Hvad gider du ikke give penge for?

Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. maj 2018, 18:47

Isterninger.
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Xnaiv » 20. maj 2018, 18:52

Tv-kanaler
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2018, 19:04

Efter at have grublet lidt over spørgsmålet må jeg sige: intet.

Jeg kan være meget økonomisk og nøjsom og er det for det meste, men så rabler det nogle gange, og jeg bestiller spontant et indendørs springvand hjem og tre rejser til sommerferien.

Hvis jeg har penge til det, og min opsparing også har fået sin del, kan jeg vist i princippet finde på at købe alt, men til gengæld er jeg ikke glad for at betale fuld pris.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf lillebjoern » 20. maj 2018, 19:48

Frisør. Jeg har ikke været til frisøren i 10+ år, men tager med saksen en gang om måneden. Det er jo vanvittigt at give flere hundrede kroner for bare at få klippet længderne.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Krølle » 20. maj 2018, 21:14

Dikus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Efter at have grublet lidt over spørgsmålet må jeg sige: intet.

Jeg kan være meget økonomisk og nøjsom og er det for det meste, men så rabler det nogle gange, og jeg bestiller spontant et indendørs springvand hjem og tre rejser til sommerferien.

Hvis jeg har penge til det, og min opsparing også har fået sin del, kan jeg vist i princippet finde på at købe alt, men til gengæld er jeg ikke glad for at betale fuld pris.


Sådan har jeg det vist også.


x 3.

Som det pt ses rundt omkring på debatten er der ikke rigtig noget, jeg vil afvise at købe alene med den begrundelse, at det er for mærkeligt :lol: :blush:
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Akehurst2 » 20. maj 2018, 21:33

Plasticposer.

Men det er også det eneste, jeg kan komme på. Alt, der er nævnt her i tråden, bruger jeg gerne penge på. :genert:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Luffegås » 20. maj 2018, 21:50

takket være spotify, har jeg mere viden om musik. For vil ærligt ikke give 120 kr. for en cd som de kostede inden Spotify kom frem, nu koster de vidst 99 fra nu
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf LaMariposa » 20. maj 2018, 21:57

lillebjoern skrev:Frisør. Jeg har ikke været til frisøren i 10+ år, men tager med saksen en gang om måneden. Det er jo vanvittigt at give flere hundrede kroner for bare at få klippet længderne.


Jeg betaler gerne for frisør, men priserne er da helt skøre. F... nej om jeg vil give 400 kr for at få klippet mit standard kommunefarvede hår. Så jeg giver at princip ikke over 200 kr for det.
1
:lun: Be brave
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Lykke » 21. maj 2018, 04:00

Frisør. 500-800kr for at vaske og klippe. Nej det gider jeg aldrig mere bruge penge på.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf ExCoastal » 21. maj 2018, 04:40

Rengøring. Men vi laver et lille trick, som virker næsten hver gang. Vi hyrer et bureau til at gøre huset rent, og hvis vi kan lide kvaliteten af rengøringen, så hyrer vi dem, der gør et godt job udenom bureauet. Vi betaler $60 hver anden weekend for at få et helt hus gjort rent.

Jeg nægter at betale en formue for at blive klippet, så jeg vælge altid Supercuts, jeg skal bare have kort hår, så det kræver ikke meget. Og under $20 :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 05:23

LaMariposa skrev:Jeg betaler gerne for frisør, men priserne er da helt skøre. F... nej om jeg vil give 400 kr for at få klippet mit standard kommunefarvede hår. Så jeg giver at princip ikke over 200 kr for det.


Jeg giver 150 kr. hos en uddannet frisør, der får det overstået på 15-20 minutter.
Det er faktisk vigtigt for mig, at der slet ikke er tid til kreativitet og forslag, for de gange, hvor det er forsøgt med mit hår, er det gået galt. Da min faste frisør engang havde lukket, gik jeg til en dobbelt så dyr, som ordnede samme opgave på dobbelt så lang tid og til slut glattede mit hår. Det så rigtig pænt ud, men forsvandt jo hurtigt igen.

Det er ikke, fordi jeg synes, at frisørfaget bare handler om at sørge for, at folk kan se ud af øjnene igen, eller at det er pjat, når en stor opgave koster; jeg har bare ikke brug for alt det, en frisør også kan.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf 1234 » 21. maj 2018, 05:32

Jeg må indrømme efter en total fejlklipning, så betaler jeg glædelig for min faste frisør.
Hun er så overhovedet heller ikke dyr, 275 kr. for en klipning jeg altid er 100 % tilfreds med, synes jeg er godt givet ud.

