Sparetråd!

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Sparetråd!

Indlægaf Stitch » 4. jan 2019, 15:03

Planten skrev:
Stitch skrev:
Planten skrev:Jeg prøver stadig, men har planlagt køb af lænestol, tatoveringer osv osv. Men alt andet bremser jeg op med :D


Jeg har også lige nogle planlagte køb, men alt småtteri og mad skal ned på et spareniveau :)

Nemlig! Det kan vi godt klare :)


Vi må holde hinanden i ørerne :D

Jeg har fået installeret spiir, og har sat mig for at jeg SKAL tjekke app'en min. 1 gang om ugen.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Sparetråd!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jan 2019, 14:33

Vi vil prøve at køre er non-shopping 2019. Vi mangler vitterligt intet og jeg vil meget gerne spare en røvfuld penge op hvis vi ender i DK om et par år og skal købe en bolig. Vi er alt for gode til at bruge penge på ingenting. Vores søn begynder at få lommepenge og så må han spare op til de ting han gerne vil have istedet for st vi køber her og der.

Madplaner, bedre styring at hvad vi skal have og ikke købe en masse bare fordi.

Omtanke og respekt for pengene er vist vores nøgleord for 2019.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Sparetråd!

Indlægaf Kruspersille » 13. jan 2019, 14:40

Jeg vil også gerne være med. Har lige søgt en (drømme) 30-timers stilling, og hvis jeg får den bliver det lidt skrabet :D Så jeg kan lige så godt vænne mig til det, for det kunne være dejligt at gå ned i tid.
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Sparetråd!

Indlægaf Jydepigen » 21. feb 2019, 10:54

Jeg er også med på at spare i 2019 :wave:
Generelt kommer jeg alt for meget - som jeg enten har nok af i forvejen eller noget unødvendigt. Ønsker at få en god opsparing.

Jeg har lige købt ny bil og jeg skal på en dyr udenlandsrejse til sommer, så der skal strammes ind, så der er plads til lidt shopping og sightseeing på ferien.
Jeg har netop skiftet bank og forsikringsselskab, så det var med til at spare nogle gode penge. Med den nye bank har jeg oprettet en budgetkonto, som formentlig gøre det nemmere at have et overblik over mine udgifter og ikke overraskes af store regninger.

På madfronten skal jeg bare være bedre til at bruge det jeg har i skabe og fryser, i stedet for at købe mere, som jeg alligevel ikke har plads til.
Tøj har jeg vist heller ikke brug for mere af. Men elsker at shoppe tøj, så der skal jeg lige stoppe mig selv indimellem :wink3:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Sparetråd!

Indlægaf Neenah » 21. feb 2019, 12:23

Jydepigen skrev:Jeg er også med på at spare i 2019 :wave:
Generelt kommer jeg alt for meget - som jeg enten har nok af i forvejen eller noget unødvendigt. Ønsker at få en god opsparing.

Jeg har lige købt ny bil og jeg skal på en dyr udenlandsrejse til sommer, så der skal strammes ind, så der er plads til lidt shopping og sightseeing på ferien.
Jeg har netop skiftet bank og forsikringsselskab, så det var med til at spare nogle gode penge. Med den nye bank har jeg oprettet en budgetkonto, som formentlig gøre det nemmere at have et overblik over mine udgifter og ikke overraskes af store regninger.

På madfronten skal jeg bare være bedre til at bruge det jeg har i skabe og fryser, i stedet for at købe mere, som jeg alligevel ikke har plads til.
Tøj har jeg vist heller ikke brug for mere af. Men elsker at shoppe tøj, så der skal jeg lige stoppe mig selv indimellem :wink3:

Luksusproblem :fløjt:
1

Tilbage til "Privatøkonomi"