Hjælp! Til gamer pc

MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf MOGA » 21. nov 2017, 11:04

Hjælp en rookie :genert:

Jeg har en søn på 11, hvis højeste ønske er en gamer pc - men jeg aner ikke hvad jeg skal lede efter og hvad det koster.

Han spiller Kerbal Space Program, Minecraft, Roblox, Terraria osv.

Kriterier: Skal kunne trække de spil og være så billig som muligt.
Hvad skal jeg gå efter?
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf MOGA » 21. nov 2017, 12:34

Ingen? Der må da være nogle gamere her :)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 12:39

Hygge gamer :) Jo, jeg ser da spil hist og her, dyr fornøjelse når man ikke gør det i flere timer om dagen.

Jeg ville se på https://www.mm-vision.dk/

Ryzen cpu har fået ok omtale, og så måske opgradere til GTX 1070?

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/R ... stationaer

Når du skriver billigt, så må du gerne skrive MAX pris, for de her maskiner ligger jo i næsten 7K+ og op. Hvis du mener du skal købe gamer pc til 3-4000kr, så får du ikke meget pc for det idag.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf Aragorn » 21. nov 2017, 12:41

MOGA skrev:Ingen? Der må da være nogle gamere her :)


Jeg spiller ikke, men du skal have en core i5 CPU med høj clock speed, og så gerne et 1080 gtx, så kan du trække langt de fleste spil. Når det kommer til afvikling af spil, så er clock speed mere vigtig end antallet af kerner, og de ekstra penge på en core i7 er spildt. 6. generations CPU er tilstrækkelig, men lad være med at gå længere tilbage, og 7. generations CPU skal man huske er den eneste generation som Microsoft garanterer alle Windows 10 features på.

Hvis du gerne vil spare penge, så kan du ændre GFX fra et 1080 til et 1070 eller 1060, men under 1060 vil være en dårlig investering.

Du slipper ikke med under 5000 kroner, og du kan let bruge 15.000.

Det er bedste er naturligvis at samle selv i dette tilfælde.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 12:42

Jeg tror ikke de titler som nævnes lægger op til Super GTX 1080 , nærmere en god cpu og 1060/1070 kort max. Det er jo ikke grafik kortet som bærer de spil så meget mener jeg. Og det er ikke FPS spil?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf Filipai » 21. nov 2017, 12:48

Skal det være en stationær eller en bærbar?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf Aragorn » 21. nov 2017, 12:50

DenBruneMunk skrev:Jeg tror ikke de titler som nævnes lægger op til Super GTX 1080 , nærmere en god cpu og 1060/1070 kort max. Det er jo ikke grafik kortet som bærer de spil så meget mener jeg. Og det er ikke FPS spil?


Som sagt, jeg spiller ikke, så jeg ved ikke hvad de spil der nævnes går ud på. Jeg ved bare, hvad der er relativt fremtidssikret, og kender den overordnede teori.

Det er klart, hvis det skal være en god gamer pc, så skal der også smides en 4K 144 Hz skærm oven i.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 13:03

Aragorn skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg tror ikke de titler som nævnes lægger op til Super GTX 1080 , nærmere en god cpu og 1060/1070 kort max. Det er jo ikke grafik kortet som bærer de spil så meget mener jeg. Og det er ikke FPS spil?


Som sagt, jeg spiller ikke, så jeg ved ikke hvad de spil der nævnes går ud på. Jeg ved bare, hvad der er relativt fremtidssikret, og kender den overordnede teori.

Det er klart, hvis det skal være en god gamer pc, så skal der også smides en 4K 144 Hz skærm oven i.

hehe, spillene taler ikke for en 4K 144hz skærm, så jo, du har ret, du spiller ikke.

Det her er primært 2D agtige spil , selvom minecraft begynder at være avancerede 3D , så er det langt fra et Crysis spil :)

De kører fint på en mindre maskine, selv med Intel GPU , der er folk som har for nylig vist at selv Destiny 2 kan køre på Intel GPU, så man behøver slet ikke GTX1080 bare fordi det findes. Selv de ældre GTX 970 kort kan da også bruges hvis man samler selv. og holder gerne til next gen af Nvidia kommer.

Så hvis kravene ikke er FPS eller CS:GO på højere plan, så skal man måske heller sikre at ens internet ikke er 2Mbit , når sønnen spiller minecraft , så det ikke lagger og gør ham uduelig på nettet som en del af en gruppe. Der skal 20Mbit og en god upload være på plads, og ikke en stor familie som også bruger forbindelsen samtidig.

Nu har jeg dobbeltchecket de navne, og ens for dem alle er de er da semi-3D men intet særlig avanceret, så en Intel GPU kan godt følge med her, hvis den er en del af intel chipset, og HVIS man skal skrabe pc'n til bunden. Det er dog ikke anbefalet, så vil jeg heller købe AMD grafik kort til det halve af Nvida eller et Nvidia GTX1060
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf Aragorn » 21. nov 2017, 13:12

DenBruneMunk skrev:
Aragorn skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg tror ikke de titler som nævnes lægger op til Super GTX 1080 , nærmere en god cpu og 1060/1070 kort max. Det er jo ikke grafik kortet som bærer de spil så meget mener jeg. Og det er ikke FPS spil?


