Ny mobil? Iphone?

Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 173
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1704

Ny mobil? Iphone?

Indlægaf Santopia » 12. feb 2020, 22:37

Jeg har længe udsat at købe en ny mobil, for jeg synes markedet er uoverskueligt. Lige nu har jeg en samsung galaxy s7 edge som trænger til en udskiftning. Jeg har før det haft iphobes og tænker jeg vil gå tilbage til det, selvom jeg egentlig helst ikke vil bruge for mange penge på en mobil.. kameraet er ret vigtigr, og jeg behøver ikke den nyeste model.
Nogle anbefalinger?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3206
Likede indlæg: 22300

Re: Ny mobil? Iphone?

Indlægaf Wizzze » 12. feb 2020, 22:47

Santopia skrev:Jeg har længe udsat at købe en ny mobil, for jeg synes markedet er uoverskueligt. Lige nu har jeg en samsung galaxy s7 edge som trænger til en udskiftning. Jeg har før det haft iphobes og tænker jeg vil gå tilbage til det, selvom jeg egentlig helst ikke vil bruge for mange penge på en mobil.. kameraet er ret vigtigr, og jeg behøver ikke den nyeste model.
Nogle anbefalinger?

Der er mange af de tidligere modeller til salg brugt, har du et budget, og hvordan med størrelse (altså fysisk) lille, mellem, stor eller meget stor?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 12. feb 2020, 23:18

Wizzze skrev:
Santopia skrev:Jeg har længe udsat at købe en ny mobil, for jeg synes markedet er uoverskueligt. Lige nu har jeg en samsung galaxy s7 edge som trænger til en udskiftning. Jeg har før det haft iphobes og tænker jeg vil gå tilbage til det, selvom jeg egentlig helst ikke vil bruge for mange penge på en mobil.. kameraet er ret vigtigr, og jeg behøver ikke den nyeste model.
Nogle anbefalinger?

Der er mange af de tidligere modeller til salg brugt, har du et budget, og hvordan med størrelse (altså fysisk) lille, mellem, stor eller meget stor?

Jeg har overvejet brugt, men tænker batteriet nok er dårligere på dem?
Siden mit behov ikke er det vilde, så havde jeg tænkt på max 4000 kr, men jeg råd til at købe præcis den jeg vil have. Jeg aner ikke, hvad man giver for en mobil nutildags :gammel:
Mit samsung edge 7 synes jeg er for stor. Jeg vil gerne have den i én hånd når jeg skriver. Jeg har en gammel iphone som arbejdsmobil, og den synes jeg er alt for lille. Så jeg er vel ude i en mellem :gruble:
0
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 12. feb 2020, 23:27

https://www.telmore.dk/shop/mobiltelefo ... P4QAvD_BwE

Tror i det her kunne være et godt køb? :gruble:
0
Brugeravatar
vandmelon
Kort karma: 7
Likede indlæg: 99

Indlægaf vandmelon » 13. feb 2020, 00:34

Er du tryg ved nethandel?

Normalt køber jeg mine mobiler fra Shenzhen i Kina uden told, fordi de strammere toldregler først bliver indført 01.01.2021 hvor alle de kreative metoder for at undgå told bliver lukket fra EU's side fordi det går massivt ud over EU's økonomi at folk kender nogen der kender nogen, og kan købe direkte fra fabrikkerne i Shenzhen & Zhengzhou, hvor de bl.a. laver Iphones, altså de ægte af slagsen. Alle mellemled bliver skåret væk. Nå, men på grund af de strammere toldregler er kineserne så småt ved at afprøve nye "omveje" ved at fragte "alt deres lort" til Spanien, og så sende til forbrugeren fra Spanien i stedet, da både UK og Kina er et døende marked for os "i det lukkede EU" i 2021, meget groft sagt.

Så hvis du er tryg ved nethandel, så prøv at handle på ebay fra Spanien. Lad være med at købe den bedste mobil, så du ikke bliver skuffet, men se det som et forsøg. Får du en velfungerende mobil som du kan lide og nogenlunde lever op til dine forventninger, så har du noget nethandel erfaring du kan tage med dig. Lige nu hvad jeg kan se, så er der følgende på tilbud:

https://ebay.to/3bA46sP
1300 alt i alt. 128 GB er desværre væk, men 64 GB tror jeg også er nok :)
Xiaomi er i mine øjne en af dem der laver de bedste mobiler for tiden til prisen også hvis du køber dem i dk.

https://ebay.to/2vrhI91
128 GB og 64 GB er desværre væk, men jeg smider den på alligevel, hvis nu du en af dagene trykker på en af deres telefoner og de har den og så som 64GB eller 128 GB. Kig på prisen, sælger de en tlf med 128 GB eller 64 GB inden for de næste måneder med 1500 kr eller over, plejer de at være bedst og billigst. Også Xiaomi og fra UK, dvs. ingen told indtil 01.01.2021.

https://ebay.to/38n2Wi1
64 GB. Der er kun et valg her hos dem. Også en af mine favoritter, ja du kan få en der er bedre, men til prisen, synes jeg at den er fin.

