Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Daine » 11. dec 2017, 17:47

dgd2007 skrev:Kan det mon passe, at man ikke kan indstille Windows 10 til at komme og fortælle én, at der er Windows-opdateringer, men at man selv kan bestemme, hvornår man vil have dem installeret (sådan som man har kunnet på tidligere versioner)?

Jeg synes, jeg har ledt overalt i indstillingerne, men kan ikke finde noget om det. Og det er drønirriterede, når den helt uden varsel har overtaget magten over computeren i flere timer, mens man ellers sad og var ved at lave noget! :evil:

Det må man kunne, for vores it afdeling har slået det fra på vores computere, da vi kører med gamle programmer der ikke kan håndtere opdateringerne. Men aner ikke hvor.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2017, 18:01

Raenil skrev:Du kan fortælle Windows hvornår du har "aktive" timer - dvs hvornår du har tænkt dig at arbejde. Så lægger den opdatering gerne uden for det tidsrum.

Ja tak. Det så jeg godt. :)
Men det svinger meget, så det kunne være rimelig rart, hvis man havde mulighed for at sige "Ikke lige nu!" (som man ellers altid har kunnet).
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 11. dec 2017, 18:25

Spørger den ikke om du vil genstarte?
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 11. dec 2017, 18:26

Daine skrev:
dgd2007 skrev:Kan det mon passe, at man ikke kan indstille Windows 10 til at komme og fortælle én, at der er Windows-opdateringer, men at man selv kan bestemme, hvornår man vil have dem installeret (sådan som man har kunnet på tidligere versioner)?

Jeg synes, jeg har ledt overalt i indstillingerne, men kan ikke finde noget om det. Og det er drønirriterede, når den helt uden varsel har overtaget magten over computeren i flere timer, mens man ellers sad og var ved at lave noget! :evil:

Det må man kunne, for vores it afdeling har slået det fra på vores computere, da vi kører med gamle programmer der ikke kan håndtere opdateringerne. Men aner ikke hvor.


It afdelinger har andre muligheder fordi de bruger en server til at styre opdateringerne.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Daine » 11. dec 2017, 18:30

Raenil skrev:
Daine skrev:
dgd2007 skrev:Kan det mon passe, at man ikke kan indstille Windows 10 til at komme og fortælle én, at der er Windows-opdateringer, men at man selv kan bestemme, hvornår man vil have dem installeret (sådan som man har kunnet på tidligere versioner)?

Jeg synes, jeg har ledt overalt i indstillingerne, men kan ikke finde noget om det. Og det er drønirriterede, når den helt uden varsel har overtaget magten over computeren i flere timer, mens man ellers sad og var ved at lave noget! :evil:

Det må man kunne, for vores it afdeling har slået det fra på vores computere, da vi kører med gamle programmer der ikke kan håndtere opdateringerne. Men aner ikke hvor.


It afdelinger har andre muligheder fordi de bruger en server til at styre opdateringerne.

Det er muligt. De fjernlånte computerne for at koble det fra ved jeg. Men det muligt de har andre rettigheder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2017, 20:41

Hej igen efter 4½ time! Det var åbenbart en kæmpe opdatering :evil: :evil: :evil:
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 11. dec 2017, 23:23

dgd2007 skrev:Hej igen efter 4½ time! Det var åbenbart en kæmpe opdatering :evil: :evil: :evil:


Er det en ren installation af Windows 10 du har eller er det en opgraderet til Windows 10 fra Windows 7 eller Windows 8?

Har haft en pc som det tog ca. 6 timer at få opdateret.

PS:
Fordelen med Linux er at man kan arbejde videre med pc'n medens den opdaterer, en opdatering tager max 5 min. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2017, 23:39

Only Me skrev:Er det en ren installation af Windows 10 du har eller er det en opgraderet til Windows 10 fra Windows 7 eller Windows 8?

Har haft en pc som det tog ca. 6 timer at få opdateret.

PS:
Fordelen med Linux er at man kan arbejde videre med pc'n medens den opdaterer, en opdatering tager max 5 min. :)

Den er født med Win10.
Det var til version 1709: "Fall Creators Update". ;)
Så nu kan jeg måske skrive indlæg i 3D ...
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Only Me » 11. dec 2017, 23:52

Det er flere der haft problem med den opdatering, det var når den skulle hente opdateringen som den havde problem med at hente den, og så blev den ved med at prøve at hente den indtil det lykkedes at hente den.

Opdateringen er hardware relateret.
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf paint » 12. dec 2017, 16:05

dgd2007 skrev:
Only Me skrev:Er det en ren installation af Windows 10 du har eller er det en opgraderet til Windows 10 fra Windows 7 eller Windows 8?

Har haft en pc som det tog ca. 6 timer at få opdateret.

PS:
Fordelen med Linux er at man kan arbejde videre med pc'n medens den opdaterer, en opdatering tager max 5 min. :)

Den er født med Win10.
Det var til version 1709: "Fall Creators Update". ;)
Så nu kan jeg måske skrive indlæg i 3D ...


Den fik jeg forleden. Det tog max. 10-15 min.

Ellers vil jeg anbefale dig at maile til Microsoft Support afd. Det gjorde jeg på et tidspunkt, sidste år. Til min ret store overraskelse, blev jeg kontaktet af en supporter, som sendte mig diverse programmer. Jeg aner ikke hvilke programmer der var tale om. Skærmen blev sort og linjer med programkode myldrede op over skærmen nogle minutter. Problemet blev løst.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 12. dec 2017, 17:07

paint skrev:Den fik jeg forleden. Det tog max. 10-15 min.

