Smartphone til barn. Hvad skal man være opmærksom på/kigge efter?

Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Smartphone til barn. Hvad skal man være opmærksom på/kigge efter?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2016, 07:34

Jeg overvejer om sønnike skal have en smartphone i fødselsdagsgave. Der er bare nogle ting, jeg er i tvivl omkring.

1. Telefonen skal kunne trække Pokémon Go og lignende populære apps. Er det muligt at få det i en fornuftig prisklasse?
2. Han har en Samsung tablet. Bør jeg kigge efter en Samsung telefon, eller er det lige meget?
3. Er det smartest/billigere at købe en telefon med abonnement? Lige nu har han sådan et, der går under mit, men der er vist ikke ret meget inkluderet.
4. Det skal være en telefon, hvor man kan få et ordentligt cover, der virkelig beskytter. Jeg kender kun til iPhone, men hvordan ser det ud med de billigere telefoner?

Jeg har ikke som sådan et fast budget, men jeg vil gerne holde mig i den lave ende, både fordi han jo for hulen bare er et barn (og det er første smartphone), og fordi der også kommer udgifter til cover og abonnement. Der er altså ingen grund til at anbefale den nye iPhone 7 og andre telefoner, der koster mere end min månedlige husleje :fløjt:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Smartphone til barn. Hvad skal man være opmærksom på/kigge efter?

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2016, 07:46

1. Telefonen skal kunne trække Pokémon Go og lignende populære apps. Er det muligt at få det i en fornuftig prisklasse?
Det skulle jeg mene, selvfølgelig afhængig af hvad du mener er en fornuftig prisklasse?
2. Han har en Samsung tablet. Bør jeg kigge efter en Samsung telefon, eller er det lige meget?
Det ville jeg ikke synes var vigtigt.
3. Er det smartest/billigere at købe en telefon med abonnement? Lige nu har han sådan et, der går under mit, men der er vist ikke ret meget inkluderet.
Det ved jeg ikke. Men det kan du jo regne på. Umildbart gætter jeg på det ikke kan betale sig, fremfor at købe et billigt online abonnement med fri tale, sms/mms og rigligt data. Der er selvfølgelig penge at spare på telefonen, men det kan jo være lige meget hvis det er på bekostning af at være bundet 6 måneder på et dyrt abonnement.
4. Det skal være en telefon, hvor man kan få et ordentligt cover, der virkelig beskytter. Jeg kender kun til iPhone, men hvordan ser det ud med de billigere telefoner?
Ude i butikkerne synes jeg mest det er Iphone og de nyeste Samsung der er massere af cover til. Men hvis du ikke har noget imod at købe på nettet så er udvalget langt større til langt flere telefoner.
0
...
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Smartphone til barn. Hvad skal man være opmærksom på/kigge efter?

Indlægaf Muuh » 14. sep 2016, 07:59

Mine drenge har en Samsung J5, mener vi gav 1400,- pr stk uden abonnement. Det foretrækker jeg, så kan jeg selv vælge uafhængig af hvor mobilen er købt, hvor de har abonnement.

Vi har også Samsung tablets og de fungere stort set ens, hvilket jeg synes er en fordel, så det ikke er forskellige styreprogrammer.
Mine drenge har været glade for den og der kan sagstens spilles både Pokémon Go, Minecraft mm på den.

Købte cover på nettet til dem og der er et stort udvalg til modellen
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Smartphone til barn. Hvad skal man være opmærksom på/kigge efter?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2016, 11:18

Nårh ja, jeg kan selvfølgelig købe cover på nettet. Det havde jeg slet ikke overvejet, selvom jeg købte hans tabletcover online :stoned:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Computere, spil og internet"