Hvad kan du ikke styre?

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14624

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. sep 2018, 13:43

Ene undervisning med min part :genert:
Jeg havde en plan for det i starten - 2 mdr med ugentlig undervisning for lige at komme i gang og så to uger imellem herefter. Så blev han skadet og kom i gang igen. Så red jeg to undervisningstimer på en uge og nu rider jeg ugenligt.

Min underviser er fantastisk og får så meget ud af det. Problemet er bare at hun er £45 pr gang :lol: .
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf lillebjoern » 15. sep 2018, 14:27

Annione skrev:Jeg kan ikke styre mit indkøb af dullegrej, vitaminer og kosttilskud.
Forleden gik jeg i min nye, lokale Normal - manglede faktisk neglelakfjerner og tandtråd. Måtte betale 285,- ved kassen. Og styrede mig nogenlunde.

Det er dog en fordel, når man køber lejlighed og ikke har råd til noget. Jeg har nemlig et kæmpe lager af alt :-D


Det er ret skidt for min økonomi, at den Normal er kommet dér. Der kan jeg virkelig slet ikke styre mig... :gisp:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Jedi » 15. sep 2018, 14:51

Online-shopping, diverse :-D køber det meste dullegrej, vitaminer, tøj osv. dér.

Hvis jeg kommer ind i en Tiger eller Søstrene Greene butik, så kommer jeg ud med urtepotter, en køkkendims og nogle blokke/notesbøger, fordi "det er jo næsten en foræring".
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Daine » 15. sep 2018, 14:58

Julepynt.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51949

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf fisken80 » 15. sep 2018, 15:32

Jedi skrev:Online-shopping, diverse :-D køber det meste dullegrej, vitaminer, tøj osv. dér.

Hvis jeg kommer ind i en Tiger eller Søstrene Greene butik, så kommer jeg ud med urtepotter, en køkkendims og nogle blokke/notesbøger, fordi "det er jo næsten en foræring".


Det med Tiger og Søstrene Grene det forstår jeg simpelthen ikke. Så pænt er det jo heller ikke det de har. Og hvis man véd man har skuffen fuld af notesbøger og ikke mangler urtepotter (ja faktisk dårligt har plads til dem) hvorfor så købe? Jeg var med en veninde i Tiger for noget tid siden og hun gjorde netop det du beskriver og jeg stod bare og kiggede undrende på mens hun fyldte kurven med underligt og ubrugeligt nips.
Det er jo der, hvor jeg tænker, at de 250 kroner hun lige fyrede af på ligegyldige ting kunne have været brugt på en god bog eller bare have været gemt til ja noget andet og sjovere end nips fra Tiger.
Hvad er det, der er så tiltrækkende ved det?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Tilly » 15. sep 2018, 15:35

Dimser fra eBay.

Tilbud på makeup/ personlig pleje produkter.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. sep 2018, 15:56

fisken80 skrev:Det med Tiger og Søstrene Grene det forstår jeg simpelthen ikke. Så pænt er det jo heller ikke det de har. Og hvis man véd man har skuffen fuld af notesbøger og ikke mangler urtepotter (ja faktisk dårligt har plads til dem) hvorfor så købe? Jeg var med en veninde i Tiger for noget tid siden og hun gjorde netop det du beskriver og jeg stod bare og kiggede undrende på mens hun fyldte kurven med underligt og ubrugeligt nips.
Det er jo der, hvor jeg tænker, at de 250 kroner hun lige fyrede af på ligegyldige ting kunne have været brugt på en god bog eller bare have været gemt til ja noget andet og sjovere end nips fra Tiger.
Hvad er det, der er så tiltrækkende ved det?


Jeg tror, det handler om to ting.

1) At vi, der køber ting de steder, faktisk synes, at tingene er pæne og anvendelige. I hvert fald i momentet. Smag og behag.
2) Primær årsag: Volume. Mange billige varer på samme sted taler til en grådighed i nogen, som en enkelt god ting til samme pris ikke kan tilfredsstille på samme måde. Jeg kender godt følelsen fra mig selv og er derfor bevidst om ikke at komme i den type butikker særlig tit.

