Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 4. apr 2019, 05:07

Kerrigan skrev:
Stars skrev:
Kerrigan skrev:
Stitch skrev:Overvejede at ombooke returdatoen for min flytur. Det koster det dobbelte af at bare booke en ny.


Så prøv at annullere en pladsreservation på et DSB-tog. :lol: Det koster mere end selve det at købe pladsreservationen.

Det må være noget nyt?
Jeg har ofte annulleret pladsreservationer og fået alle pengene tilbage.


Det plejede at være gratis, nu tager de 40 kroner for at ændre billetter og reservationer.

"Ja, du kan refundere din Pladsbillet indtil dagen før rejsedagen. Refunderer du din Pladsbillet i betjent salg, koster det et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ekspedition.

På rejsedagen er refundering ikke mulig. Ændrer du pladsbilletten til en anden dag til samme strækning, tages der ikke gebyr. Skal pladsbilletten gælde en anden strækning opkræves et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition. Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag."

https://www.dsb.dk/kundeservice/kundese ... fundering/


Ahh - jeg har altid kun afbestilt dem over nettet. Det er stadig ud til at være gratis.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Kerrigan » 4. apr 2019, 21:11

Stars skrev:
Kerrigan skrev:
Stars skrev:
Kerrigan skrev:
Stitch skrev:Overvejede at ombooke returdatoen for min flytur. Det koster det dobbelte af at bare booke en ny.


Så prøv at annullere en pladsreservation på et DSB-tog. :lol: Det koster mere end selve det at købe pladsreservationen.

Det må være noget nyt?
Jeg har ofte annulleret pladsreservationer og fået alle pengene tilbage.


Det plejede at være gratis, nu tager de 40 kroner for at ændre billetter og reservationer.

"Ja, du kan refundere din Pladsbillet indtil dagen før rejsedagen. Refunderer du din Pladsbillet i betjent salg, koster det et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ekspedition.

På rejsedagen er refundering ikke mulig. Ændrer du pladsbilletten til en anden dag til samme strækning, tages der ikke gebyr. Skal pladsbilletten gælde en anden strækning opkræves et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition. Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag."

https://www.dsb.dk/kundeservice/kundese ... fundering/


Ahh - jeg har altid kun afbestilt dem over nettet. Det er stadig ud til at være gratis.


Det vidste jeg ikke var en mulighed, det må jeg gøre fremover hvis det problem skulle opstå igen.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf RavenClaw » 5. apr 2019, 06:25

Stitch skrev:
Daine skrev:
Stitch skrev:
Mani skrev:Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.


Nu blev jeg nysgerrig - alle weekenderne stiger i pris i august/september på Wake up ift. nu. Kan ikke gennemskue hvorfor det pludselig koster omkring 1000kr pr nat ift normalt.

Er der nogle store arrangementer? Det plejer at trække prisen op.


2 hele mdr? Hmm.. Tjah. Umiddelbart ikke.
Fashion week og Copenhagen Historic Grand Prix i august og den pågældende weekend i september ECNP Congress, hvilket ikke rigtig siger mig noget. Ellers ikke det store.


Jeg var lige inde og tjekke CPH Halfmarathon, men det er d. 15/9 :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf musling » 16. apr 2019, 18:15

I søndags var jeg inde i min lokale brugs for at købe flydende vaskepulver.
Desværre var der udsolgt af den variant, som jeg plejer at købe, men ser, at der på hylden over, står en refill med samme indhold.

Det der kom bag på mig: refill'en er dyrere :nerve: :nerve:
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Tilly » 16. apr 2019, 18:18

musling skrev:I søndags var jeg inde i min lokale brugs for at købe flydende vaskepulver.
Desværre var der udsolgt af den variant, som jeg plejer at købe, men ser, at der på hylden over, står en refill med samme indhold.

Det der kom bag på mig: refill'en er dyrere :nerve: :nerve:

Jeg bemærkede også forleden at en pose refill instant kaffe koster det samme som et glas med instant kaffe. Det giver jo ikke rigtigt mening at der ikke er en besparelse når man køber refill, især ikke dit eksempel hvor refillen var dyrere. Hvis man skal lokke folk til at købe det, så skal der da være en besparelse.
2
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf nononsens » 24. apr 2019, 11:11

Prisen pt. kwh på offentlig ladestander uden abonnement.

Det er tydeligt at det ikke er muligt at få folk over til Elbiler hvis man ikke bor i hus (egen ladestander og samtidig i forstæderne så man ikke skal køre lagt til byen), uden at se på elpriserne. ca. 5,5 kr. pr. kwt, og en elbil køre ca.5-8 km pr. kwh.

Det er en pris på ca. 1 kr. pr. km, og en hybridbil/dieselbil kan realistisk køre i omegen af 22 km/l i gennemsnit over året og blandet kørsel, der er 0,5 kr pr. km eller mindre.

Så er det vanskeligt at sælger elbiler som værende billiger i drift (FDM meddeler også at service ikke er billiger på elbiler selvom de burde være det).

