Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf ajnaM » 2. apr 2019, 20:20

Min veninde har købt et rækkehus til næsten 8 millioner kroner. Var derude og se det i dag, og jeg tænker måske, det burde koste halvdelen. :genert:
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf godtnavn » 2. apr 2019, 22:44

Den klapvogn vi gerne vil have, inkl liftdel ryger den over 5.000 kr!? Babyudstyr generelt overrasker mig ofte med priser. Jeg håber på et godt tilbud eller at finde en anden vogn der opfylder vores behov :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 3. apr 2019, 05:01

Kerrigan skrev:
Stitch skrev:Overvejede at ombooke returdatoen for min flytur. Det koster det dobbelte af at bare booke en ny.


Så prøv at annullere en pladsreservation på et DSB-tog. :lol: Det koster mere end selve det at købe pladsreservationen.

Det må være noget nyt?
Jeg har ofte annulleret pladsreservationer og fået alle pengene tilbage.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Mani » 3. apr 2019, 05:03

HappyPaww skrev:
Mani skrev:
HappyPaww skrev:
Mani skrev:Hotel i Kbh den 7. september :genert:

Hvad sker der den dag..?

Det ved jeg ikke - jeg skal til bryllup :)

Nåh - så det er bare generelt prisniveauet? Hvis det gover mening logistisk så tjek Wake Up Copenhagen - det er ret fint især til prisen (ned til 350 pr nat for eget værelse).

Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Lykke » 3. apr 2019, 05:35

At det kun kostede 25kr at ombooke en teaterbillet.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2019, 07:37

At køre med DSB. Jeg ved godt det er kliché og at mange har skrevet om det før, men jeg tænkte det ikke kunne være sååå dyrt - jeg rejser sjældent udenfor Sjælland med offentlig transport.

Jeg skal til en konference i Odense - 274,- kr. HVER vej, endda med Rejsekort udenfor myldretiden? Og 294,- uden rejsekort - det koster altså reelt set 588,- t/r fra Odense til København :gisp: Det er jo billigere at flyve til og fra Rom?! Og der er kun Orangebilleter fra kl. 22.00 og frem. Plus en masse vejarbejde ved Ringsted som giver længere rejsetid og man kan risikere at ende i togbus... Jamen, så tager jeg altså bilen. Jeg kan få en aftenbillet til Storebælt, som koster 234,- t/r og så bliver benzin nok omkring 100-150,-. Jeg har tjekket GoMore og Flixbus, men ingen af afgangene passer desværre, ellers havde jeg valgt det. Til gengæld lægger jeg min tur op på GoMore, så må jeg se om der er nogen andre, der vil med.

Desuden synes jeg det er helt vildt, at man med anonymt rejsekort skal indbetale 600,- på sit rejsekort hver gang man skal krydse regionale grænser. Du skal altså lægge 1200,- på dit rejsekort for at kunne rejse til og fra Fyn/Jylland, også selvom man kun skal bruge 300,- af dem. Jeg ved godt at det er for at undgå at en masse bevidst "glemmer" at checke ud og derfor får rejsen billigere, men det er da ikke mange der bare lige har råd til at lægge 1200,- til side - de bliver jo på rejsekortet - for at rejse til Odense...
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 3. apr 2019, 07:51

lillebjoern skrev:At køre med DSB. Jeg ved godt det er kliché og at mange har skrevet om det før, men jeg tænkte det ikke kunne være sååå dyrt - jeg rejser sjældent udenfor Sjælland med offentlig transport.

Jeg skal til en konference i Odense - 274,- kr. HVER vej, endda med Rejsekort udenfor myldretiden? Og 294,- uden rejsekort - det koster altså reelt set 588,- t/r fra Odense til København :gisp: Det er jo billigere at flyve til og fra Rom?! Og der er kun Orangebilleter fra kl. 22.00 og frem. Plus en masse vejarbejde ved Ringsted som giver længere rejsetid og man kan risikere at ende i togbus... Jamen, så tager jeg altså bilen. Jeg kan få en aftenbillet til Storebælt, som koster 234,- t/r og så bliver benzin nok omkring 100-150,-. Jeg har tjekket GoMore og Flixbus, men ingen af afgangene passer desværre, ellers havde jeg valgt det. Til gengæld lægger jeg min tur op på GoMore, så må jeg se om der er nogen andre, der vil med.