Det er ikke rationelt eller specielt positivt, det er jeg helt enig med dig i, men det er sådan, det hænger sammen, tror jeg.
2
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Lykke » 15. sep 2018, 16:12

Men er Normal, Tiger eller Søstrene grene så billigt?
Jeg blev lidt overrasket da jeg var på fødselsdagspynt/snacks-jagt. SÅ billig synes jeg ikke normal er, i hvert fald ikke når Føtex eller netto har tilbud.
Men det et mest make up de er billige ved?

Søstrene grene og Tiger køber jeg pynt, for udvalget er bedst. Men heller ikke sådan mega billigt i forhold til supermarked, men så handler det selvfølgelig om udvalg.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf LadyFox » 15. sep 2018, 16:14

fisken80 skrev:
Jedi skrev:Online-shopping, diverse :-D køber det meste dullegrej, vitaminer, tøj osv. dér.

Hvis jeg kommer ind i en Tiger eller Søstrene Greene butik, så kommer jeg ud med urtepotter, en køkkendims og nogle blokke/notesbøger, fordi "det er jo næsten en foræring".


Det med Tiger og Søstrene Grene det forstår jeg simpelthen ikke. Så pænt er det jo heller ikke det de har. Og hvis man véd man har skuffen fuld af notesbøger og ikke mangler urtepotter (ja faktisk dårligt har plads til dem) hvorfor så købe? Jeg var med en veninde i Tiger for noget tid siden og hun gjorde netop det du beskriver og jeg stod bare og kiggede undrende på mens hun fyldte kurven med underligt og ubrugeligt nips.
Det er jo der, hvor jeg tænker, at de 250 kroner hun lige fyrede af på ligegyldige ting kunne have været brugt på en god bog eller bare have været gemt til ja noget andet og sjovere end nips fra Tiger.
Hvad er det, der er så tiltrækkende ved det?


Jeg synes tit især Søstrene Grene af de to har nogle fine ting, men det er jo en smagssag. Dermed ikke sagt at jeg gerne vil eje alt fra de butikker, eller at jeg vil indrette hele mit hjem med dimser fra de butikker. Derudover er der mange ting jeg køber for funktionen, og er relativt ligeglad med udseenet og så kan det da lige så godt købes hvor det er billigt. Og ja, så kan det da godt være at jeg kommer ud med lidt flere sugerør eller servietter end jeg kom efter og jeg måske først skal bruge et kuffert-tag om et år - men det ser jeg nu ikke det store problem i.
2
...
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf FrøkenM » 15. sep 2018, 16:26

Mit største issue er mbyM kjoler. Og tøj generelt. Har rigtig meget :blush:

Jeg kæmper også af og til med at bevare kontrollen i en bland selv slik butik ;)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Jedi » 15. sep 2018, 17:15

fisken80 skrev:
Jedi skrev:Online-shopping, diverse :-D køber det meste dullegrej, vitaminer, tøj osv. dér.

Hvis jeg kommer ind i en Tiger eller Søstrene Greene butik, så kommer jeg ud med urtepotter, en køkkendims og nogle blokke/notesbøger, fordi "det er jo næsten en foræring".


Det med Tiger og Søstrene Grene det forstår jeg simpelthen ikke. Så pænt er det jo heller ikke det de har. Og hvis man véd man har skuffen fuld af notesbøger og ikke mangler urtepotter (ja faktisk dårligt har plads til dem) hvorfor så købe? Jeg var med en veninde i Tiger for noget tid siden og hun gjorde netop det du beskriver og jeg stod bare og kiggede undrende på mens hun fyldte kurven med underligt og ubrugeligt nips.
Det er jo der, hvor jeg tænker, at de 250 kroner hun lige fyrede af på ligegyldige ting kunne have været brugt på en god bog eller bare have været gemt til ja noget andet og sjovere end nips fra Tiger.
Hvad er det, der er så tiltrækkende ved det?