Ellers synes jeg godt om Asus, men kan ikke finde nogen der lige nu er til en god pris i udlandet hvor de normalt er lidt billigere :D
1
Sommer året rundt :)
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 699
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 4977

Indlægaf FrøkenM » 13. feb 2020, 08:20

Jeg ville købe Iphone hvis jeg skulle skifte. Har en 7'er på 128 GB som jeg (udover at batteriet trænger til en udskiftning) har været ganske tilfreds med i næsten 3 år :)

Jeg regner med den skal skiftes over det næste år til halvandet og det bliver Iphone igen. Ikke de helt store +modeller men de almindelige synes jeg har en passende størrelse.

Jeg ville i øvrigt ikke vælge mindre end 128 GB plads fordi opdateringer mv. fylder mere end de gjorde tidligere.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Aquadorable
Kort karma: 215
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2464

Indlægaf Aquadorable » 13. feb 2020, 08:57

Jeg har en iPhone Xs som arbejdstelefon og iPhone 11 Pro privat. Det er begge nogle virkelig gode telefoner, og forskellen er bestemt ikke ret stor - så vil anbefale Xs, der prismæssigt ligger på 5-6000 kroner.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 29
Likede indlæg: 1442

Indlægaf DenBruneMunk » 13. feb 2020, 09:10

Hvis bare man husker, at ældre iPhone's bliver degraderet, mister support fra Apple, og blive løbende dyre i reservedele, så er ældre brugte iPhone's sikkert ikke det værste. Men man kan altså også ende med en ubrugelig ikke opdateret model på 2 år, og batteri er sløvt, og software af Apple, vil sløve modellen fordi de mener batteri er ringe, som du bare kalder sløv telefon men måske er batteri levetiden.

Det er en dyr pengemaskine som man bare smider mere og mere efter, så vil jeg personligt hellere have mere kontrol, så når Samsung opgiver supporten, så har internettet et kæmpe backend support på mange Android mobiler, og man kan få nyere operativ system opdateringer man får måske endda flere features end før, og man tøver ikke med at få den åbnet og smide nyt batteri i.

Din Galaxy s7 Edge kan få mere liv, bare se her: https://forum.xda-developers.com/s7-edge
Ved det godt, super teknisk, og du skal måske have en ven til at hjælpe men tro mig, din ældre mobil får nyt liv :)

edit: Skal jeg lige nævne jeg har en Galaxy s6 edge+ i live og bedste velgående :) (dog også en nyere note10)
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3206
Likede indlæg: 22300

Indlægaf Wizzze » 13. feb 2020, 09:42

Santopia skrev:
Wizzze skrev:
Nogle anbefalinger?

Jeg har overvejet brugt, men tænker batteriet nok er dårligere på dem?
Siden mit behov ikke er det vilde, så havde jeg tænkt på max 4000 kr, men jeg råd til at købe præcis den jeg vil have. Jeg aner ikke, hvad man giver for en mobil nutildags :gammel:
Mit samsung edge 7 synes jeg er for stor. Jeg vil gerne have den i én hånd når jeg skriver. Jeg har en gammel iphone som arbejdsmobil, og den synes jeg er alt for lille. Så jeg er vel ude i en mellem :gruble:

Hvis Edge er for stor, så vil iPhone 11, XS og XR nok også føles for store :gruble: og så vil dit bedste valg være en iphone8, som heldigvis også er det bedste iPhone køb pt, hvis det skal være fra ny.
Tilbud på en 64mb version plejer at ligge mellem 3-3500kr, så ud og tjekke mobilselskaber, elektronikkæder og glem heller ikke Føtex/Bilka og se deres tilbud, og vær obs på at prisen godt kan svinge +-1000kr uge for uge, men du skal ikke betale mere end de omtalte 3-3500kr for en 64mb 8’er.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 296
Likede indlæg: 3553

Indlægaf girl_beat » 13. feb 2020, 09:44

iPhone 8 og opad har væsentligt bedre kameraer end de tidligere modeller (bl.a. noget stabilisator), så når du skriver, at det er vigtigt for dig, ville jeg anbefale at kigge nærmere på sådan én :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
ajnaM
Kort karma: 486
Likede indlæg: 11111

Indlægaf ajnaM » 13. feb 2020, 20:56

Hvis den skal kunne være i én hånd, vil jeg også anbefale en iPhone8. Jeg skiftede til Xr på jobbet for noget tid siden, og den er altså bare lige lidt større og ligger lidt uhandy i hånden.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"