Desuden synes jeg det er helt vildt, at man med anonymt rejsekort skal indbetale 600,- på sit rejsekort hver gang man skal krydse regionale grænser. Du skal altså lægge 1200,- på dit rejsekort for at kunne rejse til og fra Fyn/Jylland, også selvom man kun skal bruge 300,- af dem. Jeg ved godt at det er for at undgå at en masse bevidst "glemmer" at checke ud og derfor får rejsen billigere, men det er da ikke mange der bare lige har råd til at lægge 1200,- til side - de bliver jo på rejsekortet - for at rejse til Odense...

Så må de jo få et personligt rejsekort i stedet ... der er forudbetalingen 25 kr uanset om man rejser to zoner eller fra København til Ålborg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2019, 07:56

Stars skrev:
lillebjoern skrev:At køre med DSB. Jeg ved godt det er kliché og at mange har skrevet om det før, men jeg tænkte det ikke kunne være sååå dyrt - jeg rejser sjældent udenfor Sjælland med offentlig transport.

Jeg skal til en konference i Odense - 274,- kr. HVER vej, endda med Rejsekort udenfor myldretiden? Og 294,- uden rejsekort - det koster altså reelt set 588,- t/r fra Odense til København :gisp: Det er jo billigere at flyve til og fra Rom?! Og der er kun Orangebilleter fra kl. 22.00 og frem. Plus en masse vejarbejde ved Ringsted som giver længere rejsetid og man kan risikere at ende i togbus... Jamen, så tager jeg altså bilen. Jeg kan få en aftenbillet til Storebælt, som koster 234,- t/r og så bliver benzin nok omkring 100-150,-. Jeg har tjekket GoMore og Flixbus, men ingen af afgangene passer desværre, ellers havde jeg valgt det. Til gengæld lægger jeg min tur op på GoMore, så må jeg se om der er nogen andre, der vil med.

Desuden synes jeg det er helt vildt, at man med anonymt rejsekort skal indbetale 600,- på sit rejsekort hver gang man skal krydse regionale grænser. Du skal altså lægge 1200,- på dit rejsekort for at kunne rejse til og fra Fyn/Jylland, også selvom man kun skal bruge 300,- af dem. Jeg ved godt at det er for at undgå at en masse bevidst "glemmer" at checke ud og derfor får rejsen billigere, men det er da ikke mange der bare lige har råd til at lægge 1200,- til side - de bliver jo på rejsekortet - for at rejse til Odense...

Så må de jo få et personligt rejsekort i stedet ... der er forudbetalingen 25 kr uanset om man rejser to zoner eller fra København til Ålborg.


Der kan jo være forskellige årsager til, at man ikke har et personligt rejsekort. Jeg blev selv udelukket fra at købe eller eje et personligt rejsekort i et år, da jeg havde glemt at checke ud tre gange i løbet af ét år - dengang fandtes Check Ud-appen ikke. Det kan også være at man er en familie, der deler et kort, eller at man ikke vil have sine personlige oplysninger registreret.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 3. apr 2019, 08:08

lillebjoern skrev:
Stars skrev:
lillebjoern skrev:At køre med DSB. Jeg ved godt det er kliché og at mange har skrevet om det før, men jeg tænkte det ikke kunne være sååå dyrt - jeg rejser sjældent udenfor Sjælland med offentlig transport.

Jeg skal til en konference i Odense - 274,- kr. HVER vej, endda med Rejsekort udenfor myldretiden? Og 294,- uden rejsekort - det koster altså reelt set 588,- t/r fra Odense til København :gisp: Det er jo billigere at flyve til og fra Rom?! Og der er kun Orangebilleter fra kl. 22.00 og frem. Plus en masse vejarbejde ved Ringsted som giver længere rejsetid og man kan risikere at ende i togbus... Jamen, så tager jeg altså bilen. Jeg kan få en aftenbillet til Storebælt, som koster 234,- t/r og så bliver benzin nok omkring 100-150,-. Jeg har tjekket GoMore og Flixbus, men ingen af afgangene passer desværre, ellers havde jeg valgt det. Til gengæld lægger jeg min tur op på GoMore, så må jeg se om der er nogen andre, der vil med.