Nu handler tråden jo om det, man ikke kan styre. Jeg påstår ikke selv at forstå det - jeg konstaterer bare, at jeg køber utroligt meget de steder, hvis jeg kommer derind.
3
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51949

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf fisken80 » 15. sep 2018, 17:48

DetSorteCirkus skrev:
fisken80 skrev:Det med Tiger og Søstrene Grene det forstår jeg simpelthen ikke. Så pænt er det jo heller ikke det de har. Og hvis man véd man har skuffen fuld af notesbøger og ikke mangler urtepotter (ja faktisk dårligt har plads til dem) hvorfor så købe? Jeg var med en veninde i Tiger for noget tid siden og hun gjorde netop det du beskriver og jeg stod bare og kiggede undrende på mens hun fyldte kurven med underligt og ubrugeligt nips.
Det er jo der, hvor jeg tænker, at de 250 kroner hun lige fyrede af på ligegyldige ting kunne have været brugt på en god bog eller bare have været gemt til ja noget andet og sjovere end nips fra Tiger.
Hvad er det, der er så tiltrækkende ved det?


Jeg tror, det handler om to ting.

1) At vi, der køber ting de steder, faktisk synes, at tingene er pæne og anvendelige. I hvert fald i momentet. Smag og behag.
2) Primær årsag: Volume. Mange billige varer på samme sted taler til en grådighed i nogen, som en enkelt god ting til samme pris ikke kan tilfredsstille på samme måde. Jeg kender godt følelsen fra mig selv og er derfor bevidst om ikke at komme i den type butikker særlig tit.

Det er ikke rationelt eller specielt positivt, det er jeg helt enig med dig i, men det er sådan, det hænger sammen, tror jeg.


Jamen du har sikkert ret. Jeg opfatter egentlig ikke mig selv som noget nærigt menneske, men jeg har nok alligevel en rem af noget, for lige præcis i den slags butikker køber jeg aldrig andet end det jeg kom derind efter. Og det samme gælder nonfood i supermarkederne. Men samtidig er jeg jo også klar over, at jeg er ret alene om at have det sådan, ellers ville butikker som Tiger og Søstrene Grene slet ikke kunne eksistere. Og supermarkederne ville droppe nonfood-varer.
Jeg plejer ret let at kunne sætte mig ind i, hvad det er der gør, at folk handler forskelligt. Men lige når det drejer sig om at bruge penge på helt unødvendige ting, der kommer jeg til kort. Men det er nok på grund af mit nærigheds-syndrom eller hvad man nu skal kalde det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Selma156 » 16. sep 2018, 18:35

Generelt lever jeg meget minimalistisk og bryder mig ikke om at shoppe - ikke for at lyde hellig, men det har jeg aldrig rigtig gjort. Jeg bryder mig kun om at have ting jeg relativt ofte bruger, og ellers ryger det ud, til venner eller genbrug.

Men, der er jo undtagelser. Mine må være bøger, landekort og stempler i passet :D
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf 1234 » 16. sep 2018, 18:43

Selma156 skrev:Generelt lever jeg meget minimalistisk og bryder mig ikke om at shoppe - ikke for at lyde hellig, men det har jeg aldrig rigtig gjort. Jeg bryder mig kun om at have ting jeg relativt ofte bruger, og ellers ryger det ud, til venner eller genbrug.

Men, der er jo undtagelser. Mine må være bøger, landekort og stempler i passet :D


Er du mig ? :8:
0
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Hvad kan du ikke styre?

Indlægaf Selma156 » 16. sep 2018, 18:46

1234 skrev:
Selma156 skrev:Generelt lever jeg meget minimalistisk og bryder mig ikke om at shoppe - ikke for at lyde hellig, men det har jeg aldrig rigtig gjort. Jeg bryder mig kun om at have ting jeg relativt ofte bruger, og ellers ryger det ud, til venner eller genbrug.

Men, der er jo undtagelser. Mine må være bøger, landekort og stempler i passet :D


Er du mig ? :8:


Det kan da godt være! Jeg har i hvert fald bidt mærke i, at vi har ret meget samme grad af udlængsel :D
0

Tilbage til "Privatøkonomi"