Nettet hopper af!

Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Raenil » 14. okt 2017, 07:35

Hvor gammel er din router?

Trådløse routere bliver altså markant bedre udviklet efterhånden som tiden går.
Hvis din router er fem år gammel, så er du formentlig bedre stillet med en router til 250 kroner fra Bilka end den du har nu.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Raenil » 14. okt 2017, 07:41

malou_43 skrev:
Only Me skrev:Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?

Omkring 1-2 meter højst


Er det så ikke en løsning at bruge en ledning?
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 14. okt 2017, 09:26

Raenil skrev:
malou_43 skrev:
Only Me skrev:Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?

Omkring 1-2 meter højst


Er det så ikke en løsning at bruge en ledning?

Jeg ville synes det ville være enormt træls at have en ledning med i sofaen :)
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Raenil » 14. okt 2017, 09:45

malou_43 skrev:
Raenil skrev:
malou_43 skrev:
Only Me skrev:Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?

Omkring 1-2 meter højst


Er det så ikke en løsning at bruge en ledning?

Jeg ville synes det ville være enormt træls at have en ledning med i sofaen :)


Ja, det kan jeg ikke være uenig i.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23123

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 14. okt 2017, 10:54

malou_43 skrev:
Raenil skrev:
malou_43 skrev:
Only Me skrev:Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?

Omkring 1-2 meter højst


Er det så ikke en løsning at bruge en ledning?

Jeg ville synes det ville være enormt træls at have en ledning med i sofaen :)


Det er jo også kun en nødløsning med en ledning, naturligvis skal det trådløse virke, selvfølgelig skal det dét.

Hvor tit oplever du dette her? Hvor ofte har du et udfald, og hvor længe varer det? Har du testet om computeren kommer på igen, hvis du bare afventer længe nok? Hvor længe har det stået på?

Er der nogen sammenfald mellem udskiftning af udstyr (ny computer/router) og problemets opståen?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 14. okt 2017, 12:09

Jeg oplever det mest når jeg er på Netflix. Jeg kan godt se en film på Blockbuster, uden at den går ud. Men jeg har på det sidste oplevet at den kan gå ud, mens den bare står passiv, mens jeg lige læser noget.
Jeg oplever ikke at min mobil går off - nettet kan være virkelig dårligt, men det går ikke af. Det tager enormt lang tid bare at uploade en side - fx tog dr's tv'-side ca 20 sek om at komme frem :(

min computer er desuden til dags dato den værste omgang lort, jeg har haft. Efter 3 uger måtte jeg ud med den og de skiftede harddisken. Fx lige nu så vil jeg sætte den til tv'et - og billedet er på, men lyden kommer ud af computeren. Før skulle jeg bare genstarte den, så gik det (om end det var pisse træls), men nu sker der nada :( magen til lort skal man lede længe efter. Det er en Asus til 6000, så jeg havde forventet noget bedre.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 14. okt 2017, 12:17

og den står som den skal - altså den står til at afspille på Samsung, det er fuldstændig ånssvagt!
Havde jeg pengene, købte jeg en ny :(
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Raenil » 14. okt 2017, 13:29

malou_43 skrev:Jeg oplever det mest når jeg er på Netflix. Jeg kan godt se en film på Blockbuster, uden at den går ud. Men jeg har på det sidste oplevet at den kan gå ud, mens den bare står passiv, mens jeg lige læser noget.
Jeg oplever ikke at min mobil går off - nettet kan være virkelig dårligt, men det går ikke af. Det tager enormt lang tid bare at uploade en side - fx tog dr's tv'-side ca 20 sek om at komme frem :(

min computer er desuden til dags dato den værste omgang lort, jeg har haft. Efter 3 uger måtte jeg ud med den og de skiftede harddisken. Fx lige nu så vil jeg sætte den til tv'et - og billedet er på, men lyden kommer ud af computeren. Før skulle jeg bare genstarte den, så gik det (om end det var pisse træls), men nu sker der nada :( magen til lort skal man lede længe efter. Det er en Asus til 6000, så jeg havde forventet noget bedre.


Har du overvejet det med en ny router?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23123

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 14. okt 2017, 14:09

malou_43 skrev:Jeg oplever det mest når jeg er på Netflix. Jeg kan godt se en film på Blockbuster, uden at den går ud. Men jeg har på det sidste oplevet at den kan gå ud, mens den bare står passiv, mens jeg lige læser noget.
Jeg oplever ikke at min mobil går off - nettet kan være virkelig dårligt, men det går ikke af. Det tager enormt lang tid bare at uploade en side - fx tog dr's tv'-side ca 20 sek om at komme frem :(

min computer er desuden til dags dato den værste omgang lort, jeg har haft. Efter 3 uger måtte jeg ud med den og de skiftede harddisken. Fx lige nu så vil jeg sætte den til tv'et - og billedet er på, men lyden kommer ud af computeren. Før skulle jeg bare genstarte den, så gik det (om end det var pisse træls), men nu sker der nada :( magen til lort skal man lede længe efter. Det er en Asus til 6000, så jeg havde forventet noget bedre.



