Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Tjekker du din bon efter køb?

Ja Altid!
30
33%
Tjekker, men gider ikke brokke mig over 2 kr.
20
22%
Tjekker i nogle butikker, og ikke i andre
5
5%
Tjekker en gang i mellem, mest når jeg har handlet tilbud
18
20%
Tjekker sjældent
12
13%
Tjekker aldrig
4
4%
Andet, forklar
2
2%
Lyserød Rumgorilla
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 91
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2019, 20:11

Jeg handler primært i brugsen, og oplever meget sjældnet fejl på bonnerne der, så dem tjekker jeg somregel kun ved stor indkøb

Andre butikker tjekker jeg somregel, særligt netto og bilka, der er meget ofte fejl, og ikke bare små beløb.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
ingethesweetest
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. apr 2016, 15:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 51

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf ingethesweetest » 17. feb 2019, 17:33

Jeg tjekker altid min bon, og hvis der er fejl for mere end fem kr, påpeger jeg det - det gælder begge veje. Jeg føler ikke, at jeg kan tillade mig at brokke mig over fejl, som jeg mister på, hvis jeg ikke også brokker mig, når jeg "vinder" på det. Fem kroner er den tilfældige grænse, jeg har sat for mig selv.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Misantropen » 17. feb 2019, 18:16

Jeg kan anbefale Remas app. Den er virkelig genial. Hele deres sortiment er samlet med billeder og aktuelle priser(dog ikke dem der er sat ned pga. datoen) Når man laver en indkøbsliste regner den også automatisk sammen hvad det totale beløb på listen er/bliver :gogo:

Hvis man handler i Rema er det i hvert fald en nem og hurtig måde at tjekke om beløbet ved kassen og på bonen stemmer overens med priserne.

Når jeg køber ind i andre butikker plejer jeg at regne sammen i hovedet. Ikke altid i detaljer, mere for at få en idé om det bliver 200 eller 400 kr. Jeg synes mest jeg oplever fejl når butikkerne fjerner prisskilte med tilbudsprisen før tilbuddet udløber :rulle:
Senest rettet af Misantropen 17. feb 2019, 18:22, rettet i alt 1 gang.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf MrMister » 17. feb 2019, 18:20

Tjekker primært spot varer, som også er dem, der oftest har fejl netop fordi priserne manuelt skal ændres / indlæses i systemet, særligt i discount.

Netto er særligt grelle netop fordi deres skiftende tilbud og spot program er absurd vildt vs Rema feks.

Hvis der er fejl til min ulempe, gør jeg opmærksom på det hver eneste gang. Børnene får småpengene. Er det til min fordel gør jeg kun opmærksom på det, hvis det ellers er tyveri (ikke scannet vare) eller der ingen kø er. Gider ikke bruge min tid på at rette en fejl, som de har sparet deres egen tid på at fikse.

Iøvrigt: når der er tilbud får nogle af kæderne tilskud pr solgt enhed. Dvs de BÅDE snyder kunden for rabat såvel som opkræver leverandøren for rabatten alligevel. Hvis de sætter varen mere ned i pris end tiltænkt, kan de godt finde på at presse leverandører for rabat. Det må være en helt vild pengemaskine.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Panton » 17. feb 2019, 20:23

Jeg tjekker altid hvis jeg ikke selv har regnet det ud på vejen rundt. Det er slemt i netto med forkert pris, jeg har sommetider mistænkt dem for at gøre det bevidst. Man kan nævne en fejl mandag og torsdag er fejlen der stadig! Er træt af netto.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Animi » 17. feb 2019, 20:28

Jeg følger for det meste med, mens varerne bliver scannet ind. Så gider jeg ikke have en bon. Får jeg ikke holdt øje, mens de scanner, beder jeg kun om bonen, hvis jeg har købt meget. Ellers plejer jeg nogenlunde at kunne se om det passer.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Planten » 17. feb 2019, 20:36

Jeg regner løseligt sammen i hovedet,mens jeg lægger varerne på båndet :) Og følger med, når tingene bippes ind :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf ajnaM » 17. feb 2019, 21:04

Jeg køber 99% af mine ting på Nemlig og har aldrig overvejet at tjekke bonen dér. Jeg tænker ikke over, hvad mine indkøb koster - jeg køber bare de ting, jeg skal have. :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Delfin » 17. feb 2019, 23:34

Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.
0
14 11 14
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Stars » 18. feb 2019, 00:08

Delfin skrev:Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.

De fleste butikker har en scanner hængende til at tjekke prisen. Jeg køber af princip ikke varer, jeg ikke kender prisen på.
Har (for mange år siden) udvandret af en Fakta, fordi der ikke var pris på varen, og personen i kassen ikke ville tjekke prisen, før der var en kunde. (Fordi det var besværligt at annullere en bon, men nemt at trække en enkelt vare ud på en bon)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Delfin » 18. feb 2019, 00:49

Stars skrev:
Delfin skrev:Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.