Desuden synes jeg det er helt vildt, at man med anonymt rejsekort skal indbetale 600,- på sit rejsekort hver gang man skal krydse regionale grænser. Du skal altså lægge 1200,- på dit rejsekort for at kunne rejse til og fra Fyn/Jylland, også selvom man kun skal bruge 300,- af dem. Jeg ved godt at det er for at undgå at en masse bevidst "glemmer" at checke ud og derfor får rejsen billigere, men det er da ikke mange der bare lige har råd til at lægge 1200,- til side - de bliver jo på rejsekortet - for at rejse til Odense...

Så må de jo få et personligt rejsekort i stedet ... der er forudbetalingen 25 kr uanset om man rejser to zoner eller fra København til Ålborg.


Der kan jo være forskellige årsager til, at man ikke har et personligt rejsekort. Jeg blev selv udelukket fra at købe eller eje et personligt rejsekort i et år, da jeg havde glemt at checke ud tre gange i løbet af ét år - dengang fandtes Check Ud-appen ikke. Det kan også være at man er en familie, der deler et kort, eller at man ikke vil have sine personlige oplysninger registreret.


Det er selvfølgelig et problem, hvis man er udelukket fra at købe et personligt rejsekort (Hvilket er noget svineri, når de nedlægger de fleste andre billetter/kort)
Men man kan godt dele et personligt rejsekort - så skal man have et rejsekort Flex:

rejsekort.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stitch » 3. apr 2019, 09:14

Mani skrev:Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.


Nu blev jeg nysgerrig - alle weekenderne stiger i pris i august/september på Wake up ift. nu. Kan ikke gennemskue hvorfor det pludselig koster omkring 1000kr pr nat ift normalt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Daine » 3. apr 2019, 10:13

Stitch skrev:
Mani skrev:Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.


Nu blev jeg nysgerrig - alle weekenderne stiger i pris i august/september på Wake up ift. nu. Kan ikke gennemskue hvorfor det pludselig koster omkring 1000kr pr nat ift normalt.

Er der nogle store arrangementer? Det plejer at trække prisen op.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stitch » 3. apr 2019, 10:55

Daine skrev:
Stitch skrev:
Mani skrev:Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.


Nu blev jeg nysgerrig - alle weekenderne stiger i pris i august/september på Wake up ift. nu. Kan ikke gennemskue hvorfor det pludselig koster omkring 1000kr pr nat ift normalt.

Er der nogle store arrangementer? Det plejer at trække prisen op.


2 hele mdr? Hmm.. Tjah. Umiddelbart ikke.
Fashion week og Copenhagen Historic Grand Prix i august og den pågældende weekend i september ECNP Congress, hvilket ikke rigtig siger mig noget. Ellers ikke det store.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Pjeps » 3. apr 2019, 11:29

Prisen på et stykke Cheese cake hos Bertels igår, 55kr , tilgengæld var så også mæt resten af dagen , men alligevel, det er kage :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Mani » 3. apr 2019, 16:52

Stitch skrev:
Mani skrev:Det var der jeg ville booke - prisen er dobbelt op ifht den weekend vi lige har overnattet der.


Nu blev jeg nysgerrig - alle weekenderne stiger i pris i august/september på Wake up ift. nu. Kan ikke gennemskue hvorfor det pludselig koster omkring 1000kr pr nat ift normalt.

Det er ikke kun Wake up der er dyrt, men nu er vi endt med en lidt billigere Cabinn løsning. Måske det bare stadig er højsæson for weekend turer :gruble:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Kerrigan » 3. apr 2019, 19:24

Stars skrev:
Kerrigan skrev:
Stitch skrev:Overvejede at ombooke returdatoen for min flytur. Det koster det dobbelte af at bare booke en ny.


Så prøv at annullere en pladsreservation på et DSB-tog. :lol: Det koster mere end selve det at købe pladsreservationen.

Det må være noget nyt?
Jeg har ofte annulleret pladsreservationer og fået alle pengene tilbage.


Det plejede at være gratis, nu tager de 40 kroner for at ændre billetter og reservationer.

"Ja, du kan refundere din Pladsbillet indtil dagen før rejsedagen. Refunderer du din Pladsbillet i betjent salg, koster det et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ekspedition.

På rejsedagen er refundering ikke mulig. Ændrer du pladsbilletten til en anden dag til samme strækning, tages der ikke gebyr. Skal pladsbilletten gælde en anden strækning opkræves et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition. Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag."

https://www.dsb.dk/kundeservice/kundese ... fundering/
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Privatøkonomi"