Opsparing rente

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 18:09

1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Opsparing rente

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 18:10

godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)

Det er sgu sært hos Djøf er der 50.000 i hvert fald da jeg kiggede på det og havde ikke forestillet mig at IDA kunne have en dårligere aftale :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 18:14

1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)

Det er sgu sært hos Djøf er der 50.000 i hvert fald da jeg kiggede på det og havde ikke forestillet mig at IDA kunne have en dårligere aftale :lol:


Det ligner heller ikke IDA, jeg må brokke mig :lol: Er dog ret glad for vores forsikringer via IDA, de er godt nok til at betale, har slet ikke råd til at blive færdig :lol:

Manden skal vidst have omlagt firmakonto, så han vil ringe og hører dem. Tjekkede lige og forbrugsforeningen koster 130 kr om året, så det er hurtigt tjent hjem i renter, så måske er det bare den vej vi skal :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Opsparing rente

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 18:16

godtnavn skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)

Det er sgu sært hos Djøf er der 50.000 i hvert fald da jeg kiggede på det og havde ikke forestillet mig at IDA kunne have en dårligere aftale :lol:


Det ligner heller ikke IDA, jeg må brokke mig :lol: Er dog ret glad for vores forsikringer via IDA, de er godt nok til at betale, har slet ikke råd til at blive færdig :lol:

Manden skal vidst have omlagt firmakonto, så han vil ringe og hører dem. Tjekkede lige og forbrugsforeningen koster 130 kr om året, så det er hurtigt tjent hjem i renter, så måske er det bare den vej vi skal :)


Nej det er jo det. Vi har fået lov at beholde vores studieforsikringer de første år, så klare man det nok. Især når indtægten stiger gange 4.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 18:18

1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)

Det er sgu sært hos Djøf er der 50.000 i hvert fald da jeg kiggede på det og havde ikke forestillet mig at IDA kunne have en dårligere aftale :lol:


Det ligner heller ikke IDA, jeg må brokke mig :lol: Er dog ret glad for vores forsikringer via IDA, de er godt nok til at betale, har slet ikke råd til at blive færdig :lol:

Manden skal vidst have omlagt firmakonto, så han vil ringe og hører dem. Tjekkede lige og forbrugsforeningen koster 130 kr om året, så det er hurtigt tjent hjem i renter, så måske er det bare den vej vi skal :)


Nej det er jo det. Vi har fået lov at beholde vores studieforsikringer de første år, så klare man det nok. Især når indtægten stiger gange 4.


Det blier mærkeligt når vi pludselig begge tjener rigtige penge, det blev syret! Vi kommer jo til at kunne smide over 20.000 kr på opsparingen hver måned, det er jo helt tosset... Så der er nok fint råd til forsikringen ;)
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Opsparing rente

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2018, 18:24

Jeg har også Lån og Spar og får 5% på de første 50000 på lønkontoen, ingenting for det over 50.000. På min opsparingskonto får jeg 0,35% når saldoen er over 50.000 men ikke noget, hvis der står under 50.000.

Det er gennem min fagforening.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Opsparing rente

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2018, 18:27

godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)


Hvis man kigger på bankens egen hjemmeside så står der, at man får 5% på de første 50.000 på lønkontoen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 18:34

fisken80 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.


I følge IDA's hjemmeside så nej :) Kun de første 20.000. Men måske jeg kan prøve at forhandle mig til bedre, kan se at vi faktisk kan sparer penge på at flytte alting til dem (udover firmaet) så kan være jeg skal overtale manden til det :)


Hvis man kigger på bankens egen hjemmeside så står der, at man får 5% på de første 50.000 på lønkontoen.


Det kan jeg ikke lige finde, men tænker at snakke med dem en af de nærmeste dage, så kan de vel svare :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Opsparing rente

Indlægaf Stars » 6. aug 2018, 18:43

https://www.lsb.dk/resp/content/produkt ... msfordele/

Du får attraktive renter og en personlig rådgiver
Lønkonto med en rente på 5% på de første 50.000 kr. og 0 % af resten
Opsparing med en rente på 0,35% på hele kontoen ved en saldo på minimum 50.000 kr.
Kassekredit med en favorabel rente
Budgetkonto med en rente på 0%
Personlig rådgivning
Årligt økonomieftersyn


Du får gratis kort og gebyrfri hævninger
Gratis MasterCard
Gratis Visa/Dankort til din LSBprivat® Lønkonto
Gratis at betale girokort i netbanken
Ingen gebyrer, når du hæver med dit Visa/Dankort i vores automater
Ingen gebyrer, når du overfører i netbank mellem interne og eksterne konti i Danmark.
Det skal du vide
Rentesatserne er variable og gældende pr. 4. marts 2015. For at få den høje rente skal du være medlem af en af de organisationer, som Lån & Spar samarbejder med, have afsluttet din uddannelse - og du skal samle hele din privatøkonomi hos Lån & Spar.

Undtaget er dit realkreditlån, som du ikke behøver at flytte, før du lægger lånet om. Ændringer af eksisterende og evt. nye realkreditlån skal formidles gennem Lån & Spar og Totalkredit. LSBprivat® er en del af en samlet pakke af produkter og services. Vi skal kunne kreditvurdere din økonomi i forhold til den samlede pakke.

