Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

didaa
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2357

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf didaa » 29. nov 2023, 06:15

Wizzze skrev:
didaa skrev:50 kr for gløgg i Netto. Plejede sådan noget ikke at koste 20 kr??


Er det så ikke deres færdigblandede luxus mærke, den med Rom i?
Den gløgg man fik i gamle dage til en 20´er, var den der Blomberg ekstrakt, man selv skulle blande rødvin i, den slags har jeg ikke set i årevis. De gløgg de sælger i dag er incl. procenterne, givetvis så de kan tage højere pris :gruble:


Nej det var en færdigblandet af mærket Blomberg. Jeg gider ikke drikke gløgg fra supermarkedet og laver det selv, men jeg synes bare prisen var stukket af for et tarveligt produkt.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21438

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Nesnay » 29. nov 2023, 07:33

didaa skrev:
Wizzze skrev:
didaa skrev:50 kr for gløgg i Netto. Plejede sådan noget ikke at koste 20 kr??


Er det så ikke deres færdigblandede luxus mærke, den med Rom i?
Den gløgg man fik i gamle dage til en 20´er, var den der Blomberg ekstrakt, man selv skulle blande rødvin i, den slags har jeg ikke set i årevis. De gløgg de sælger i dag er incl. procenterne, givetvis så de kan tage højere pris :gruble:


Nej det var en færdigblandet af mærket Blomberg. Jeg gider ikke drikke gløgg fra supermarkedet og laver det selv, men jeg synes bare prisen var stukket af for et tarveligt produkt.
Jeg så også en Blomberg til over 50 i Meny i sidste uge og tænkte, at det var dyrt.
0
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf godtnavn » 29. nov 2023, 10:24

Kirsebærsovs fra den gamle fabrik kostede 50 kr i min Netto, det synes jeg var lige godt pebret.
1
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9489

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Sorenspige » 30. nov 2023, 20:17

godtnavn skrev:Kirsebærsovs fra den gamle fabrik kostede 50 kr i min Netto, det synes jeg var lige godt pebret.


Jeg har set den til 32kr i Bilka, så 50kr i Netto lyder også dyrt.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12765
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12533

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. nov 2023, 21:04

At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.
0
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3670

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Kanga » 30. nov 2023, 21:06

Guilded_Lily skrev:At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.


What? Det er da vanvittigt.
Jeg elsker at sende breve i ny og næ, og her til jul også julekort. Men det skal da nærmest have en post for dig selv på budgettet.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12765
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12533

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. nov 2023, 21:08

Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.


What? Det er da vanvittigt.
Jeg elsker at sende breve i ny og næ, og her til jul også julekort. Men det skal da nærmest have en post for dig selv på budgettet.


Det er mere end en fordobling. Det er vist noget med, at de mister deres monopol på breve. Det bliver da vist det endelige dødsstød, når de ældre, der ikke er på nettet, efterhånden falder bort.
0
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3670

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Kanga » 30. nov 2023, 21:11

Guilded_Lily skrev:
Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.


What? Det er da vanvittigt.
Jeg elsker at sende breve i ny og næ, og her til jul også julekort. Men det skal da nærmest have en post for dig selv på budgettet.


Det er mere end en fordobling. Det er vist noget med, at de mister deres monopol på breve. Det bliver da vist det endelige dødsstød, når de ældre, der ikke er på nettet, efterhånden falder bort.

Jeg tænker bare på regningen i det offentlige. Jeg sender en del indkaldelser til borgere som af den ene eller anden grund ikke har Digital Post. Tit skal det sendes med quickpost, hvis det er med kort varsel. Det bliver dyrt...
5
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6489

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 1. dec 2023, 06:14

Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:
Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.


What? Det er da vanvittigt.
Jeg elsker at sende breve i ny og næ, og her til jul også julekort. Men det skal da nærmest have en post for dig selv på budgettet.


Det er mere end en fordobling. Det er vist noget med, at de mister deres monopol på breve. Det bliver da vist det endelige dødsstød, når de ældre, der ikke er på nettet, efterhånden falder bort.

Jeg tænker bare på regningen i det offentlige. Jeg sender en del indkaldelser til borgere som af den ene eller anden grund ikke har Digital Post. Tit skal det sendes med quickpost, hvis det er med kort varsel. Det bliver dyrt...


Det ville næsten være billigere at sende digitalt til rådhuset, og så kunne hjemmepleje (hvis de alligevel skal forbi borgeren) eller rådhusbetjenten printe det og køre ud med det i fysisk form.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22407
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52709

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 1. dec 2023, 06:30

Stars skrev:
Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:
Kanga skrev:
Guilded_Lily skrev:At det kommer til at koste 25,- kr. at sende et almindeligt brev med PN efter nytår.


What? Det er da vanvittigt.
Jeg elsker at sende breve i ny og næ, og her til jul også julekort. Men det skal da nærmest have en post for dig selv på budgettet.


Det er mere end en fordobling. Det er vist noget med, at de mister deres monopol på breve. Det bliver da vist det endelige dødsstød, når de ældre, der ikke er på nettet, efterhånden falder bort.

Jeg tænker bare på regningen i det offentlige. Jeg sender en del indkaldelser til borgere som af den ene eller anden grund ikke har Digital Post. Tit skal det sendes med quickpost, hvis det er med kort varsel. Det bliver dyrt...


Det ville næsten være billigere at sende digitalt til rådhuset, og så kunne hjemmepleje (hvis de alligevel skal forbi borgeren) eller rådhusbetjenten printe det og køre ud med det i fysisk form.


Jeg gætter på, at eksempelvis DAO nu begynder at bringe breve ud også. De har i lang tid leveret de tidsskrifter vi får (fagblade og faglige magasiner) så de kan snildt begynde at levere breve også nu hvor monopolet forsvinder.
Og de kan med garanti gøre det billigere end Post Nords 25 kroner - som jo er helt skørt.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
HerErJeg
Indlæg: 4246
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5051

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf HerErJeg » 3. dec 2023, 20:50

Begrebet prisbillig bybil (elektrisk) betyder priser fra 200.000 kr. for den billigste.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... karp-pris/
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13021
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Pandesteg » 4. dec 2023, 08:07

Min mand købte en pakke Wasa knækbrød til mig i fredags, og kunne se den kostede 43 kr. Det synes jeg er pebret.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Indlæg: 22407
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52709

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 4. dec 2023, 09:34

Pandesteg skrev:Min mand købte en pakke Wasa knækbrød til mig i fredags, og kunne se den kostede 43 kr. Det synes jeg er pebret.


Det lyder helt vildt. Jeg mener det koster omkring 24 kroner for en pakke der hvor jeg handler. Har det været en af de der dobbeltpakker måske?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13021
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Pandesteg » 4. dec 2023, 09:37

fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:Min mand købte en pakke Wasa knækbrød til mig i fredags, og kunne se den kostede 43 kr. Det synes jeg er pebret.


Det lyder helt vildt. Jeg mener det koster omkring 24 kroner for en pakke der hvor jeg handler. Har det været en af de der dobbeltpakker måske?


Nej der var kun én pakke.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23473

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Mani » 4. dec 2023, 09:40

Pandesteg skrev:
fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:Min mand købte en pakke Wasa knækbrød til mig i fredags, og kunne se den kostede 43 kr. Det synes jeg er pebret.


Det lyder helt vildt. Jeg mener det koster omkring 24 kroner for en pakke der hvor jeg handler. Har det været en af de der dobbeltpakker måske?


Nej der var kun én pakke.

Er det kanel? Den variant er blevet tosset-dyr synes jeg.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Privatøkonomi"