Grøn omstilling er umuligt når der ikke bliver tager politisk hånd om infra- og incitamentstrukturende.
4
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Minionine » 24. apr 2019, 12:30

Prisen på briller! Jeg har aldrig selv brugt briller, men min datter skal til at bruge dem nu. Vi vil gerne have nogle der passer godt til små børn der tumler rundt, men de koster dælme det hvide ud af øjet :8:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf RavenClaw » 24. apr 2019, 12:43

Minionine skrev:Prisen på briller! Jeg har aldrig selv brugt briller, men min datter skal til at bruge dem nu. Vi vil gerne have nogle der passer godt til små børn der tumler rundt, men de koster dælme det hvide ud af øjet :8:


Ja! Jeg har brugt det samme stel i nogle år, men har fået skiftet styrken. 2000 Kr. for ny styrke i brillerne, men linserne kan jeg få ombyttet gratis til en ny styrke....
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf didaa » 24. apr 2019, 12:43

Minionine skrev:Prisen på briller! Jeg har aldrig selv brugt briller, men min datter skal til at bruge dem nu. Vi vil gerne have nogle der passer godt til små børn der tumler rundt, men de koster dælme det hvide ud af øjet :8:


Har Louis Nielsen ikke gratis briller til børn op til en vis styrke?
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Minionine » 24. apr 2019, 18:15

didaa skrev:
Minionine skrev:Prisen på briller! Jeg har aldrig selv brugt briller, men min datter skal til at bruge dem nu. Vi vil gerne have nogle der passer godt til små børn der tumler rundt, men de koster dælme det hvide ud af øjet :8:


Har Louis Nielsen ikke gratis briller til børn op til en vis styrke?


Jo af den helt billige slags med enkeltsstyrkeglas. Vi skal have forskellig styrke samtidig med at brillerne skal være lette og fleksible til vores 2,5 årige.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Minionine » 24. apr 2019, 18:18

RavenClaw skrev:
Minionine skrev:Prisen på briller! Jeg har aldrig selv brugt briller, men min datter skal til at bruge dem nu. Vi vil gerne have nogle der passer godt til små børn der tumler rundt, men de koster dælme det hvide ud af øjet :8:


Ja! Jeg har brugt det samme stel i nogle år, men har fået skiftet styrken. 2000 Kr. for ny styrke i brillerne, men linserne kan jeg få ombyttet gratis til en ny styrke....


Det er jo helt vildt! Vi skal af med ca 5500 hvis vi skal have dem som vi synes er bedst til hende og hendes alder. Godt så! :wacko:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Pjeps » 26. apr 2019, 19:57

Prisen på 10 ml øjendråber til allergi , 400 kr . Det er noget af en literpris. Og holdbarhed kun 2 mdr. Jeg fik apotekerdamen til at bestille 2 stk a 5 ml i stedet for, i håb om at jeg ikke skal kassere en halv flaske og allergisæsonen varer mindst 4 mdr endnu.
0
:ninja:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Anne Droid » 27. apr 2019, 03:13

Pjeps skrev:Prisen på 10 ml øjendråber til allergi , 400 kr . Det er noget af en literpris. Og holdbarhed kun 2 mdr. Jeg fik apotekerdamen til at bestille 2 stk a 5 ml i stedet for, i håb om at jeg ikke skal kassere en halv flaske og allergisæsonen varer mindst 4 mdr endnu.


Nogle øjendråber fås i engangspipetter. Mine gjorde, men de kostede lidt mere til en måned end en flaske. Fordelen var når jeg kun havde brug for dem i få dage.
Jeg kan nu holde min allergi nede ved at tage allergimedicin året rundt. Øjendråberne kunne så skiftes ud med saltvand og det er noget billigere end øjendråber.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Pjeps » 27. apr 2019, 06:36

Anne Droid skrev:
Pjeps skrev:Prisen på 10 ml øjendråber til allergi , 400 kr . Det er noget af en literpris. Og holdbarhed kun 2 mdr. Jeg fik apotekerdamen til at bestille 2 stk a 5 ml i stedet for, i håb om at jeg ikke skal kassere en halv flaske og allergisæsonen varer mindst 4 mdr endnu.


Nogle øjendråber fås i engangspipetter. Mine gjorde, men de kostede lidt mere til en måned end en flaske. Fordelen var når jeg kun havde brug for dem i få dage.
Jeg kan nu holde min allergi nede ved at tage allergimedicin året rundt. Øjendråberne kunne så skiftes ud med saltvand og det er noget billigere end øjendråber.


Ja det ved jeg, men den billige version er udgået, og så kan det ikke gøres billigere med engangspipetter med mit forbrug.
0
:ninja:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf superboa » 24. maj 2019, 19:39

795 kr for en p-bøde!! :nerve: Det er mange år siden jeg sidst har fået én, men distræte mig glemte at sætte p-skiven da jeg var inde og handle :rulle:
1

Tilbage til "Privatøkonomi"