Kontoen er gebyrfri, medmindre du bruger vores rådgivere til transaktioner, som du selv kunne have klaret i netbanken.

Lån og kreditter får du på baggrund af en almindelig kreditvurdering.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Opsparing rente

Indlægaf Stars » 6. aug 2018, 18:47

Forskellen må være, at du stadig er under uddannelse?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 7. sep 2018, 18:57

Stars skrev:Forskellen må være, at du stadig er under uddannelse?


Er nu flyttet 100% til banken, og forskellen er netop at jeg er studerende. Tilgengæld får jeg 0,5 på opsparingskonto også når der står under 50.000 kr. Kæresten har også flyttet, og de samarbejder også med hans fagforening, så vi får 5% på de første 70.000 kr, og dernæst 0,5 % på øvrig opsparingen :)

Men vi skal helt op og have 1 million stående før vi er bedre stillet med min halve procent end hvis vi begge arbejdede, og der er lige lidt vej, inden vi bliver så rige er jeg nok færdiguddannet ;) Så man er lidt ringere stillet som studerende.

Men uanset er vi en milliard gange bedre stillet end hvis vi var i Nordea :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Opsparing rente

Indlægaf Tilly » 9. sep 2018, 08:03

Jeg får da helt lyst til at skifte til Lån & Spar. Nogen der kan fortælle mig om man man oprette ekstra konti gratis? Lige nu har jeg nemlig 4 forskellige konti.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2018, 13:02

Tilly skrev:Jeg får da helt lyst til at skifte til Lån & Spar. Nogen der kan fortælle mig om man man oprette ekstra konti gratis? Lige nu har jeg nemlig 4 forskellige konti.


Jeg tror vi ender på 8 og det koster intet :) Ligesom det første visa/dankort per person er gratis, og øvrige dankort også er gratis, faktisk koster vores brug 0 kr, tilgengæld får vi en masse renter, det er en hel ny verden i forhold til Nordea :lol:

...men bankdamen var bevidst om at de ikke tjener på os nu, så hun nævnte også lige at vi jo kunne overveje at købe bolig og at vi godt ville kunne låne 2 millioner selvom jeg studerede :lol: Det skal vi så ikke lige, især fordi man ikke rigtig kan få et hus i København for 2 mio ;)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Opsparing rente

Indlægaf Tilly » 9. sep 2018, 13:30

godtnavn skrev:
Tilly skrev:Jeg får da helt lyst til at skifte til Lån & Spar. Nogen der kan fortælle mig om man man oprette ekstra konti gratis? Lige nu har jeg nemlig 4 forskellige konti.


Jeg tror vi ender på 8 og det koster intet :) Ligesom det første visa/dankort per person er gratis, og øvrige dankort også er gratis, faktisk koster vores brug 0 kr, tilgengæld får vi en masse renter, det er en hel ny verden i forhold til Nordea :lol:

...men bankdamen var bevidst om at de ikke tjener på os nu, så hun nævnte også lige at vi jo kunne overveje at købe bolig og at vi godt ville kunne låne 2 millioner selvom jeg studerede :lol: Det skal vi så ikke lige, især fordi man ikke rigtig kan få et hus i København for 2 mio ;)

Jeg får pt også 0,00% i rente ved Danske Bank, og til gengæld betaler jeg 30 kr pr måned for min bankaftale! Så synes det er overvejelsen værd at skifte :)
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Opsparing rente

Indlægaf fisken80 » 9. sep 2018, 15:55

Tilly skrev:
godtnavn skrev:
Tilly skrev:Jeg får da helt lyst til at skifte til Lån & Spar. Nogen der kan fortælle mig om man man oprette ekstra konti gratis? Lige nu har jeg nemlig 4 forskellige konti.


Jeg tror vi ender på 8 og det koster intet :) Ligesom det første visa/dankort per person er gratis, og øvrige dankort også er gratis, faktisk koster vores brug 0 kr, tilgengæld får vi en masse renter, det er en hel ny verden i forhold til Nordea :lol:

...men bankdamen var bevidst om at de ikke tjener på os nu, så hun nævnte også lige at vi jo kunne overveje at købe bolig og at vi godt ville kunne låne 2 millioner selvom jeg studerede :lol: Det skal vi så ikke lige, især fordi man ikke rigtig kan få et hus i København for 2 mio ;)

Jeg får pt også 0,00% i rente ved Danske Bank, og til gengæld betaler jeg 30 kr pr måned for min bankaftale! Så synes det er overvejelsen værd at skifte :)


Vi skiftede til Lån&Spar bl.a. fordi vi fik en god rente. Eller i hvert fald bedre en de nul procent Nykredit kunne tilbude os...
Vi har ikke haft noget at klage over hidtil. Men vi har så heller ikke rigtig haft brug for banken og vi er uden tvivl en rigtig dårlig forretning for dem. Men det kan jo ændre sig og så må vi se, hvordan de så er til den tid.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Privatøkonomi"