Hvad gider du ikke give penge for?

Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Kilix » 20. maj 2018, 11:57

Det kan selvfølgelig være af flere forskellige årsager ;) Og jeg har da også forskellige niveauer, hvor jeg kan tænke "Lidt højere kvalitet/mængde/brugervenlighed, så ville jeg godt betale prisen".

F.eks: Personligt gider jeg ikke give mange penge for luksus tasker. Jo, jeg kunne da godt tænke mig "den perfekte taske", men den er desværre ikke opfundet endnu (eller også har jeg bare ikke fundet den :D ), og jeg er simpelthen for nærig til at give penge for et brand, bare for brandets skyld. Der skal være noget brugervenlighed tilstæde, når jeg køber en taske. Hvis jeg skal give mere end et par tusinde for en skal det være sygt højt kvalitet, den skal være enormt brugervenlig, og så skal den ikke være masseproduceret. (Jeg elsker unikke ting).

Så sådan skåret ind til benet, gider jeg ikke give penge for masseproducerede mærkevarer, når det drejer sig om tasker :D

Vi er da heldigvis allesammen forskellige, så jeg er enormt nysgerrig på hvad i ikke gider give penge for. Pizza, fordi du kan lave det selv? Rengøringshjælp, fordi du nyder det? :gruble:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. maj 2018, 12:01

Rengøring i Dk. Jeg har tilgode at finde en jeg er tilfreds med og som jeg vil betale prisen for. Det er for ringe og for dyrt. Så jeg har givet op, selvom jeg virkelig gerne vil have rengøring :(
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf hotlips » 20. maj 2018, 13:33

At samle skrald.
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Maoam » 20. maj 2018, 14:28

Confucius skrev:Nyheder. Jeg bruger ikke penge på abonnement eller aviser i løssalg, da jeg altid kan få de nyheder, jeg ønsker, gratis.

Jeg bruger også virkelig sjældent penge på et lykønskningskort til en gave. Det er SÅ spild af penge, da det normalt bare læses med et halvt øje, mens modtagerens koncentration er på selve gaven. Og det smides jo bare ud bagefter.

Drikkepenge betaler jeg af princip aldrig.


Jeg har det lige som dig med lykønskningskort, men det er et krav i min familie, og jeg synes den eneste fordel ved dem er, at fortælle hvem en gave er fra, til en fest med mange gaver.

Jeg køber de billigste pakker med 4 lykønskningskort. Det er spild at give mere for et kort, der læses på få sekunder.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 14:29

Ukrudt. Altså det der spiselige der sælges for vanvittige beløb i supermarkederne :stoned:

Generelt gider jeg heller ikke betale mere end nødvendigt hvis det primært er mærket og prestigen man betaler for og der findes udmærkede alternativer der er billigere. Og så er det lige meget om det er årets første kartofler fra Samsø eller en T-shirt.
Senest rettet af Juki 20. maj 2018, 14:35, rettet i alt 1 gang.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 15:17

Lemonella skrev:En opvaskemaskine. Jeg nyder at stå og vaske op i hånden. Jeg hører god musik og lader tankerne løbe hid og did. Jeg hygger mig med at vaske op. :)
Jeg oplever alt for tit at bestikket hos folk med opvaskemaskine, stadig har madrester på og så synes jeg servicet lugter underligt også selvom deres opvaskemaskine er ny.

Det kommer hurtigt til at stinke hvis service osv. står for længe i en lukket opvaskemaskine, uanset om det er rent eller ej :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2018, 16:31

Afskårne blomster. Eller jo, buketter til en 20-30 kroner er fint, men jeg ville aldrig nogensinde købe en buket til mig selv, der kostede mere end 50 kroner.
Jeg vil dog godt sende til andre, hvis det f.eks. er for at vise deltagelse ved et dødsfald, jeg blev selv meget glad for dem jeg fik, da min far døde. Men jeg ville aldrig købe dem til mig selv.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf girl_beat » 20. maj 2018, 16:33

Rejsestørrelser - altså shampoo, bodylotion osv. Får dem i massevis på hoteller, ved varekøb i udlandet eller som produktprøver, så gider ikke give +10 kr i Matas eller Normal :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf JoyNips » 20. maj 2018, 17:45

At betale penge. Kæft, jeg synes gebyrer for at betale regninger er latterlige penge at betale!
19
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Buller » 20. maj 2018, 17:49

Takeaway. Jeg kan lave det meste hurtigere, billigere og bedre alligevel.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Daine » 20. maj 2018, 18:01

JoyNips skrev:At betale penge. Kæft, jeg synes gebyrer for at betale regninger er latterlige penge at betale!

SÅ enig! Kostede det en krone eller to, ville jeg ikke gide gøre noget ved det. Men knap 10 kr pr regning for at pengene bliver overført automatisk fra en konto hver måned? Det er sgu ikke i orden. Og nu forsøger jeg at lave om på det, men det er ikke altid nemt. Lorte systemer :sur:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Daine » 20. maj 2018, 18:04

Varer til fuld pris i butikker der tit kører med kampagnepriser som “spar 20% på alt”. Bla gør Imerco det så ofte, at jeg aldrig ville betale fuld pris der. Det samme med Sportmaster.
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Lisva » 20. maj 2018, 18:17

Fragt ved online bestillinger. Hvilket så ofte resulterer i, at jeg bestiller et eller andet ligegyldigt for 100-150 kr. for at nå over beløbsgrænsen for "fri" fragt. I stedet for bare at betale de skide 39 kr. Det er dyrt at være nærig. :sarkasme:
19
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2018, 18:18

De der forsikringer man tit kan købe med når man køber ting så som elektronik. Det er jo åndssvagt mange penge man kan ende med at give for ting der måske sker, og mange af tingene er så billige at det ikke er helt umuligt at erstatte hvis der sker et eller andet.
9
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Animi » 20. maj 2018, 18:22

Koncerter. Jeg har været til meget meget få koncerter i mit liv, og det er fordi jeg synes at man ofte giver latterligt mange penge for en billet, for at man så oplever et sceneshow, i stedet for noget ordentlig musik.
Til gengæld er der så nogen koncerter jeg ville give en halv arm for. Fx vil jeg altid altid altid betale hvad end det måtte koste, når Josh Groban er i DK. Men det er fordi jeg ved, at han altid leverer 100% og det er alle pengene værd.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Privatøkonomi"