsk går under betegnelsen "stationary".

Hvis jeg da så endda brugte noget af det.

Det har jeg også en svaghed for.

Og æsker, notesblokke, sticky notes og hvad man ellers kan få med motiver eller "opgaver".
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Sof » 14. sep 2018, 22:49

Mistermor skrev:Gaver til folk - især mine børn..... men også alle andre. Hvis jeg tænker, at jeg vil give en nabo en lille buket nelliker fra Føtex , ender jeg med 3, som jeg blander, fordi de passede så godt sammen farvemæssigt, og så blev det da også lige en lidt pænere buket. Hvis jeg skal give et par øl i stedet for et påskeæg, ender det som regel med 6 forskellige specialøl, fordi de havde pæne etiketter eller lød godt (jeg kan slet ikke selv lide øl og har ikke forstand på det).

Det bliver overdrevet, og bagefter bliver jeg helt flov, fordi det er for meget, og jeg tænker, at jeg nok er pinlig. :blush:

Jeg gør præcis det samme.

Hvis det er en gave hvor vi evt har et budget, så er det 99% sikkert at min kæreste skal købe den, for ellers så ruller bussen ligesom bare for mig.

Ikke for at det skal være dyrere, bedre, vise sig eller noget, men kan altid finde liiiige den ting der gør det perfekt i mine øjne. Kan godt glemme at modtager måske ikke ser detaljen eller ville blive ligeså glad for de 6 alm øl, som i eksemplet.



Jeg kan heller ikke gå forbi et stativ med fine kort/gavepapir/flotte bånd, uden at komme til at købe noget. Eller det er i hvert fald meget svært, hvis man dømmer ud fra indpakninglagerets størrelse.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Anne Droid » 14. sep 2018, 23:11

DetSorteCirkus skrev:Og notesbøger! Og klistermærker til notesbøger1 Og fortrykte lister til dit og dat!
Alt det, der på engelsk går under betegnelsen "stationary".

Hvis jeg da så endda brugte noget af det.


Sådan har jeg det også. Især notesbøger. Jeg falder for en lækker en og køber den. Og jeg ved jo godt at jeg ikke kommer til at bruge den, for jeg bruger kun en bestemt størrelse af bestemt mærke.


Jeg køber også for meget garn og jeg har krus nok til at vi kan invitere 50 til kaffe og der vil stadig stå krus i skabet til uventede gæster.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Annione » 15. sep 2018, 08:25

Jeg kan ikke styre mit indkøb af dullegrej, vitaminer og kosttilskud.
Forleden gik jeg i min nye, lokale Normal - manglede faktisk neglelakfjerner og tandtråd. Måtte betale 285,- ved kassen. Og styrede mig nogenlunde.

Det er dog en fordel, når man køber lejlighed og ikke har råd til noget. Jeg har nemlig et kæmpe lager af alt :-D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Wizzze » 15. sep 2018, 10:07

kartoffelpizza skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg blev inspireret af mig selv da jeg i morges var i en delikatesseforretning. Jeg er ikke særlig god til at styre dens slags :blush: Jeg købte mere end der var behov for og min madplanlægning er gået i ged. Men der er bare så
Mange lækre ting jeg gerne vil have og smage :D

Sådan sker det tit for mig i delikatessebutikker, tebutikker o.lign.

Hvad kan i andre ikke altid styre?

Det samme som dig. Slagtere, delikatessebutikker, fiskevogne og butikker i den dur. Så jeg holder mig væk medmindre det er helt okay at bruge en del penge


X3 :genert:
Besøger jeg Torvehallerne eller lign sted, har vi mad til den næste måned :blush2:
Derfor må jeg ikke tage derind alene, kan ikke styre mig, har brug for at nogen siger "får vi det spist?" :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Sangius » 15. sep 2018, 10:08

Når der er en gryde sovs tilbage på bordet når man er færdig med at spise. Og hvis der så lige er noget at dyppe det i - men helt ærligt, så er det nok bare at have en gaffel at dyppe det i. Sovs ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Wizzze » 15. sep 2018, 10:16

Maoam skrev:Datovarer især når det er kød. Jeg købte en hel økologisk kylling til 50 kr i dag, men jeg bor alene og har allerede tre fritgående kyllinger købt på tilbud i min fryser med tre skuffer.

Jeg har et supermarked som nabo. De har rigtig meget kød, der udløber på søndag, så jeg vil gå derover tidligt på dagen, selvom jeg er på grænsen til, hvad jeg kan have. Der skal være plads, men jeg skal blive bedre til at bruge det inden det ligger i fryseren for længe.

Jeg har også en kasse med deo, creme, tandpasta, mm. jeg skal tømme inden jeg må købe nyt. Jeg sorterede hårdt i det inden jeg flyttede, så jeg ikke tog noget jeg ikke kan lide med.


Sidste nytår havde vores lokale supermarked købt godt ind af krondyrmørbrad, dyreryg osv. men det var åbenbart for avanceret for de lokale :gruble: For de lå usolgt i tiden efter, og som udløbsdatoen nærmede sig, så "besøgte" jeg dem dagligt, og trods et forsøg på nedslag, så blev de ikke solgt, så 2 dage før udløb gav jeg uddeleren et tilbud han ikke kunne afslå, og vi havde fryseren fyldt det næste halve år :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. sep 2018, 10:39

Sangius skrev:Når der er en gryde sovs tilbage på bordet når man er færdig med at spise. Og hvis der så lige er noget at dyppe det i - men helt ærligt, så er det nok bare at have en gaffel at dyppe det i. Sovs ♡


Jeg tænkte ret meget over hvad dit indlæg havde med økonomi at gøre, men okay...hvis der er er overdrevet indkøb til giga mængder sovs, så passer det nok meget godt :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Sangius » 15. sep 2018, 10:44

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Når der er en gryde sovs tilbage på bordet når man er færdig med at spise. Og hvis der så lige er noget at dyppe det i - men helt ærligt, så er det nok bare at have en gaffel at dyppe det i. Sovs ♡


Jeg tænkte ret meget over hvad dit indlæg havde med økonomi at gøre, men okay...hvis der er er overdrevet indkøb til giga mængder sovs, så passer det nok meget godt :lol:


Ja... du har ret. Jeg har slet ikke forholdt mig til emnet i startindlægget :D

Det vsr det eneste jeg kunne komme i tanke om, som jeg ikke kunne styre :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. sep 2018, 10:47

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Når der er en gryde sovs tilbage på bordet når man er færdig med at spise. Og hvis der så lige er noget at dyppe det i - men helt ærligt, så er det nok bare at have en gaffel at dyppe det i. Sovs ♡


Jeg tænkte ret meget over hvad dit indlæg havde med økonomi at gøre, men okay...hvis der er er overdrevet indkøb til giga mængder sovs, så passer det nok meget godt :lol:


Ja... du har ret. Jeg har slet ikke forholdt mig til emnet i startindlægget :D

Det vsr det eneste jeg kunne komme i tanke om, som jeg ikke kunne styre :lol:


Eller hvilket fora tråden ligger i :lol:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf kidkomb » 15. sep 2018, 11:02

Madvarer på tilbud. Der skal jeg godt nok holde tungen lige i munden og overveje om det faktisk er noget vi når at få fortæret inden det bliver for gammelt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Pjeps » 15. sep 2018, 12:08

EBay, wish og kreagrej - så nu har jeg oprettet en konto hvor der bliver sat et beløb over, det er hvad jeg max må bruge på krea-grej.
1
:ninja:

Tilbage til "Privatøkonomi"