Kabel til Mac flosser

Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Kabel til Mac flosser

Indlægaf Hunkat » 25. sep 2015, 07:47

Er der nogen der ved om det er dækket af købeloven at mit opladerkabel flosser? Altså gummi/plastik beskyttelsen omkring selve ledningens metaltråde er blevet skør og falder af og efterlader kablet ubeskyttet.

Computeren er ca. halvandet år gammel. Jeg havde en Mac før hvor kablet holdet helt fint i over fem år så jeg er lidt i tvivl om det er 'standard'.
90% af dens levetid har den stået hjemme i mit hus, så det er ikke fordi jeg har rullet kablet op og ud flere gange om dagen hver dag i de sidste 500 dage.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kabel til Mac flosser

Indlægaf Hunkat » 25. sep 2015, 08:04

Pernille skrev:Det er vist et generelt Apple-problem med deres kabler, både til telefoner/iPad og til Mac. Jeg har ikke problemet med kablet til min mac, men har haft problemer med flere ladere. Det samme kender jeg flere der oplever, at det går i stykker og med tiden virker kablet ikke længere.

Jeg ville kontakte butikken, hvor din Mac er købt.
Jeg ville dog ikke håbe for meget, da jeg synes Apple er hurtige til at afskrive sig ansvaret for tilbehør mm.


Den er købt i Fona, så det kan være det hjælper. Jeg må prøve.

Marott skrev:Det er også sket for mig og jeg har bare købt et nyt kabel, men jeg har haft mit rullet sammen, når det ikke har været i brug.


Jeg har nemlig ikke haft mit rullet op, slet ikke sammenlignet med mit forrige kabel som var med på mange rejser uden problemer. Det er netop det der får mig til at undres, for det har netop ikke været udsat for belastninger i særlig grad. Men en ny oplader koster ca. 700 kr. og det synes jeg sgu er for dyrt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kabel til Mac flosser

Indlægaf Wizzze » 26. sep 2015, 07:24

Lemonella skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der ved om det er dækket af købeloven at mit opladerkabel flosser? Altså gummi/plastik beskyttelsen omkring selve ledningens metaltråde er blevet skør og falder af og efterlader kablet ubeskyttet.

Computeren er ca. halvandet år gammel. Jeg havde en Mac før hvor kablet holdet helt fint i over fem år så jeg er lidt i tvivl om det er 'standard'.
90% af dens levetid har den stået hjemme i mit hus, så det er ikke fordi jeg har rullet kablet op og ud flere gange om dagen hver dag i de sidste 500 dage.


Du har stadig reklamationsret på opladeren/kablet, så du skal nok "skrue bissen på" når du henvender dig til butikken, hvor det er købt.

Jeg forstår så ikke, at nogen mener det skulle være et generelt problem med Appels ledninger. Både kæresten og jeg har flere Appel-produkter, hvor ledningerne har holdt i flere år uden problemer. :)


Jeg har også masser af Apple produkter og har oplevet helt nye kabler som flækker/flosser efter kort tid, og så kabler som jeg har haft i flere år, som stadig er helt perfekte. Det er lidt et terningespil.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kabel til Mac flosser

Indlægaf Hunkat » 29. sep 2015, 08:29

Lemonella skrev:
Wizzze skrev:
Lemonella skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der ved om det er dækket af købeloven at mit opladerkabel flosser? Altså gummi/plastik beskyttelsen omkring selve ledningens metaltråde er blevet skør og falder af og efterlader kablet ubeskyttet.

Computeren er ca. halvandet år gammel. Jeg havde en Mac før hvor kablet holdet helt fint i over fem år så jeg er lidt i tvivl om det er 'standard'.
90% af dens levetid har den stået hjemme i mit hus, så det er ikke fordi jeg har rullet kablet op og ud flere gange om dagen hver dag i de sidste 500 dage.


Du har stadig reklamationsret på opladeren/kablet, så du skal nok "skrue bissen på" når du henvender dig til butikken, hvor det er købt.

Jeg forstår så ikke, at nogen mener det skulle være et generelt problem med Appels ledninger. Både kæresten og jeg har flere Appel-produkter, hvor ledningerne har holdt i flere år uden problemer. :)


Jeg har også masser af Apple produkter og har oplevet helt nye kabler som flækker/flosser efter kort tid, og så kabler som jeg har haft i flere år, som stadig er helt perfekte. Det er lidt et terningespil.


Det lyder underligt, men selvfølgelig kan det ske.
Så TS må vel bare benytte sin reklamationsret.


Nemmere sagt end gjort. Jeg fik i Fona men de ville hverken høre eller se. Der var helt lukket. Den SKAL sendes til en teknisk undersøgelse, at mit produkt (computeren) er ubrugelig uden var SLET ikke deres problem. Og desuden så var der ALDRIG nogen der fik medhold i den slags, så det var spild af tid. :sur:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Computere, spil og internet"