Tilgengæld er trusser en ting jeg virkelig ikke gider betale mange penge for.
Hvad sker der for, at et par i undertøjsbutikker koster over 100 kr. hvis de skal matche ens bh´er.
Det er jo vanvittig priser for utrolig lidt stof.
8
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Kattefjæs » 21. maj 2018, 05:49

Jeg gider ikke betale for basic reparationer af fx tøj. Det kan jeg heldigvis oftest ordne selv, så det er ikke det store problem. Men jeg kender folk som gerne betaler et par hundrede kroner for at få lagt et par bukser op en cm eller to. Det synes jeg er meget for en lille reparation. Men jeg giver så omvendt penge for reparationer af ting som jeg ikke kan finde ud af at ordne selv, som andre sikkert vil ryste på hovedet af, så det går jo nok op i sidste ende. :)

Jeg betaler gerne for en god klipning, men jeg ville aldrig betale ekstra for hårvask, kur eller andet i den stil. Synes frisør er kedeligt og det skal helst bare overstås i en fart. Og så kan jeg altså ikke se det magiske i frisør-hårvask...

Jeg gider heller ikke betale i dyre domme for telefoner og elektronik. Jeg skal bare have lige de devices jeg har brug for, men så heller ikke mere. Ikke noget fancy og ingen overflødige apparater her.

Jeg gider heller ikke betale for nyheder.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf 1234 » 21. maj 2018, 06:13

Kattefjæs skrev:Jeg gider ikke betale for basic reparationer af fx tøj. Det kan jeg heldigvis oftest ordne selv, så det er ikke det store problem. Men jeg kender folk som gerne betaler et par hundrede kroner for at få lagt et par bukser op en cm eller to. Det synes jeg er meget for en lille reparation. Men jeg giver så omvendt penge for reparationer af ting som jeg ikke kan finde ud af at ordne selv, som andre sikkert vil ryste på hovedet af, så det går jo nok op i sidste ende. :)

Jeg betaler gerne for en god klipning, men jeg ville aldrig betale ekstra for hårvask, kur eller andet i den stil. Synes frisør er kedeligt og det skal helst bare overstås i en fart. Og så kan jeg altså ikke se det magiske i frisør-hårvask...

Jeg gider heller ikke betale i dyre domme for telefoner og elektronik. Jeg skal bare have lige de devices jeg har brug for, men så heller ikke mere. Ikke noget fancy og ingen overflødige apparater her.


Jeg gider heller ikke betale for nyheder.


Elektronik er virkelig også noget jeg ikke gider bruge mange penge på. Jeg har virkelig rystet meget på hovedet af folk, der køber computere til over 10.000 kr., men ligesom mig primært skal bruge den til skrive i word og browser.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2018, 06:55

DetSorteCirkus skrev:
LaMariposa skrev:Jeg betaler gerne for frisør, men priserne er da helt skøre. F... nej om jeg vil give 400 kr for at få klippet mit standard kommunefarvede hår. Så jeg giver at princip ikke over 200 kr for det.


Jeg giver 150 kr. hos en uddannet frisør, der får det overstået på 15-20 minutter.
Det er faktisk vigtigt for mig, at der slet ikke er tid til kreativitet og forslag, for de gange, hvor det er forsøgt med mit hår, er det gået galt. Da min faste frisør engang havde lukket, gik jeg til en dobbelt så dyr, som ordnede samme opgave på dobbelt så lang tid og til slut glattede mit hår. Det så rigtig pænt ud, men forsvandt jo hurtigt igen.

Det er ikke, fordi jeg synes, at frisørfaget bare handler om at sørge for, at folk kan se ud af øjnene igen, eller at det er pjat, når en stor opgave koster; jeg har bare ikke brug for alt det, en frisør også kan.


Jeg har altid tænkt at frisør må være noget af det dårligt lønnede faglærte arbejde man kan komme i nærheden af. 150,- for 20 minutter er jo en elendig betaling for et job der aflønnes i 20 minutters intervaller. De første 30 kroner er moms. Så er der 120,- tilbage. Man kan ikke i praksis fakturere 100% af sin tid, der er forskelligt overhead, så de 20 minutter er måske 25 minutters arbejdstid. Det giver ca. 280,- i timen. 6 ugers betalt ferie, og så er man på 250,- i timen. Så er der lokale, materialer osv., det er måske 50,-, så er man på 200,-. Sygdom og børns sygdom, 2 uger om året, og så er man på 190,- i timen. 12% pension, så er man på 170,- i timen. Og det er uden der er betalt overskud til en evt. ejer af salonen, og lønnen forudsætter at man kan finde nok kunder hele tiden, det går ikke at man har en times hul her og der i kalenderen, det får hurtigt betalingen til at styrtdykke. De betingelser ville jeg ikke arbejde under.

Sammenligner man f.eks. med en elektriker, tager han for det første minimum 600,- i timen, og han arbejder typisk flere timer ad gangen, så han skal ikke have en ny kunde hvert 20. minut. Og han skal ikke have et lokale til modtagelse af kunder, han kommer i en bil og han fakturerer køretiden.
5

Tilbage til "Privatøkonomi"