Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2017, 16:30

Jeg får sådan nogen mærkelige ting ... Bruger firefox, og det er stort set det eneste jeg har installeret.

F.eks. hvis youtube kører og der skal skiftes video, så kan det tage 30 minutter før den skifter video.

Hvis jeg har 5 faner åbne og nr 1 er f.eks. min gmail, så hvis jeg har været væk fra gmail i 1 time og går tilbage til den, så begynder firefox at loade den som jeg downloadede 7 sæsoner af Breaking Bad.

Jeg er vant til Linux, hvor når en fane er loadet ned, så er den loaded ned, og den skal ikke genloades hvis man klikker væk og tilbage igen.

En anden weird ting er at hjemmesider ikke mere kommer "dryppende", windows 10 venter til ALT er downloaded og så kommer det hele. Det er vanvittigt irriterende, det gør det meget langsommere.

Før der kom tekst før reklamevideoer, og så kunne man begynde at læse teksten mens videoen man alligevel ikke ville se loadede. Nu skal man vente, hvor man ved at 99% af det man venter på er skrammel man er ligeglad med.

Kan man slå det om til den gamle normale måde?

Er det bare sådan det er meningen at Windows 10 skal være? Eller er der noget i vejen med min computer?
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 2. feb 2017, 16:54

Der er noget i vejen.

Er Firefox og Windows opdateret?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2017, 17:03

Firefox ja det er opdateret, WIndows nej. Harddisken har ikke plads til Windows-opdateringen fordi det vil geninstallere det hele eller sådan noget.

Jesus der er kun 1,8 giga ledig. Det er derfor. Der har OK meget plads ledig da jeg købte den, altså det var en lille harddisk men ikke værre end det.Windows 10 må være vokset helt enormt med opdateringer.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 2. feb 2017, 18:52

Jeg hører sjældent om Windows installationer der vokser til mere end 20 GB - noget er altså helt alvorligt galt.

Har du prøvet at køre diskoprydning? (Hvilket den plejer at gøre af sig selv, hvis du har den slags problemer).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2017, 19:57

Diskoprydning gav kun 86 MB, så wonder hvad der er i vejen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2017, 20:04

Købte den en gang i sommer, men den var meget billig. Tvivler på den har den store regnekraft :) Jeg har ikke en gang kigget efter.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 3. feb 2017, 00:40

Hvis du har den seneste version af Firefox så skal det være 51.0.1
Har set nogle Windows 10 som er kommet op på næste 30 Gb diskplads.
Hvis du kun har 1.8 Gb plads tilbage så vil Windows 10 blive langsom hvis du ikke har ram nok.

Har du prøvet at køre med Ccleaner, den kan rense ud en del så at du får mere plads på din harddisk.
På Ccleaner skal du køre "Ckeaner" og "Registry", det vil give lidt plads på disken.

Ja, på Linux er der ingen problemer med hastigheden, den kører bare der ud af. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2017, 01:29

Windows siger det her om den opdatering der ej er plads til


Der findes opdateringer
• Feature update to Windows 10, version 1607.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 3. feb 2017, 15:57

eks-Maupassant skrev:Windows siger det her om den opdatering der ej er plads til


Der findes opdateringer
• Feature update to Windows 10, version 1607.


Det ser ud til at der ikke er diskplads nok til at hente en opdatering til din Windows 10.

Og det påvirker så at din pc bliver langsom.
Har du ikke nogle billeder, video eller musikfiler du kan lægge over på en usbpind så at du får mere diskplads på din pc?
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2017, 16:09

Only Me skrev:
eks-Maupassant skrev:Windows siger det her om den opdatering der ej er plads til


Der findes opdateringer
• Feature update to Windows 10, version 1607.


Det ser ud til at der ikke er diskplads nok til at hente en opdatering til din Windows 10.

Og det påvirker så at din pc bliver langsom.
Har du ikke nogle billeder, video eller musikfiler du kan lægge over på en usbpind så at du får mere diskplads på din pc?


Nopes, problemet er at jeg meget lidt af filer liggende. Det eneste jeg har gjort er at installere open office og firefox.

Jeg har nogen pdfer der lå på desktoppen, det var hjulpet en hel masse at smide dem ind i en mappe.

På sigt er det nok bare at skifte til Linux.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 3. feb 2017, 22:27

eks-Maupassant skrev:På sigt er det nok bare at skifte til Linux.


Ja, når du gør det så har du ingen problemer med opdateringer, for Linux rydder op efter sig. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 4. feb 2017, 16:36

eks-Maupassant skrev:På sigt er det nok bare at skifte til Linux.


Hvis du er glad for Linux, er det nok den hurtigste løsning.

Hvis du gerne vil fortsætte med Windows 10, så kan du nulstille din computer ved at køre "Nulstil denne PC" fra startmenuen.

Der er sikkert andre måder at redde din situation på, men det er lidt besværligt. Hvis du gider investere lidt tid i projektet:

CCleaner (som allerede er nævnt) er god til at fjerne filer.

"Treesize Free" kan vise dig om du alligevel - uforvarende - er kommet til at fylde din computer op med musik-filer eller noget andet.Og hvor det ligger.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 4. feb 2017, 18:56

0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2017, 17:34

Kan det mon passe, at man ikke kan indstille Windows 10 til at komme og fortælle én, at der er Windows-opdateringer, men at man selv kan bestemme, hvornår man vil have dem installeret (sådan som man har kunnet på tidligere versioner)?

Jeg synes, jeg har ledt overalt i indstillingerne, men kan ikke finde noget om det. Og det er drønirriterede, når den helt uden varsel har overtaget magten over computeren i flere timer, mens man ellers sad og var ved at lave noget! :evil:
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 11. dec 2017, 17:46

Du kan fortælle Windows hvornår du har "aktive" timer - dvs hvornår du har tænkt dig at arbejde. Så lægger den opdatering gerne uden for det tidsrum.
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"