Boligkøb nu, renter, priser osv. Aargh!

Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4547

Re: Boligkøb nu, renter, priser osv. Aargh!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. mar 2020, 15:48

Sælger var ikke begejstret!

Jeg listede jo årsagerne til mit lave bud i beskeden til mægler og han svarede at han godt kunne se mine pointer, men tvivlede på at sælger ville acceptere det (det regnede jeg jo heller ikke med, det var jo udgangspunktet for forhandlingen).

Da jeg var derude og vi snakkede om prisen kontra liggetid og den manglende regulering sagde mægler så at der skulle nyt tag på bygningen og det ville koste 50.000,- pr. husstand, og det var sælger så villig til at gå ned i pris.

Nu svarede mægler så på mit udkast at sælger havde sagt at han ville gå 50.000,- ned i pris som svar på mit bud - dvs. at han ikke ændrer det fjerneste på prisen :rulle: Han ville ikke forhandle med så lavt et bud, men det havde jeg jo heller ikke regnet med faktisk. Jeg skrev til mægler at jeg virkelig var ked af at hans tid var spildt, men jeg takkede for selvsamme og oplyste at jeg var villig til at give 1,45 som den stod nu, men at jeg ikke regnede med at sælger var interesseret, så han skulle nok bare sætte den tilbage på markedet i 1½ år og se hvad der skete :lol: (altså tingene blev formuleret pænt og ordentligt, for mægler er faktisk meget sød og venlig og det er på ingen måde hans skyld at sælger er en klaphat).

Jeg kan tydeligt mærke at mægler er på min side i det her, men han skal jo være sælgers mand. Han insisterede på at snakke med sælger igen ift. min pris, men uanset hvad mægler giver ham af argumenter er jeg sikker på at han ikke vil sælge. Men det er jo åbenbart ikke vigtigt nok for ham.

Jeg skal ud og se på en anden bolig her i weekenden og den er umiddelbart super pæn og velholdt, en lille smule større og så er udbudsprisen 50.000,- under den første. De ligger 300 m. fra hinanden.
Senest rettet af Velvet-Goldmine 25. mar 2020, 18:40, rettet i alt 1 gang.
5
Jedi
Kort karma: 78
Likede indlæg: 2949

Indlægaf Jedi » 25. mar 2020, 16:10

Mægler er på sin egen side, og han vil gerne have huset solgt for at få sin betaling.
God idé at se på anden bolig.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4547

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. mar 2020, 16:40

Jedi skrev:Mægler er på sin egen side, og han vil gerne have huset solgt for at få sin betaling.
God idé at se på anden bolig.

Ja selvfølgelig. Jeg mener at han er på min side i argumentationen for prisen. Jeg kunne som sagt mærke på ham ved fremvisningen at han var beklemt ved at vise mig en bolig til den pris i den stand, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hans primære formål er at få den bolig solgt asap så han kan få sit salær (og ikke spilde tid på at fremvise en bolig som han godt ved ikke kan holde prisen).
2

Tilbage til "Privatøkonomi"