Usmageligt?

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1074
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 17162

Re: Usmageligt?

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2018, 12:56

fisken80 skrev:
Ficus skrev:
fisken80 skrev:
Der var ikke finanskrise i første del af 2008, for der blev jeg færdig med min uddannelse og alting buldrede derudaf og der var en milliard job slået op. Og derfor synes folk også det var utrolig mærkeligt, hvis man ikke kunne få et job med det samme. Antallet af job man skulle søge ugentligt blev også sat op på det tidspunkt.

Så jeg ved ikke, hvor første hit på google er fra, men det er i hvert fald forkert.

Man bør i øvrigt aldrig tage første hit på google for gode varer, google er en søgemaskine og den finder ikke kun pålidelige sider.

Og nu tjekkede jeg selv - første hit på google når man skriver finanskrisen er for helvede wikipedia, kildekritik er altså en rimelig vigtig disciplin...

Rolig nu, med den halv-nedladende tone.

Blandt de første hits jeg fik:
https://www.dr.dk/nyheder/hvornaar-opstod-krisen
https://iob.systime.dk/index.php?id=1708
http://www.econ.ku.dk/pbs/Dokumentfiler ... %20(Danish)/FINANSKRISEN%20og%20videnskaben%20Web%20udgave.pdf ( hvor der står at den kulminerer i 08, men starter i det små i forår 07, over et år før jeg sidder i banken.)

Og ja, også wiki, som automatisk kommer op som en faktaboks ved googling, men der er vel knapt nogle mennesker der tager den/dem for 100% gode varer mere og ikke lige scroller lidt videre. I øvrigt var det ikke det mit indlæg handlede om, det blev brugt til at sætte tid på mit bankmøde.

Men det du linker til handler da om den globale krise, jeg taler om hvornår den rammer i Danmark. Og det gør den først i slutningen af 2008.

Og beklager tonen, det var altså ikke for at være nedladende, jeg var bare lidt chokeret over, hvis du opfattede wikipedia som en kilde. Det gjorde du så heller ikke.
Ps. Der er desværre lidt vel mange mennesker, der tager wiki seriøst.

Google fungere da heller ikke sådan at hvis du og jeg søger på det samme ord at vi så nødvendigvis linkene op i samme rækkefølge. Så hvis jeg siger jeg valgte af trykke på første link, så kan du ikke bare Google det samme og være sikker på at du kender min kilde?
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 335
Likede indlæg: 7268

Indlægaf sigge » 23. apr 2018, 10:00

Før finanskrisen fik jeg af og til et brev fra min bank om, at jeg da endelig måtte sige til, hvis jeg ville låne penge, for jeg var jo sådan en god kunde. Det var dog ikke med opfordringer til, hvad jeg kunne bruge de lånte penge på, selvom de vist en enkelt gang gjorde særskilt opmærksom på muligheden for billån. Det stoppede så sjovt nok omkring 2008-2009 stykker, og siden har jeg ikke hørt noget. Før jeg fik en besked i min mobilbank-app, da jeg loggede på i weekenden. Men igen bare en påmindelse om, at jeg kan låne penge hos dem.

Jeg føler mig egentlig mest talt ned til. For jeg ved altså godt, hvad en bank laver, så de behøver ikke at fortælle mig, at de faktisk låner penge ud. Det er ikke rigtigt ny information det der. Hvis de derimod begynder at udbyde nye services såsom privat butler el.lign., må de da godt lige give et heads up.
2
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 79
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1274

Indlægaf thomassneum » 23. apr 2018, 10:09

Jow det er usmageligt.

Og min bilrådgiver prøver også konstant, at vejlede mig til at opgraderer den gamle spand.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 79
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1274

Indlægaf thomassneum » 23. apr 2018, 10:12

Da jeg købte min første andelslejlighed (kontant)
Så manglede jeg lige lidt til måneden, så jeg efterspurgte lidt overtræk i banken. Det spurgte så om jeg da ikke også lige havde brug for en par hundredetusiende til nye møbler og sårn... Jeg havde jo så god økonomi.

Jow tak, men hvorfor så gøre alt for at ødelægge det?

Rådgiver my ass...
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Privatøkonomi"