Ellers vil jeg anbefale dig at maile til Microsoft Support afd. Det gjorde jeg på et tidspunkt, sidste år. Til min ret store overraskelse, blev jeg kontaktet af en supporter, som sendte mig diverse programmer. Jeg aner ikke hvilke programmer der var tale om. Skærmen blev sort og linjer med programkode myldrede op over skærmen nogle minutter. Problemet blev løst.

Nå, det var da sært, at der var så stor forskel :gruble:
Hvem skrev du til - noget dansk eller internationalt MS?
Der er ellers ingen problemer med den, så jeg ser lige an til næste gang, men det var da værd at prøve, hvis det fortsætter på denne måde ved opdateringer!
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Raenil » 12. dec 2017, 17:39

dgd2007 skrev:
paint skrev:Den fik jeg forleden. Det tog max. 10-15 min.

Ellers vil jeg anbefale dig at maile til Microsoft Support afd. Det gjorde jeg på et tidspunkt, sidste år. Til min ret store overraskelse, blev jeg kontaktet af en supporter, som sendte mig diverse programmer. Jeg aner ikke hvilke programmer der var tale om. Skærmen blev sort og linjer med programkode myldrede op over skærmen nogle minutter. Problemet blev løst.

Nå, det var da sært, at der var så stor forskel :gruble:
Hvem skrev du til - noget dansk eller internationalt MS?
Der er ellers ingen problemer med den, så jeg ser lige an til næste gang, men det var da værd at prøve, hvis det fortsætter på denne måde ved opdateringer!


Min er af ældre dato, men med SSD. Det tog 20 minutter.
Hvis du har almindelig harddisk og en computer af ældre dato er 3 timer ikke helt usandsynligt.
Har du den på standby og i stik sat til? Så burde den i teorien kunne gøre den slags når du sover.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf paint » 12. dec 2017, 23:47

dgd2007 skrev:
paint skrev:Den fik jeg forleden. Det tog max. 10-15 min.

Ellers vil jeg anbefale dig at maile til Microsoft Support afd. Det gjorde jeg på et tidspunkt, sidste år. Til min ret store overraskelse, blev jeg kontaktet af en supporter, som sendte mig diverse programmer. Jeg aner ikke hvilke programmer der var tale om. Skærmen blev sort og linjer med programkode myldrede op over skærmen nogle minutter. Problemet blev løst.

Nå, det var da sært, at der var så stor forskel :gruble:
Hvem skrev du til - noget dansk eller internationalt MS?
Der er ellers ingen problemer med den, så jeg ser lige an til næste gang, men det var da værd at prøve, hvis det fortsætter på denne måde ved opdateringer!


Jeg mener at det var her, jeg kontaktede Microsoft.

https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2017, 00:04

Raenil skrev:Min er af ældre dato, men med SSD. Det tog 20 minutter.
Hvis du har almindelig harddisk og en computer af ældre dato er 3 timer ikke helt usandsynligt.
Har du den på standby og i stik sat til? Så burde den i teorien kunne gøre den slags når du sover.

Ha ha, jeg ved ikke, om harddisken er "almindelig", men pc'en er købt som ny i år, og er ellers fint hurtig og ingen problem indtil videre.
Så dens opførsel i denne situation undrede mig.
Men det, der virkelig gjorde mig irriteret, var det med at den bare går i gang med det uden at spørge om lov eller advare, og at man åbenbart ikke sige til den, at den skal spørge først (som man kunne i tidligere versioner). Men nu har jeg udvidet "actives hours". Det brude da i hvert fald hjælpe lidt.
Men jeg synes i det hele taget, den er slem til at gøre ting, uden at man kan følge med i hvad. Det gælder også opdateringer fra Dell. Man sidder der: Er du begyndt? Er du færdig? Sker der noget? Men de spørger i det mindste om lov først. :)
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Ondemand » 13. dec 2017, 07:20

dgd2007 skrev:
Raenil skrev:Min er af ældre dato, men med SSD. Det tog 20 minutter.
Hvis du har almindelig harddisk og en computer af ældre dato er 3 timer ikke helt usandsynligt.
Har du den på standby og i stik sat til? Så burde den i teorien kunne gøre den slags når du sover.

Ha ha, jeg ved ikke, om harddisken er "almindelig", men pc'en er købt som ny i år, og er ellers fint hurtig og ingen problem indtil videre.
Så dens opførsel i denne situation undrede mig.
Men det, der virkelig gjorde mig irriteret, var det med at den bare går i gang med det uden at spørge om lov eller advare, og at man åbenbart ikke sige til den, at den skal spørge først (som man kunne i tidligere versioner). Men nu har jeg udvidet "actives hours". Det brude da i hvert fald hjælpe lidt.
Men jeg synes i det hele taget, den er slem til at gøre ting, uden at man kan følge med i hvad. Det gælder også opdateringer fra Dell. Man sidder der: Er du begyndt? Er du færdig? Sker der noget? Men de spørger i det mindste om lov først. :)


Der er forskel på om du har en win 10 Home eller Pro edition. I Pro versionen kan man forhindre win i at opdatere når den selv føler for det - men det er ikke så enkelt som det var før i tiden :)
https://www.techadvisor.co.uk/how-to/windows/how-stop-windows-10-downloading-updates-3626701/
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Computere, spil og internet"