Det dårlige selskab vs Politisk ukorrekt

Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Det dårlige selskab vs Politisk ukorrekt

Indlægaf musling » 10. jul 2017, 20:36

Overskriften siger næsten sig selv? I hvert fald, hvis man ved, hvad jeg taler om :lol2:

Jeg kender/har Det dårlige selskab og elsker det. Det samme gør alle vores venner.

Jeg overvejer, om jeg skal anskaffe mig Politisk ukorrekt - men er det godt? Er der stor forskel på de to spil og evt hvordan?
Og hvad synes du er bedst?

Kom med jeres for og imod :banan:
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Det dårlige selskab vs Politisk ukorrekt

Indlægaf Nesnay » 11. jul 2017, 07:02

Jeg har spillet Det dårlige selskab en del gange og Politisk ukorrekt én gang.
Jeg synes ikke, der er så stor forskel, at det giver særlig værdi at have begge - de er jo også begge klart inspirerede af Cards against humanity.

Der er lidt forskel i spilmekanismen, hvor man i Politisk korrekt altid har lige mange kort af tre forskellige typer, dvs. man risikerer ikke på samme måde som i Det dårlige selskab slet ikke at have nogen kort, der passer. Til gengæld er der flere af kortene, der er intetsigende/ikke sjove. Man kan bytte et kort, hver gang man er dommer, og det får man brug for.
Derudover bed jeg mest mærke i, at der i Politisk ukorrekt var virkelig mange kort direkte relateret til kønsorganer o.l. (mere end i Det dårlige selskab), og virkelig mange kort relateret til jødedom og holocaust. Jeg er ellers ikke sart, men jeg synes, at det første blev for meget (de samme temaer gik igen og igen), mens det andet var tenderende til usmageligt.

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg nøjes med Det dårlige selskab.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det dårlige selskab vs Politisk ukorrekt

Indlægaf Aspargsen » 11. jul 2017, 16:58

Ved ikke om det bare er fordi det er på engelsk
Men syntes at Cards against humanity bare er bedre
Der kan komme sætninger der bare er længere end langt ude

I det dårlige selskab kan man højst komme op med mærkelige sætninger:(
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Det dårlige selskab vs Politisk ukorrekt

Indlægaf musling » 11. jul 2017, 21:27

Tak for jeres meninger. De er brugbare :D

Jeg tror bare jeg holder mig til Det dårlige selskab - omend udvidelsen minder om noget, der er lavet af 14 årige pubertetsdrenge. Der er i hvert fald mange af de 'sjove' ord i - det bliver mig lidt for plat. Men blandet med grundspillet går det - og jeg er jo heldigvis i min ret til at fjerne kort fra spillet :lol2:

Cars against humanity har jeg også hørt godt om - jeg er bare ikke god nok til engelsk til, at jeg vil få det fulde udbytte af spillet. :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"