De fleste butikker har en scanner hængende til at tjekke prisen. Jeg køber af princip ikke varer, jeg ikke kender prisen på.
Har (for mange år siden) udvandret af en Fakta, fordi der ikke var pris på varen, og personen i kassen ikke ville tjekke prisen, før der var en kunde. (Fordi det var besværligt at annullere en bon, men nemt at trække en enkelt vare ud på en bon)


Ja, men det var ikke det, jeg mente. Jeg ser selvfølgelig på prisen, inden jeg putter varen i kurven, men jeg kan da ikke huske prisen på det hele bagefter, når jeg står med bonen i hånden og skal tjekke.
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf fisken80 » 18. feb 2019, 06:35

Delfin skrev:
Stars skrev:
Delfin skrev:Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.

De fleste butikker har en scanner hængende til at tjekke prisen. Jeg køber af princip ikke varer, jeg ikke kender prisen på.
Har (for mange år siden) udvandret af en Fakta, fordi der ikke var pris på varen, og personen i kassen ikke ville tjekke prisen, før der var en kunde. (Fordi det var besværligt at annullere en bon, men nemt at trække en enkelt vare ud på en bon)


Ja, men det var ikke det, jeg mente. Jeg ser selvfølgelig på prisen, inden jeg putter varen i kurven, men jeg kan da ikke huske prisen på det hele bagefter, når jeg står med bonen i hånden og skal tjekke.


Det kan jeg stort set. De varer jeg altid køber véd jeg hvad skal koste, og her er der aldrig fejl. Hvis noget er 1 eller 2 kroner billigere end normalt, så kan jeg godt huske det og så tjekker jeg om varen går ind til den pris den skal, og hvis ikke den gør, så siger jeg det.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Panton » 18. feb 2019, 10:04

fisken80 skrev:
Delfin skrev:
Stars skrev:
Delfin skrev:Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.

De fleste butikker har en scanner hængende til at tjekke prisen. Jeg køber af princip ikke varer, jeg ikke kender prisen på.
Har (for mange år siden) udvandret af en Fakta, fordi der ikke var pris på varen, og personen i kassen ikke ville tjekke prisen, før der var en kunde. (Fordi det var besværligt at annullere en bon, men nemt at trække en enkelt vare ud på en bon)


Ja, men det var ikke det, jeg mente. Jeg ser selvfølgelig på prisen, inden jeg putter varen i kurven, men jeg kan da ikke huske prisen på det hele bagefter, når jeg står med bonen i hånden og skal tjekke.


Det kan jeg stort set. De varer jeg altid køber véd jeg hvad skal koste, og her er der aldrig fejl. Hvis noget er 1 eller 2 kroner billigere end normalt, så kan jeg godt huske det og så tjekker jeg om varen går ind til den pris den skal, og hvis ikke den gør, så siger jeg det.



Præcis det samme her.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Snyder du dig selv for 2.000kr om året?

Indlægaf Delfin » 18. feb 2019, 11:27

Panton skrev:
fisken80 skrev:
Delfin skrev:
Stars skrev:
Delfin skrev:Hvordan tjekker I egentlig bonen, når der ikke er pris på selve varen? Jeg lægger mærke til priserne, hvis der er et specielt tilbud, men om en pakke smør har en normalpris på 18 eller 19 kr kan jeg ikke huske.

De fleste butikker har en scanner hængende til at tjekke prisen. Jeg køber af princip ikke varer, jeg ikke kender prisen på.
Har (for mange år siden) udvandret af en Fakta, fordi der ikke var pris på varen, og personen i kassen ikke ville tjekke prisen, før der var en kunde. (Fordi det var besværligt at annullere en bon, men nemt at trække en enkelt vare ud på en bon)


Ja, men det var ikke det, jeg mente. Jeg ser selvfølgelig på prisen, inden jeg putter varen i kurven, men jeg kan da ikke huske prisen på det hele bagefter, når jeg står med bonen i hånden og skal tjekke.


Det kan jeg stort set. De varer jeg altid køber véd jeg hvad skal koste, og her er der aldrig fejl. Hvis noget er 1 eller 2 kroner billigere end normalt, så kan jeg godt huske det og så tjekker jeg om varen går ind til den pris den skal, og hvis ikke den gør, så siger jeg det.



Præcis det samme her.

Ok, det er min hjerne vist for dum til at huske, så jeg må nøjes med stikprøvekontrollerne af tilbudsvarer :lol:
0
14 11 14

Tilbage til "Privatøkonomi"