Jeg har nævnt det før, og jeg gør det lige igen: ASUS er generelt et godt mærke, som man godt kan have tillid til.

Når det så er sagt: Det er jo sindssygt irriterende for dig, det forstår jeg godt. Du skal lige tage at smide din computer i en taste og smutte på biblioteket med den, eller Mc Donalds, eller et andet sted med gratis åbent Wi-Fi, og så skal du teste det. Du skal gøre det over så lang tid, at du ville have været sikker på, at have fået en fejl derhjemme, det er ikke nok med 2 minutter. Du skal virkelig afprøve det så længe, at du kan konstatere om du får en fejl eller ej.

Derefter kan du vende tilbage, og så kan vi prøve at konkludere noget ud fra dét.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 15. okt 2017, 19:58

Jeg har virkelig problemer med denne Asus! Samsung er nok det bedste, jeg har haft.
Jeg skal hjem til mine forældre i ferien, så jeg vil klart lige tjekke internetforbindelsen der - super ide! :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23123

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 15. okt 2017, 20:03

malou_43 skrev:Jeg har virkelig problemer med denne Asus! Samsung er nok det bedste, jeg har haft.
Jeg skal hjem til mine forældre i ferien, så jeg vil klart lige tjekke internetforbindelsen der - super ide! :)




Sig mig, læser du alle forslag?

Hvad siger du til forslaget om ny router?

Jeg har haft ASUS i årevis, og har aldrig haft problemer med dem. Jeg har brugt deres bundkort i et par årtier, selv om jeg godt nok er på et Gigabyte kort nu, og en Lenovo bærbar. ASUS fungerer fint. Du har bare været uheldig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 15. okt 2017, 20:39

Aragorn skrev:
malou_43 skrev:Jeg har virkelig problemer med denne Asus! Samsung er nok det bedste, jeg har haft.
Jeg skal hjem til mine forældre i ferien, så jeg vil klart lige tjekke internetforbindelsen der - super ide! :)




Sig mig, læser du alle forslag?

Hvad siger du til forslaget om ny router?

Jeg har haft ASUS i årevis, og har aldrig haft problemer med dem. Jeg har brugt deres bundkort i et par årtier, selv om jeg godt nok er på et Gigabyte kort nu, og en Lenovo bærbar. ASUS fungerer fint. Du har bare været uheldig.


Altså jeg har ved Yousee modtaget ny router for hvad, et lille års tid siden. Nettet hopper ikke af min arbejdscomputer eller min mobil, har aldrig oplevet det med andre end denne Asus.

Jeg tror ikke det er routeren - med kabelledning dur alt til UG
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23123

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 15. okt 2017, 20:42

malou_43 skrev:
Aragorn skrev:
malou_43 skrev:Jeg har virkelig problemer med denne Asus! Samsung er nok det bedste, jeg har haft.
Jeg skal hjem til mine forældre i ferien, så jeg vil klart lige tjekke internetforbindelsen der - super ide! :)




Sig mig, læser du alle forslag?

Hvad siger du til forslaget om ny router?

Jeg har haft ASUS i årevis, og har aldrig haft problemer med dem. Jeg har brugt deres bundkort i et par årtier, selv om jeg godt nok er på et Gigabyte kort nu, og en Lenovo bærbar. ASUS fungerer fint. Du har bare været uheldig.


Altså jeg har ved Yousee modtaget ny router for hvad, et lille års tid siden. Nettet hopper ikke af min arbejdscomputer eller min mobil, har aldrig oplevet det med andre end denne Asus.

Jeg tror ikke det er routeren - med kabelledning dur alt til UG


Den trådløse antenne kan sagtens have problemer, selv om resten virker, hvilket så betyder, at så snart signalet sendes via kabel så er der ingen problemer. Men fint nok, nu har du læst de indlæg, så lad os se hvad der sker når du tester maskinen igennem på et andet netværk.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Only Me » 15. okt 2017, 21:08

På det billede du har sat ind så ser det ud til det er Yousee som er din udbyder.
Jeg ved flere som har haft problemer med deres trådløse forbindelse med modem hos Yousee i den sidste uge.

Du kan prøve og kontakte deres teknisk support på dette telefonnummer.

Tlf 70704040
Mandag - fredag: 8.00-20.00
Weekend og helligdage: 10.00-20.00
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 18. okt 2017, 11:45

Jeg kørte Netflix godt 40-50 min hos mine forældre, uden problemer - jeg skal lige prøve igen senere på ugen i længere tid. Men jeg tror I har ret - det er nok routeren - kan jeg ringe til yousee omkring det?
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"