Nettet hopper af!

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23136

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 18. okt 2017, 14:02

malou_43 skrev:Jeg kørte Netflix godt 40-50 min hos mine forældre, uden problemer - jeg skal lige prøve igen senere på ugen i længere tid. Men jeg tror I har ret - det er nok routeren - kan jeg ringe til yousee omkring det?


Så kan det være, du skal sende en mail til ASUS og undskylde :)

Spøg til side. Men lad det være en lektie fremover: Man kan ikke rigtigt være sikker på ting med IT udstyr, før man har testet flere ting op mod hinanden. Derudover er det vigtigt at huske på, at tingene er komplekse. Som jeg skrev tidligere, så benytter du ikke din routers antenne til trådløst netværk, når du bruger en kablet forbindelse, og derfor kan man ikke opdage fejl i den trådløse del af en router, ved at bruge et kabel.

Dit problem med routeren bliver bedst løst ved at købe din egen router, og sætte den fra YouSee i bridged mode. Men det har du desværre ikke kompetencer til at gøre selv. Hvis du ikke kender en lille nørd, der kan løse det for dig - det tager måske 15 minutter, hvis man ved hvad man gør - så skal du gøre følgende:

1: Ring til YouSee.
2: Forklar til supporten, at dit Wi-Fi mister forbindelsen når du er hjemme.
3: Forklar til supporten, at det ikke sker andre steder, hvilket du har testet.
4: Stå fast på, at du vil have din router ombyttet, fordi det trådløse netværk er ustabilt og ikke virker tilfredsstillende. Lad dem ikke spise dig af med nogen forklaring om andet, og lad være med at tro på, at det som supporten tjekker hjælper. Accepter kun en ombytning.
5: Bed dem om at sende en returlabel til den gamle router.

Når du ringer til YouSee får du en inkompetent 22 årig i røret, der ikke rigtigt ved noget om tingene. De kunne lige så godt sælge vaskepulver. Det første de gør, er at logge på din router og konstatere at den har et Wi-Fi signal kørende. Så fortæller de dig, at dit Wi-Fi virker, og så genstarter de din router. De kan ikke reparere noget over forbindelsen. De har ingen opdatering der hjælper.

Du svarer dem, at din fejl er periodisk, og lige nu virker det fint, men om en time kan det være galt igen. Derefter forlanger du en ombytning.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Ondemand » 19. okt 2017, 04:32

Aragorn skrev:Når du ringer til YouSee får du en inkompetent 22 årig i røret ..


Når man ringer til YouSee skal man være glad hvis man får et eller andet i røret .. efter 45-60 minutters ventetid :D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 25. okt 2017, 10:10

jeg fik prøvet nettet af hjemme ved mine forældre - der var absolut ingen problemer - så er det som I siger - routeren. Jeg må lige se om jeg får tid til at sidde og vente i røret på en medarbejder - men det har været så skønt at få hjælp til at finde ud af hvad problemet var, tak :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"