Som sagt, jeg spiller ikke, så jeg ved ikke hvad de spil der nævnes går ud på. Jeg ved bare, hvad der er relativt fremtidssikret, og kender den overordnede teori.

Det er klart, hvis det skal være en god gamer pc, så skal der også smides en 4K 144 Hz skærm oven i.

hehe, spillene taler ikke for en 4K 144hz skærm, så jo, du har ret, du spiller ikke.

Det her er primært 2D agtige spil , selvom minecraft begynder at være avancerede 3D , så er det langt fra et Crysis spil :)

De kører fint på en mindre maskine, selv med Intel GPU , der er folk som har for nylig vist at selv Destiny 2 kan køre på Intel GPU, så man behøver slet ikke GTX1080 bare fordi det findes. Selv de ældre GTX 970 kort kan da også bruges hvis man samler selv. og holder gerne til next gen af Nvidia kommer.

Så hvis kravene ikke er FPS eller CS:GO på højere plan, så skal man måske heller sikre at ens internet ikke er 2Mbit , når sønnen spiller minecraft , så det ikke lagger og gør ham uduelig på nettet som en del af en gruppe. Der skal 20Mbit og en god upload være på plads, og ikke en stor familie som også bruger forbindelsen samtidig.

Nu har jeg dobbeltchecket de navne, og ens for dem alle er de er da semi-3D men intet særlig avanceret, så en Intel GPU kan godt følge med her, hvis den er en del af intel chipset, og HVIS man skal skrabe pc'n til bunden. Det er dog ikke anbefalet, så vil jeg heller købe AMD grafik kort til det halve af Nvida eller et Nvidia GTX1060


Jeg vil slet ikke bestride hvad du siger dér, men jeg er overbevist om, at knægten begynder at spille tungere spil, når han får en maskine der kan spille dem.

Det du skitserer dér, kvalificerer sig jo nærmest ikke til at kaldes en gamer pc, men nærmere en stor office maskine.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf MOGA » 21. nov 2017, 13:18

Tak for input, selvom det er sort tale :D

Med hensyn til hvad han spiller, nu og i fremtiden, så er han ikke en gængs 11 årig, og er jeg ret sikker på, at “byggespil” er hans ting.

Så: stationær til det beskrevne behov, meget gerne under 5000 alt inkl., vi kan ikke samle selv. Kan det lade sig gøre?
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf MOGA » 21. nov 2017, 13:20

Med fare for at gøre mig selv til grin - kan denne opfylde hans behov?

https://www.wupti.com/produkter/compute ... gIluvD_BwE
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 13:38

MOGA skrev:Tak for input, selvom det er sort tale :D

Med hensyn til hvad han spiller, nu og i fremtiden, så er han ikke en gængs 11 årig, og er jeg ret sikker på, at “byggespil” er hans ting.

Så: stationær til det beskrevne behov, meget gerne under 5000 alt inkl., vi kan ikke samle selv. Kan det lade sig gøre?

Og som du nok ikke ved, så er de beskedne 5000 ialt , hvad et OK GTX1080 koster, så det var nok ikke lige det du skulle have, når du også gerne vil have kabinet harddisk, og bundkort og cpu/ram osv... :)

Men kik hos mm-vision, de samler og du kan også ændre lidt på konfiguration uden at gå helt over de 5000kr. Skal du absolut spare, så få en til at hjælpe med en windows10 , så kan du måske skære den af budgettet uden at vi skal gå i detaljer her.

Det er ikke mange penge, og som Aragon gerne vil sige, så siger ordet Gamer noget andet om en pc, end den skal koste 5000kr og at den bruges til byggespil som du nævner :)

Du kan stadig uden at du skal give 7k som jeg skrev men du skal nok mere se på de bedre work stations som mm-vision også har, og starte i det lave evt tage en snak med dem over telefonen, og forklare budgettet ikke strækker til mere.
2
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Hjælp! Til gamer pc

Indlægaf Nacaw » 21. nov 2017, 19:36

MOGA skrev:Med fare for at gøre mig selv til grin - kan denne opfylde hans behov?

https://www.wupti.com/produkter/compute ... gIluvD_BwE

Ja, den kan kører de omtalte spil
Nej, du ville aldrig få den anbefalet af en computer kyndig. En 5 år gammel processor med to kerner, integreret grafik kort osv. :tie:
Jeg vil i det her tilfælde nok foreslå at i kigger efter en bærbar computer (fordi det virker til du gerne vil købe keyboard og skærm udover pc'en og der kommer man ikke langt for 5k), til omkring 2500,-. Der burde være noget som kan opfylde det nuværende behov på bud til den pris. Denne bærbar kan være brugbar indtil Non/konfirmation, hvor i så kan spare op til en rigtig gamer pc, som altså vil komme op i 10.000 kr's lejet. Det passer sandsynligvis med at han også har udvidet sit interesse område indenfor computer spil til den tid :) Det er en god idé at handle ved en special forhandler til den tid, f.eks MM-VISION som allerede er anbefalet her, eller f.eks SHARK. Det er butikker med fokus på gaming.

Kort sagt: En PC med alt til 5000, - er lige nu en dårlig investeringer hvis man ser på pris kontra ydelse. Det er også derfor de andre i tråden har anbefalet maskiner til 2x eller 3x dit budget ;)
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"